Σε παγκρήτια κινητοποίηση εκπαιδευτικών στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, καλούν η ΕΛΜΕ Ηρακλείου και η «Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών»
Σε παγκρήτια κινητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων και κηδεμόνων στην Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Κρήτης, καλούν η ΕΛΜΕ Ηρακλείου και η «Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών» και οι φορείς του γονεϊκού κινήματος, ενάντια στις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων. Η κινητοποίηση είναι προγραμματισμένη για σήμερα Παρασκευή (6/9) στις 2 το μεσημέρι, έξω από το κτίριο της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Κρήτης στο Ηράκλειο.
Κρήτη: Kλείνουν 40 νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία
Μεγάλο προβληματισμό προκαλεί το θέμα της αναστολής στην λειτουργία εκατοντάδων σχολείων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ολόκληρη την χώρα και στην Κρήτη.
Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης Μανώλη Καρτσωνάκη, ορίζεται η αναστολή της λειτουργίας 40 νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων για το σχολικό έτος 2024-25.
Όπως αναγράφεται στο έγγραφο, για την λήψη της απόφασης συνυπολογίστηκαν οι σχετικές εγκύκλιοι του υπουργείου Παιδείας, οι εισηγήσεις των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των 4 Περιφερειακών Ενοτήτων και το μαθητικό δυναμικό των σχολικών μονάδων, οι τοπικές γεωγραφικές συνθήκες και οι ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.
Συνολικά ανά Περιφερειακή Ενότητα, οι σχολικές μονάδες που αναστέλλεται η λειτουργία τους είναι:
- Χανίων 13 – Ρεθύμνου 5 – Ηρακλείου 21 – Λασιθίου 1
Αναλυτικότερα και σε ότι αφορά στα νηπιαγωγεία «κλείνουν» 8 στα Χανιά, 2 στο Ρέθυμνο, 10 στο Ηράκλειο και ένα στο Λασίθι.
Σε ότι αφορά στα Δημοτικά σχολεία μπαίνει «λουκέτο» σε 5 δημοτικά στα Χανιά, 3 στο Ρέθυμνο και 11 στο Ηράκλειο.
Αναλυτικά το κάλεσμα:
«Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Καλεί όλες και όλους τους συναδέλφους να συμμετάσχουν μαζικά στην Παγκρήτια Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας που συνδιοργανώνουν τα Εκπαιδευτικά Σωματεία της Κρήτης (Ε.Λ.Μ.Ε-Σ.Ε.Π.Ε) και φορείς του γονεϊκού κινήματος, με στόχο την καταδίκη της αντιλαϊκής πολιτικής της περικοπής των δαπανών για την παιδεία, όπως αποτυπώνεται στα αντιδραστικά μέτρα του ΥΠΑΙΘΑ για ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ τμημάτων στα ΓΕΛ και Γυμνάσια και πολλών ειδικοτήτων και τομέων στα ΕΠΑΛ.
Ειδικότερα, η κυβέρνηση της ΝΔ-ενώ δείχνει υπερβάλλοντα ζήλο για τις ΝΑΤΟϊκές πολεμικές δαπάνες (2,5% του ΑΕΠ), υπερβαίνοντας ακόμη και το θεσπισμένο όριο των δαπανών της πολεμικής μηχανής του ΝΑΤΟ(2%)-περικόπτει δραματικά τις δαπάνες για την παιδεία, καταδικάζοντας τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών στην αμορφωσιά και με τις νέες αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις του ΥΠΑΙΘΑ για τη συγχώνευση πολλών τμημάτων στη γενική εκπαίδευση, αλλά και ακόμη περισσότερων ειδικοτήτων και τομέων στα ΕΠΑΛ.
Τα τμήματα αυτά βαφτίζονται «ολιγομελή» και με… συνοπτικές διαδικασίες καταργούνται, με αποτέλεσμα να στοιβάζονται 28-30 μαθητές σε τμήματα της γενικής εκπαίδευσης και συγχρόνως πολλοί μαθητές των ΕΠΑΛ που έχουν επιλέξει συγκεκριμένη ειδικότητα να στερούνται του θεμελιώδους δικαιώματος της ειδίκευσης και να εξωθούνται στο μορφωτικό και εργασιακό περιθώριο, την ίδια στιγμή που το Ε.Π.Α.Λ χάνει τον αποκλειστικά δημόσιο χαρακτήρα του και η Τ.Ε.Ε προσδένεται στο άρμα της αγοράς.
Πρόκειται για ένα αποκρουστικό, αντιδραστικό μέτρο ισοπέδωσης των βασικότερων μορφωτικών δικαιωμάτων των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και των εργασιακών των εκπαιδευτικών, οι οποίοι-μέσω της κατάργησης των τμημάτων-κρίνονται με τη σειρά τους «υπεράριθμοι»(!), στερούνται δηλ του βασικού δικαιώματος της σταθερής εργασίας και εξαναγκάζονται να καλύπτουν ώρες σε… όμορα σχολεία.
Με τον ίδιο τρόπο της μορφωτικής απόρριψης, αντιμετωπίζονται και τα παιδιά της Ειδικής Αγωγής, αφού είτε δεν λειτουργούν τα ήδη αναγνωρισμένα τμήματα ένταξης, είτε δεν αναγνωρίζονται άλλα που είναι αναγκαία, ενώ με το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της «Συμπερίληψης» τα παιδιά αυτά παραγκωνίζονται και καταδικάζονται στο μορφωτικό περιθώριο.
Στη σωρεία αυτών των αντιλαϊκών μέτρων πρέπει να εντάξουμε και την έλλειψη στοιχειώδους μέριμνας για την κάλυψη των αναγκών της σχολικής στέγης, της ανέγερσης νέων σχολικών κτιρίων, της αντισεισμικής θωράκισης των σχολείων κλπ
Με τα βάρβαρα αυτά μέτρα, η κυβέρνηση της περιώνυμης «κανονικότητας» καταργεί κάθε έννοια κανονικότητας στη διαδικασία της μάθησης, της διδασκαλίας και της ειδίκευσης. Κατεδαφίζει πολύχρονες και θεμελιώδεις εργασιακές κατακτήσεις των εκπαιδευτικών, ενώ την ίδια στιγμή αρνείται τη Μονιμοποίηση των Νεοδιορίστων, επιβάλλει το αντιδραστικό μέτρο της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-Διαβάθμισης. Κρατεί τους Αναπληρωτές σε συνθήκες εργασιακής γαλέρας, ποινικοποιεί τους αγώνες και ..ανταμείβει όλους τους εκπαιδευτικούς με μισθούς-επιδόματα που δεν καλύπτουν ούτε τις ανάγκες του 15μερου.
Είναι προφανές ότι όλη αυτή η αντιλαϊκή επέλαση σε κάθε μορφής λαϊκό δικαίωμα και κατάκτηση απαιτεί ΜΑΖΙΚΗ-ΕΝΩΤΙΚΗ και ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ».
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα