Χανιά 24.07.2024, 17:24

Χανιά: Αντιδράσεις από δήμοτική αρχή και αντιπολίτευση στον Αποκόρωνα για τους πυλώνες υψηλής τάσης

Ο υπουργός, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, “έθεσε τη λογική κόστους – οφέλους”

“Απογοήτευση και αγανάκτηση”, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δήμου Αποκορώνου, προκάλεσε η συνάντηση με τον υπουργό Περιβάλλοντος Θεόδωρο Σκυλακάκη του δημάρχου και σύσσωμης της αντιπολίτευσης του Δήμου Αποκορώνου, για το θέμα της γραμμής μεταφοράς υψηλής τάσης Χανιά – Δαμάστα.

Ο υπουργός, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, “έθεσε τη λογική κόστους – οφέλους, παρά το γεγονός ότι η αντιπροσωπεία του Δήμου Αποκορώνου εξέθεσε τεκμηριωμένα τα επιχειρήματά της, μεταφέροντας ταυτόχρονα την οργισμένη φωνή σύσσωμης της κοινωνίας του Αποκόρωνα”. Η πλευρά του υπουργείου και του ΑΔΜΗΕ, τονίζεται, παρουσίασε ως ειλημμένη την απόφαση για τον τρόπο υλοποίησης του σχεδιαζόμενου έργου μέσω εναέριας όδευσης κατά μήκος όλου του Αποκόρωνα.

«Καταστήσαμε σαφές ότι για όσες δυσάρεστες καταστάσεις τυχόν επακολουθήσουν η ευθύνη θα βαρύνει τους ίδιους» ξεκαθαρίζει στην ανακοίνωσή του ο Δήμος Αποκορώνου. «Η αδιάλλακτη στάση της πολιτικής ηγεσίας δεν μας αφήνει κανένα περιθώριο από το να εκφράσουμε την απόλυτη αντίθεσή μας και να συνεχίσουμε τον αγώνα κατά της επαπειλούμενης καταστροφής του Αποκόρωνα μαζί με τον Αποκορωνιώτικο λαό και τους φορείς του» καταλήγει η ανακοίνωση.

Στη συνάντηση εκτός από το Δήμαρχο, Χαράλαμπο Κουκιανάκη, συμμετείχαν και οι επικεφαλής της αντιπολίτευσης, Ανδρέας Κουκλινός, Κωνσταντίνος Γύπαρης και Νικήτας Μελισσάκης, καθώς και ο Διευθυντής του ΑΔΜΗΕ, Μιχαήλ Χατζηπάνος.

Ο κ. Μελισσάκης μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ Χανίων. Ακούστε τη συζήτηση: Οι τοπικοί φορείς ζητούν πλήρη υπογειοποίηση του έργου, καθώς εκτιμάται ότι ο αρχικός σχεδιασμός, που προβλέπει την τοποθέτηση 269 πυλώνων, διπλού κυκλώματος, ύψους 35 μέτρων, μέσα από ημιορεινούς και ορεινούς όγκους από τα Χανιά μέχρι το Ανατολικό Ρέθυμνο, δημιουργεί προβλήματα σε οικισμούς και οπτικές οχλήσεις. Σύμφωνα με τους τοπικούς παράγοντες, το υπόγειο τμήμα, που έχει προβλεφθεί να είναι μήκους 4,5 χιλιομέτρων, θα πρέπει να επεκταθεί και σε μεγάλο μέρος των υπόλοιπων 96,8 χιλιομέτρων. Επίσης, αναφέρουν ότι δεδομένου πως κάθε πυλώνας απαιτεί τη δέσμευση τεσσάρων στρεμμάτων, δημιουργεί συνθήκες αδρανοποίησης μιας μεγάλης επιφάνειας εδαφών σε περιοχές με κτηνοτροφική παραγωγή κ.α.

Οι τοπικοί φορείς στην επιστολή τους στον Κυριάκο Μητσοτάκη αναφέρθηκαν στις επιπτώσεις που θα έχει για την περιοχή ο υπάρχον σχεδιασμός. Όπως υποστηρίζουν:

  • Θα επιφέρει ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική καταστροφή, όπως βεβαιώνει μεταξύ άλλων και το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος
  • Εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για τη δημόσια υγεία, σύμφωνα με τον Ιατρικό Σύλλογο Χανίων
  • Εξαφανίζει τις ήπιες μορφές οικονομικής δραστηριότητας που χαρακτηρίζουν την περιοχή, την κτηνοτροφία και την μελισσοκομία.
  • Απωθεί τους ντόπιους και τους επισκέπτες από τις 12 περιπατητικές διαδρομές μήκους 130 χιλιομέτρων, οι οποίες έχουν δημιουργηθεί στον Δήμο μας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, όπου μαζί με την ανάδειξη των σπουδαίων σπηλαιοβαράθρων της περιοχής (Γουργούθακα, λεόντων κ.α.) θα δώσουν περαιτέρω τον εναλλακτικό τουρισμό, ο οποίος συμβάλει καθοριστικά στην επιβίωση των κατοίκων.

Η θέση του ΑΔΜΗΕ

Από την πλευρά του ΑΔΜΗΕ έχει επισημάνει το πρόσθετο κόστος για αλλαγή σχεδιασμού θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ, με τις επιβαρύνσεις στους λογαριασμούς ΥΚΩ να είναι μεγάλες. Όπως αναφέρεται, η υπογειοποίηση 7πλασιάζει το κόστος του έργου, που είναι νευραλγικής σημασίας για την έγκαιρη ολοκλήρωση της νέας γραμμής Αττική – Κρήτη, αλλά και για τη διασφάλιση της ευστάθειας του ηλεκτρικού συστήματος του νησιού και την αποφυγή blackout.

Αναφορικά με τις αντιδράσεις των τοπικών φορέων για το έργο της γραμμής Χανιά – Δαμάστα, ο ΑΔΜΗΕ έχει διευκρινίσει ότι προτάσσεται η εναέρια όδευση της γραμμής έναντι της υπογειοποίησης, η οποία έχει ήδη γίνει σε 35 χλμ. γραμμών στην Κρήτη για την εξυπηρέτηση της μικρής διασύνδεσης με την Πελοπόννησο, αλλά και γιατί η μόνη επιπλέον υπογειοποίηση που είναι τεχνικά εφικτή για τη γραμμή Χανιά – Δαμάστα φτάνει τα 5 χλμ.

Διαβάστε επίσης

Μεγάλη φωτιά στον Αγριλέ στα Χανιά – Ρίψεις νερού από τρία ελικόπτερα

«Ήρεμα νερα» στην Κάσο: Στο λιμάνι του Ηρακλείου το ιταλικό ερευνητικό – Αποχώρησαν τα τουρκικά πολεμικά πλοία

Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση στα Ζωνιανά – Δύο συλλήψεις

Κρήτη: SOS από τους επιστήμονες για τη διαχείριση των υδάτων – Προειδοποιούν για γενικευμένη ξηρασία στο νησί

Επικό παρκάρισμα στη «Ρομαντική Γωνιά» – Όταν δεν έχει θέση και βαριέσαι να ψάχνεις


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα