Ηράκλειο 16.12.2024, 17:06

Κρήτη: Προσοχή στις ηλεκτρονικές απάτες – Αν λάβετε αυτό το email, διαγράψτε το αμέσως!

Επιτήδειοι αποστέλλουν ψευδή αλλά… «αληθοφανή» μηνύματα σε χιλιάδες πολίτες και στην Κρήτη

Ιδιαίτερα προσεκτικοί και υποψιασμένοι οφείλουν να είναι οι πολίτες, καθώς τις τελευταίες ημέρες και εν όψει των εορτών και της νέας χρονιάς που πλησιάζει, βρίσκονται σε πλήρη έξαρση οι απόπειρες εξαπάτησης των πολιτών μέσω μηνυμάτων στα κινητά τους ή μέσω του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου.

Ειδικότερα, επιτήδειοι αποστέλλουν ψευδή αλλά… «αληθοφανή» μηνύματα σε χιλιάδες πολίτες, τα οποία μάλιστα φαίνεται να προέρχονται από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου, Gov.gr, που είτε καλούν τους πολίτες να δουν έγγραφο που έχει αναρτηθεί στην προσωπική τους θυρίδα, είτε τους καλούν να κάνουν κλικ πάνω σε έναν σύνδεσμο προκειμένου να κάνουν αίτηση για δήθεν επιστροφή φόρου που δικαιούνται!

Σύμφωνα με πληροφορίες του Cretatimes.gr, τις τελευταίες 5 ημέρες έχει σταλεί μαζικά σε εκατοντάδες πολίτες στην Κρήτη, email, σύμφωνα με το οποίο οι απατεώνες τάζουν επιστροφή φόρου στα εν δυνάμει θύματά τους.

Μάλιστα το μήνυμα αναφέρει ότι η επιστροφή φόρου διαπιστώθηκε έπειτα από έλεγχο των φορολογικών στοιχείων των πολιτών και καθώς «το έτος πλησιάζει στο τέλος του».

Φυσικά εάν λάβετε και εσείς το παρακάτω email, διαγράψτε το αμέσως!

Δείτε τη φωτογραφίες: 

Οδηγίες για την Προστασία των Πολιτών

H Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα, υπενθυμίζει χρήσιμες οδηγίες για την ενίσχυση της ασφάλειας και της ιδιωτικότητας των πολιτών.

Οι οδηγίες

Καλούνται οι πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, όσο αληθοφανής φαίνεται ο αποστολέας ή και τα μηνύματα που λαμβάνουν, ώστε να μην πέσουν θύματα επιτήδειων που δρουν με αυτόν τον τρόπο. Ακολουθούν κάποιες πρακτικές συμβουλές για την προστασία από τις επιθέσεις αυτού του τύπου (phishing attacks):

  • Δεν θα πρέπει ποτέ να δίνετε τα προσωπικά στοιχεία (π.χ. κωδικούς e-Βanking, αριθμούς/PIN καρτών, κωδικούς πρόσβασης, όνομα χρήστη) σε υποτιθέμενους διαμεσολαβητές, νομικά γραφεία, λογιστές, ή άλλους επιτήδειους για δήθεν εξυπηρέτηση (π.χ. σε θέματα κρατικής επιδότησης, Power/Fuel/Τουρισμός για όλους ή άλλες περιπτώσεις όπως ενοικίαση δωματίων κ.λπ.).
  • Θα πρέπει να πραγματοποιείτε πρόσβαση μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα, του οργανισμού ή της τράπεζας ή μέσω της εφαρμογής στο κινητό σας (app) και όχι μέσω συνδέσμων από κάποιο μήνυμα ή email που λάβατε, μηχανές αναζήτησης ή άλλες ιστοσελίδες.
  • Αν λάβατε κάποιο ύποπτο email, προτού ενεργήσετε θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους συνεργάτες σας ή με τον υποτιθέμενο αποστολέα για να ελέγξετε την αυθεντικότητα του.
  • Θα πρέπει να ελέγχετε προσεκτικά τη διεύθυνση του αποστολέα. Τα μηνύματα τύπου phishing έχουν συχνά διευθύνσεις αποστολέα που δεν έχουν σχέση με αυτόν που υποτίθεται ότι τα στέλνει.
  • Θα πρέπει να εξετάζετε το είδος των πληροφοριών που σας ζητούνται. Ακόμα και αν το μήνυμα που λάβατε φαίνεται αυθεντικό, είναι απίθανο κάποιος φορέας, τράπεζα ή εταιρία να επικοινωνήσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να σας ζητήσει προσωπικά στοιχεία, στοιχεία τραπεζικής ή πιστωτικής κάρτας, ή άλλα προσωπικά ή ευαίσθητα δεδομένα.
  • Θα πρέπει να είστε επιφυλακτικοί εάν το μήνυμα δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος. Οι επιτιθέμενοι προσπαθούν συχνά να ασκήσουν πίεση χρησιμοποιώντας αυτήν την τακτική.
  • Θα πρέπει επίσης να είστε επιφυλακτικοί με μηνύματα επιστροφής φόρου ή χορήγησης επιδομάτων.
  • Είναι αποτελεσματικός ένας ενδελεχής έλεγχος γραμματικής και ορθογραφίας καθώς τα τυπογραφικά λάθη και η κακή γραμματική είναι συχνά χαρακτηριστικά των μηνυμάτων τύπου phishing.
  • Υπάρχουν αρκετές λύσεις ασφάλειας και αντιμετώπισης κακόβουλου λογισμικού (antispamming) που περιλαμβάνουν λειτουργίες αναγνώρισης και απόρριψης κακόβουλων μηνυμάτων.

Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα