Το Ηράκλειο γενικά αντιμετωπίζει το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης
Η Κρήτη και ειδικότερα η πόλη του Ηρακλείου έφτασε πολύ κοντά στο να αποκτήσει το δικό της μέσο σταθερής τροχιάς, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου.
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση, ειδικά τις ώρες αιχμής, δεν αποτελεί αποκλειστικό «προνόμιο» της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αλλά και των υπολοίπων αστικών κέντρων αυτής της χώρας, τα οποία αναπτύχθηκαν με έναν μάλλον άναρχο τρόπο.
Σε αυτήν την κατηγορία ανήκει και το Ηράκλειο της Κρήτης, μια πόλη 160.000 κατοίκων, η οποία κατά τους καλοκαιρινούς μήνες υποδέχεται χιλιάδες επισκέπτες.
Αποτελώντας την πρωτεύουσα της Μεγαλονήσου και αποτελώντας έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, το Ηράκλειο αντιμετωπίζει το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, το οποίο μετριάζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της.
Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν μια πρόταση που είχε πέσει στο τραπέζι ήταν και αυτή της εγκατάστασης ενός μέσου σταθερή τροχιάς, στα πρότυπα της Αθήνας και των μεγαλύτερων αστικών κέντρων της Ευρώπης.
Το τραμ της Κρήτης θα συνέδεε τις γειτονιές του Ηρακλείου εξυπηρετώντας όχι μόνον τους μόνιμους κατοίκους της πόλης αλλά και τους επισκέπτες της, περνώντας από τα σημαντικότερα τοπόσημα της περιοχής.
Η μελέτη, η οποία εκπονήθηκε το 2000 προέβλεπε τη δημιουργία τριών γραμμών, με τη μεγαλύτερη σε μήκος να συνδέει το Παγκρήτιο Στάδιο με το Αεροδρόμιο.
Έκτοτε, το project της δημιουργίας ενός Μέσου Μαζικής Μεταφοράς στην πόλη του Ηρακλείου έμεινε στα συρτάρια των αρμόδιων φορέων, για να επιστρέψει σήμερα στο προσκήνιο της επικαιρότητας με αφορμή την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι και την επιτακτική ανάγκη σύνδεσης με το κέντρο της πρωτεύουσας του νησιού.
Από τη στιγμή μάλιστα που ο ΒΟΑΚ δεν έχει σχεδιαστεί ώστε να φιλοξενήσει ένα μέσο σταθερής τροχιάς, η σύνδεση της πόλης του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα μπορούσε να επιτευχθεί με τη χάραξη μιας νέας διαδρομής, η οποία θα εξυπηρετεί πολλαπλούς σκοπούς.
Το γεγονός μάλιστα ότι το τραμ αποτελεί κατά γενική ομολογία μια μεταφορική λύση με το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αυτό το καθιστά ακόμα πιο συμβατό με τις ανάγκες μιας πόλης όπως το Ηράκλειο της Κρήτης.
Μένει να αποδειχθεί, λοιπόν, αν αυτή τη φορά το project της κατασκευής ενός μέσου σταθερής τροχιάς στην πόλη του Ηρακλείου θα πάρει σάρκα και οστά ή αν θα παραμείνει ένας διακαής πόθος για τους κατοίκους της πρωτεύουσας της Κρήτης.
Πηγή: carandmotor.gr
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα