Αποσκοπούν στην υποκλοπή των τραπεζικών κωδικών ή άλλων προσωπικών δεδομένων των ασφαλισμένων
Τα μηνύματα εμφανίζονται ως ειδοποιήσεις που φαινομενικά προέρχονται από τον Οργανισμό και υπόσχονται επιστροφή χρημάτων στους παραλήπτες.
Η διαδικασία οδηγεί σε κακόβουλες ιστοσελίδες, που αποσκοπούν στην υποκλοπή των τραπεζικών κωδικών ή άλλων προσωπικών δεδομένων των ασφαλισμένων.
Το παραπλανητικό μήνυμα επίσης εμφανίζει τα εξής χαρακτηριστικά:
– Αποστολέας: Η διεύθυνση email του αποστολέα δεν είναι ποτέ η επίσημη του ΕΟΠΥΥ.
Οι πραγματικές διευθύνσεις e-mail του ΕΟΠΥΥ τελειώνουν σε @eopyy.gov.gr.
Παραδείγματα απατηλών διευθύνσεων τα οποία πρέπει να αποφεύγετε είναι @client.com, @outlook.com, @gmail.com, @yahoo.com, @yahoo.gr κ.ά.
– Γενική προσφώνηση: Χρησιμοποιείται γενική προσφώνηση («Αγαπητέ/ή Ασφαλισμένε/η»), αντί του ονοματεπωνύμου του ασφαλισμένου.
– Αίτημα για στοιχεία: Ζητείται η επιβεβαίωση τραπεζικών ή προσωπικών στοιχείων μέσω συνδέσμου στο μήνυμα.
– Αίσθηση επείγοντος: Το μήνυμα δημιουργεί την εντύπωση του επείγοντος για να πιέσει να δράσει άμεσα ο ασφαλισμένος.
Τι πρέπει να κάνει ο ασφαλισμένος αν λάβει τέτοιο μήνυμα:
Να μην πατήσει κανέναν σύνδεσμο μέσα στο μήνυμα.
Να μην απαντήσει στο μήνυμα.
Ακόμη και αν πατήσει στον σύνδεσμο ή απαντήσει στο μήνυμα, να μη δώσει κανένα προσωπικό ή τραπεζικό στοιχείο.
Να διαγράψει άμεσα το απατηλό μήνυμα.
Σε περίπτωση που έχει πατήσει τον σύνδεσμο και έχει εισάγει στοιχεία:
– Να επικοινωνήσει άμεσα με την τράπεζα.
– Να αλλάξει όλους τους κωδικούς πρόσβασης που ενδέχεται να έχει χρησιμοποιήσει (e-banking, email, άλλες υπηρεσίες).
– Να παρακολουθεί στενά τις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών.
«Καλούμε τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και επιφυλακτικοί σε οποιοδήποτε είδους τέτοιο μήνυμα αξιοποιώντας αυτά τα σημάδια αναγνώρισης», συμβουλεύει ο ΕΟΠΥΥ.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα