Ο Αμερικανικός κολοσσός HILL INTERNATIONAL αναλαμβάνει ανεξάρτητος μηχανικός για το έργο του ΒΟΑΚ
Όπως και στο αεροδρόμιο Καστελίου, έτσι και στον ΒΟΑΚ, η επίβλεψη του έργου ανατίθεται στην αμερικανικών συμφερόντων πολυεθνική HILL International. Ο κολοσσός, που ήδη επιβλέπει την κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα, αναλαμβάνει και τον ρόλο του ανεξάρτητου μηχανικού στον νέο αυτοκινητόδρομο της Κρήτης.
Η Hill International είναι μια πολύ μεγάλη διεθνής εταιρεία συμβούλων σε θέματα κατασκευών. Δραστηριοποιείται στην εκτέλεση έργων και προγραμμάτων και προσφέρει υπηρεσίες στους τομείς διαχείρισης κατασκευαστικών έργων, επίλυσης διαφορών, συμβούλων διαχείρισης, τεχνικών μελετών και τεχνολογίας περιβάλλοντος σε φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα που ασχολούνται με την πραγματοποίηση μεγάλων προγραμμάτων και κατασκευαστικών έργων σε παγκόσμια κλίμακα.
Η Αμερικανικών συμφερόντων πολυεθνική αναλαμβάνει και με τη βούλα την επίβλεψη του μεγάλου τμήματος του ΒΟΑΚ, δηλαδή του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος , κόστους περί τα 2 δις ευρώ, που θα φτιαχτεί μέσω σύμβασης παραχώρησης που επίκειται , μέσα στην άνοιξη, να υπογραφεί με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και να επικυρωθεί εν συνεχεία από την ελληνική βουλή.
Η HILL International αναδείχθηκε ως ανεξάρτητος μηχανικός του έργου, στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού που είχε προκηρυχθεί από το Υπουργείο Υποδομών. Ο διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί το καλοκαίρι. Είχε δοθεί μάλιστα και παράταση. Στα τέλη του 2024 έγινε η αξιολόγηση από την Επιτροπή του Διαγωνισμού που εισηγήθηκε την επιλογή της εταιρείας «HILL INTERNATIONAL N.V.» ως Ανεξάρτητου Μηχανικού του Έργου «ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ -ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ- ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ.) ΣΤΟ ΤΗΜΑ ΧΑΝΙΑ- ΗΡΑΚΛΕΙΟ». Μετά το σχετικό πρακτικό διαγωνισμού ακολούθησε έγγραφο του αναδόχου του έργου παραχώρησης του ΒΟΑΚ, δηλαδή του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με το οποίο η εν λόγω εταιρεία ανακηρύχθηκε ως Ανεξάρτητος Μηχανικός του έργου.
Η Ηill International, γνωστή μας από το έτερο μεγάλο αναπτυξιακό έργο του νέου αεροδρομίου Καστελίου, όπου είναι επίσης ανεξάρτητος μηχανικός έχοντας δηλαδή την ανεξάρτητη επίβλεψη του έργου, αποτελεί ένα πολύ ισχυρό όνομα σε παγκόσμιο επίπεδο. Πριν από χρόνια είχε αναδειχθεί ως η μεγαλύτερη ανεξάρτητη αμερικανική εταιρεία διαχείρισης έργων .
Εδώ και χρόνια η Hill International σε ό,τι αφορά τη Νότια Ευρώπη και την Κεντρική Ασία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, την Τουρκία, τη Σερβία, το Κόσσοβο, τη Ρουμανία, τη FYROM, τη Βουλγαρία αλλά και το Αζερμπαϊτζάν, το Τατζικιστάν, το Καζακστάν, το Ουζμπεκιστάν και τη Γεωργία.
Το βεληνεκές, η επιφάνεια και η εμπειρία της συγκεκριμένης πολυεθνικής εταιρείας, που έχει ως έδρα της τη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, είχαν μετρήσει σημαντικά στην επιλογή της να αναλάβει την επίβλεψη στο Καστέλι, όπως προφανώς ομοίως συνέβη και τώρα στην περίπτωση του μεγαλύτερου οδικού έργου της χώρας , του νέου ΒΟΑΚ.
Με το θέμα του ανεξάρτητου μηχανικού λοιπόν να κλείνει , τα βλέμματα και το ενδιαφέρον στρέφονται στην υπογραφή της σύμβασης του έργου παραχώρησης του ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο Χανίων ως τη Χερσόνησο. Καλώς εχόντων των πραγμάτων(πάντα υπάρχει επιφύλαξη είναι η αλήθεια με τόσες καθυστερήσεις που έχουν δει τα μάτια μας) , οι πολυπόθητες υπογραφές θα πέσουν είτε γύρω στο Πάσχα, είτε μέσα στον Μάιο. Στη συνέχεια η σύμβαση όπως προβλέπεται για τα έργα παραχώρησης)θα σταλεί προς επικύρωση στην ελληνική Βουλή και μετά θα πάμε στην έναρξη των εργασιών. Βεβαίως οι κατασκευαστικές εργασίες δεν θα ξεκινήσουν άμεσα, διότι θα πρέπει πρώτα να διευθετηθούν θέματα επιμέρους μελετών, μελετών εφαρμογής εγκρίσεων, κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και φυσικά το κρίσιμο πάντα θέμα των απαλλοτριώσεων.
Η συνολική διάρκεια παραχώρησης ανέρχεται σε 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε έτη (60 μήνες) αφορούν τη μελέτη και κατασκευή του έργου.
Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο έχει μήκος 157,5 χλμ. και περιλαμβάνει δύο λωρίδες έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), πολλούς ανισόπεδους κόμβους και σήραγγες. Η χρηματοδότησή του προβλέπεται να ενισχυθεί με 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ).
Το βασικό τμήμα, Χανιά, Χερσόνησος του νέου ΒΟΑΚ, όταν υπογραφεί θα γίνει το μεγαλύτερο εν εξελίξει έργο υποδομής της χώρας με κόστος που ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ. Το έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θεωρείται ως το σημαντικότερο οδικό έργο της τρέχουσας δεκαετίας που κλείνει τις εκκρεμότητες με τους μεγάλους υπεραστικούς άξονες της χώρας.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα