Πηγαδάκια 05.09.2024, 17:00

Λότζια: «Όλο μέλι-μέλι και από τηγανίτα τίποτα»

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα απίστευτο εργαλείο πολιτικής, αλλά και μια τεράστια παγίδα. Και σε αυτήν την παγίδα κινδυνέυει να πέσει ο νέος δήμαρχος

«Ήντα δεν κάνει ο δήμαρχος. Και στο Tik Tok είναι και στο facebook και παντού!». Κάπως έτσι κινήθηκε η συζήτηση προχθές το μεσημέρι σε καφενείο κοινότητας του δήμου Ηρακλείου. Με συντροφιά την αστική εφημερίδα της πόλης, την καλοσύνη του καιρού (μετά από τα μπουρίνια) και, βεβαίως, την καλόπιστη κριτική, οι συνδαιτυμόνες Ηρακλειώτες προσπάθησαν να κάνουν ένα μικρό απολογισμό των πεπραγμένων του νέου δημάρχου περίπου 12 μήνες από την εκλογή του και 8 μήνες από την ανάληψη καθηκόντων. Με χιούμορ και καλόπιστη κριτική, καθόσον διανύουμε την περίοδο χάριτος ή/και προσαρμογής. Αμφότερες, ωστόσο, έχουν από καιρό μπει σε τροχιά αποδρομής.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα απίστευτο εργαλείο πολιτικής, αλλά και μια τεράστια παγίδα. Και σε αυτήν την παγίδα κινδυνέυει να πέσει ο νέος δήμαρχος αν δεν εστιάσει περισσότερο στα ζητούμενα: Πόροι και αυτοδιοικητικά στελέχη – έργο. Και αυτό γιατί μπορεί σε εθνικό επίπεδο τα ψηφιακά εργαλεία και η επικοινωνία να βοηθούν στην εικόνα του εκάστοτε προσώπου, με τους ψηφοφόρους που στις περισσότερες περιπτώσεις οι ρυθμοί της πόλης δεν τους επιτρέπουν να ασχοληθούν και πολύ με την πολιτικη, ωστόσο σε τοπικό επίπεδο, λίγο πολύ όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους. Και η αλόγιστη χρήση των Μέσων και Δελτίων Τύπου, μπορεί να φέρει αντίστροφα αποτελέσματα.

«Αμ’ έπος αμ’ έργον», λοιπόν. Αυτό – λίγο πολύ – περιμένουν οι εκλογείς που σταύρωσαν τον Αλέξη Καλοκαιρινό, ήτοι να εμπιστευτεί τους αντιδημάρχους του (κάποιοι μαθαίνω πως είναι στα κάγκελα για τις αρμοδιότητες, τη διαχείριση των θεμάτων και των καταστάσεων εν γένει), να τσαλακωθεί εφόσον κριθεί απαραίτητο και να συγκρουστεί και με «παγόβουνα», με γνώμονα το συμφέρον της πόλης.

Σε κάθε περίπτωση, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι καλά προεκλογικά εργαλεία, αλλά η υπερβολική επικοινωνία σε αυτά δεν είναι καλή συνταγή διακυβέρνησης. Τα προβλήματα των Ηρακλειωτών δεν βρίσκουν λύση σε αναρτήσεις βίντεο και φωτογραφίες από επισκέψεις, αλλά με παρεμβάσεις σε κρίσιμους τομείς που αφορούν τις ζωές όλων μας.

Ενα tik tok, μία φωτογραφία, ενδέχεται να ανακουφίζουν, επουλώνουν τον πόνο, να δίνουν μερικούς επικοινωνιακούς πόντους στο δήμαρχο, αλλά δεν θερραπεύουν. Αν πέσεις στην παγίδα, τότε έχεις αποδεχτεί οτι η υπερβολική ανάγκη για επικοινωνία εκτοξεύει την εντροπία και από ένα σημείο κι ύστερα καθορίζει την επικαιρτότητα και τη θεματολογία. Στραβό αρμένισμα δηλαδή. Από ένα σημείο και ύστερα ο δήμαρχος θα σέρνεται από κρίση σε κρίση και από δέντρο σε δέντρο, για την εικόνα. 

Δεν λέω, είναι και αυτό σημαντικό, να νιώθουν οι πολίτες πως κάποιος είναι εκεί, τους ακούει και λύνει το πρόβλημάτ τους. Το λύνει, όμως;


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα