Τα σούπερ μάρκετ καταφεύγουν σε νομικά γραφεία για την ερμηνεία διάταξης που αφορά στη διπλή αναγραφή των τιμών
Η αγορά προσπαθεί να «αποκρυπτογραφήσει» το μέτρο της αναγραφής των «διπλών τιμών» στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Είναι το μοναδικό σημείο από το νομοσχέδιο που παρουσιάσθηκε στο προχθεσινό υπουργικό συμβούλιο και αφορούσε στη συγκρότηση της νέας ανεξάρτητης εποπτικής αρχής της αγοράς που οι επιχειρήσεις θεωρούν πως χρήζει διευκρινίσεων. Συγκεκριμένα, όπως έλεγαν πηγές της αγοράς μιλώντας προς τον ΟΤ, αδυνατούν να κατανοήσουν με ποιον τρόπο θα εφαρμοστεί.
Προς τούτο, μάλιστα, οι ίδιες πηγές έλεγαν πως οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ έχουν προστρέξει στις γνώσεις εξειδικευμένων νομικών γραφείων στο δίκαιο του ανταγωνισμού, τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή του εκδοχή. Και κυρίως περιμένουν να αποσαφηνιστεί η διάταξη, η εφαρμογή της οποίας απαιτεί και υπουργικές ή υπουργική απόφαση.
Ο μηχανισμός διαμόρφωσης των τιμών
Από την άλλη, πλευρά πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης με τις οποίες συνομίλησε ο ΟΤ αφού αναγνώρισαν πως η συγκεκριμένη διάταξη έχει γενική αναφορά, έλεγαν ότι η νομοθέτησή της παρέχει καταρχήν το δικαίωμα στο υπουργείο Ανάπτυξης – στο όνομα της διαφάνειας – να παρεμβαίνει σε κρίσιμες στιγμές στην «αποκάλυψη» του μηχανισμού διαμόρφωσης των τιμών ή της τιμής κάποιων προϊόντων. Ομοίως δεν αναφέρεται με ποιον τρόπο μπορεί ακριβώς να γίνει η διπλή αναγραφή των τιμών. Αυτό όμως θα προσδιορισθεί και από τη συζήτηση στο πλαίσιο της διαβούλευσης.
Ποια προϊόντα θα αφορά
Ξεκαθαρίζουν ακόμη πως δεν θα έχει γενική εφαρμογή. Θα αφορά κυρίως τα νωπά προιόντα, δηλαδή τα οπωροκηπευτικά και τα κρέατα. Και δεν θα ισχύει για δώδεκα μήνες τον χρόνο. Παρά μόνο σε ιδιαίτερες περιπτώσεις που για εξωγενείς παράγοντες παρατηρείται «ανωμαλία» στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία επηρεάζει την διαμόρφωση της τιμής ή των τιμών του προϊόντος ή των προϊόντων. Όμως τόνιζαν συγκεκριμένα – έχοντας υπόψη τους περιορισμούς που επιβάλλει η νομοθεσία περί ανταγωνισμού – δεν μπορεί παρά να ληφθεί υπόψη και το στοιχείο περί «εμπορικού μυστικού»!
Δεδομένου ότι η τιμή αγοράς ενός πχ. αγροτικού προϊόντος από μία αλυσίδα σούπερ μάρκετ αποτελεί ένα «εμπορικό μυστικό». Ως εκ τούτου δεν έχει γίνει σαφές στην αγορά πως είναι δυνατόν να προστατευτεί το «εμπορικό μυστικό» από την μία πλευρά κι από την άλλη να αναγράφεται η τιμή αγοράς στο χωράφι. Βέβαια δεδομένου ότι η συζήτηση πρόκειται να ξεκινήσει εντός των προσεχών ημερών, όλα αυτά και άλλα σημεία αναμένεται να αποσαφηνιστούν.
Πηγή: ot.gr
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα
 
 					
 
																															 
																															 
																															 
																															 
																															 
																															







