Θα διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο οι γενιές Z και Y θα ταξιδέψουν το 2025
Στο πλαίσιο της πρώτης παγκόσμιας έκθεσης ταξιδιωτικών τάσεων για τις γενιές X και Y το 2025, πραγματοποιήθηκε μια έρευνα, η οποία διερεύνησε τις ταξιδιωτικές προθέσεις και τις τάσεις που διαμορφώνουν μια νέα γενιά ταξιδιωτών παγκοσμίως, διαπίστωσε πως οι ταξιδιώτες δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη προτεραιότητα σε σημαντικές εμπειρίες που τους προσδιορίζουν. Είτε πρόκειται για την παρακολούθηση μιας συναυλίας, είτε για την εμβάθυνση στις τοπικές παραδόσεις, είτε ακόμη και για την εξερεύνηση προορισμών που έχουν δει στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 9.000 καταναλωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ινδία, την Αυστραλία και την Κίνα.
Τα στοιχεία της ibis αποκαλύπτουν ότι το 25% των ταξιδιωτών θα έκλειναν διακοπές μόνο αν τις έβλεπαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης -ποσοστό που αυξάνεται στο 39% για τη γενιά Y/Z.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, το κόστος εξακολουθεί να είναι η κύρια πτυχή που επηρεάζει την επιλογή προορισμού από τους ταξιδιώτες (44%), ακολουθούμενο στενά από το περιβάλλον (42%) και τον καιρό (33% των ανθρώπων, που αυξάνεται σε 42% για τους Βρετανούς ταξιδιώτες).
Οι 10 ταξιδιωτικές τάσεις που διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι γενιές Z και Y θα ταξιδέψουν το 2025 είναι:
1. TikTok και social media
Οι ταξιδιώτες της γενιάς Z αναζητούν προορισμούς που είτε έχουν γίνει viral στο TikTok, είτε αναζητούν προορισμούς που δεν είναι τόσο δημοφιλείς και για τους οποίους μπορούν να υπερηφανεύονται.To 17% των ταξιδιωτών αναφέρουν το TikTok ως κύρια πηγή έμπνευσης όταν επιλέγουν ταξιδιωτικούς προορισμούς, έναντι 27% που δίνουν προτεραιότητα στο Instagram.
2. City Hopping
Η έννοια του city break επεκτείνεται. Αντί να περιορίζονται σε έναν μόνο αστικό προορισμό, οι ταξιδιώτες από το 2025 και μετά θα συνδυάζουν όλο και περισσότερες πόλεις σε ένα ταξίδι. Το 26% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σχεδιάζουν δύο ή περισσότερα ταξίδια σε πόλεις στο πλαίσιο ενός σύντομου ταξιδιού το 2025
3. Συναυλιακά ταξίδια
Οι νεότερες γενιές επιλέγουν τον προορισμό των διακοπών τους με βάση συγκεκριμένα μουσικά φεστιβάλ ή εκδηλώσεις. Το 48% των ταξιδιωτών των γενεών Z/Y δηλώνουν ότι “η εμπειρία είναι πιο σημαντική από το να επισκεφθώ κάποιο προορισμό από τη λίστα μου”.
4. “Σαφάρι” γηπέδου
Η έξαψη των live αθλητικών διοργανώσεων εξελίσσεται σε βασικό κίνητρο για ταξίδια, και οι Gen Z και Millennials σχεδιάζουν ταξίδια γύρω από μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις ή για να επισκεφθούν εμβληματικά στάδια και αρένες. Το 13% των γενεών Y/Z θέλουν να επισκεφθούν αθλητικές εκδηλώσεις και στάδια.
5. Παρατεταμένο Σαββατοκύριακο
Η απομακρυσμένη εργασία και τα ευέλικτα ωράρια έχουν επιτρέψει στους ταξιδιώτες να μετατρέψουν τα Σαββατοκύριακα σε διευρυμένες διακοπές, συνδυάζοντας εργασία και αναψυχή. Το 12% των ταξιδιωτών των γενεών Z/Y σχεδιάζουν να κάνουν ένα ταξίδι που συνδυάζει διακοπές και εργασία (workation) το 2025 και το 23% των ταξιδιωτών των γενεών Z/Y θα ήθελαν να συνδυάσουν την εργασία με την αναψυχή, δουλεύοντας στο εξωτερικό και παρατείνοντας τα ταξίδια τους.
6. Αναζήτηση του “ανήκειν”
Για τη Gen Z και τους Millennials, τα ταξίδια έχουν συχνά να κάνουν με την αναζήτηση της αίσθησης του ανήκειν και τη σύνδεση με κοινότητες ομοϊδεατών. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους LGBTQ+ ταξιδιώτες, οι οποίοι αναζητούν κάτι περισσότερο από τα ετήσια Pride events, καθώς αναζητούν βαθύτερη σύνδεση με την τοπική σκηνή, όλο τον χρόνο. Το 33% των ταξιδιωτών των γενεών Z/Y δηλώνουν ότι είναι σημαντικό να αισθάνονται ότι ανήκουν στον προορισμό που επιλέγουν.
7. Γαστρονομική περιπλάνηση
Οι ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για το φαγητό σχεδιάζουν το πρόγραμμά τους γύρω από γαστρονομικές εμπειρίες, από περιηγήσεις για street food μέχρι εστιατόρια με αστέρια Michelin. Το 92% των ταξιδιωτών των γενεών Y/Z δηλώνουν ότι η τοπική γαστρονομική σκηνή είναι σημαντική, με το 49% να δηλώνει ότι είναι πολύ σημαντική και το 44% ότι είναι κάπως σημαντική.
8. Ταξίδι με φίλους
Πρόκειται για μια τάση που αξιοποιεί τη βαθιά ανθρώπινη ανάγκη για σύνδεση και επικοινωνία και την επιθυμία για γνήσιους, προσωπικούς δεσμούς που ενδυναμώνονται από τις εμπειρίες. Το 28% των ατόμων που ανήκουν στις γενιές Y/Z σκοπεύουν να ταξιδέψουν με φίλους το 2025
9. Set Jetting
Οι τουρίστες συρρέουν στις τοποθεσίες που γυρίζονται δημοφιλείς ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές, αναζητώντας να ζήσουν εμπειρίες στους χώρους που διαδραματίζονται οι αγαπημένες τους ιστορίες στην οθόνη. Το 8% των ταξιδιωτών των Gen Z/Y ενδιαφέρονται περισσότερο να επισκέπτονται τοποθεσίες γυρισμάτων όταν ταξιδεύουν.
10. Νυχτερινές δραστηριότητες
Οι νυχτερινοί τύποι αναζητούν προορισμούς που είναι γνωστοί για την έντονη νυχτερινή τους ζωή, από κλαμπ μέχρι μοναδικές εμπειρίες στο σκοτάδι. Το 8% των ταξιδιωτών των γενεών Z/Y δηλώνουν ότι η νυχτερινή ζωή είναι μεταξύ των τριών κορυφαίων τύπων ταξιδιωτικών εμπειριών που τους ελκύουν περισσότερο, ποσοστό που αυξάνεται στο 14% για τους νέους ηλικίας 18-24 ετών.
Πηγή: money-tourism.gr
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα