Κρήτη 04.08.2025, 8:17

Κρήτη: Σε τι ποντάρουν ξενοδόχοι; – Ιδιαίτερα προσεκτικοί στις δαπάνες τους οι ταξιδιώτες

Τα ξενοδοχεία του νησιού έχουν «επιστρατεύσει» πακέτα και εκπτώσεις τελευταίας στιγμής

Η Κρήτη, βιώνει φέτος το φαινόμενο των κρατήσεων τελευταίας στιγμής, όπως και οι περισσότεροι τουριστικοί προορισμοί της χώρας, συνοδευόμενο από γενναίες προσφορές προκειμένου να μείνει ικανοποιητική η πληρότητα στα ξενοδοχεία.

Στην Κρήτη, οι φορείς του τουρισμού επιβεβαιώνουν ότι, παρά την αυξημένη κίνηση στα αεροδρόμια και στα λιμάνια, οι πληρότητες δεν έφτασαν στα περσινά επίπεδα. Ο Ιούλιος, παραδοσιακά μήνας αιχμής, κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, ενώ και ο Αύγουστος ξεκίνησε με μέση πληρότητα γύρω στο 70%, αντί για το σχεδόν 100% που χαρακτήριζε παλαιότερα την περίοδο αιχμής. Δεν είναι λίγοι που την παρούσα εικόνα την χαρακτηρίζουν και πρωτόγνωρη σε σχέση με το παρελθόν, που από τον Μάιο ο Αύγουστος είχε πληρότητα 90% και πλέον για τα ξενοδοχεία.

Στο μεταξύ, για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, τα ξενοδοχεία του νησιού έχουν «επιστρατεύσει» πακέτα και εκπτώσεις τελευταίας στιγμής, με στόχο η μέση πληρότητα να ανέβει στο 80%. «Οι προσφορές είναι φέτος περισσότερες και ξεκίνησαν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά», αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς, τονίζοντας ότι οι ταξιδιώτες παραμένουν ιδιαίτερα προσεκτικοί στις δαπάνες τους, περιορίζοντας τους προϋπολογισμούς των διακοπών λόγω της διεθνούς οικονομικής συγκυρίας.

Παράλληλα, η αύξηση των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης συνεχίζει να επηρεάζει το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης. «Οι κλίνες πολλαπλασιάζονται, ενώ η κατανάλωση παραμένει φειδωλή», σημειώνουν στελέχη του τουριστικού τομέα, επισημαίνοντας ότι η τοπική οικονομία επηρεάζεται από τη χαμηλότερη μέση δαπάνη ανά επισκέπτη. Μπορεί οι επαγγελματίες της εστίασης να διαμαρτύρονται, ωστόσο αυτοί των Σουπερ Μάρκετ βλέπουν να αυξάνονται οι τζίροι τους.

Ωστόσο, οι προοπτικές για το φθινόπωρο παραμένουν θετικές για το νησί. Ο Σεπτέμβριος αναμένεται να κλείσει με πληρότητες κοντά στο 80%, ενώ και ο Οκτώβριος δείχνει δυναμική. Η κλιματική αλλαγή και οι ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες Ιουλίου και Αυγούστου φαίνεται πως οδηγούν σε μετατόπιση της τουριστικής ζήτησης προς τους πιο ήπιους μήνες, όπως ο Ιούνιος και ο Σεπτέμβριος, αυτό είναι κάτι που τα τελευταία χρόνια επισημαίνεται από τους επαγγελματίες και φέτος θα επιβεβαιωθεί εκ νέου.

Όσον αφορά τις αγορές προέλευσης, οι Γερμανοί επισκέπτες παραμένουν η σταθερή βάση του κρητικού τουρισμού, ενώ η αμερικανική αγορά εμφανίζει αξιοσημείωτη δυναμική χάρη στις απευθείας πτήσεις προς την Ελλάδα και την ενισχυμένη προβολή των ελληνικών νησιών στις ΗΠΑ.

Εν κατακλείδι, οι φορείς του τουρισμού στο νησί εκτιμούν ότι η φετινή χρονιά σηματοδοτεί μια νέα «κανονικότητα» για τον κρητικό τουρισμό: περισσότερες προσφορές στους μήνες αιχμής, ενίσχυση της σεζόν φθινοπώρου και αυξημένη εξάρτηση από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Παρά τις προκλήσεις, υπογραμμίζουν ότι ο τουρισμός παραμένει «η ατμομηχανή της τοπικής οικονομίας», και η προσαρμογή στις νέες συνθήκες είναι μονόδρομος για να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα του προορισμού.

Πηγή: tornosnews.gr


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα