Οικονομία 05.11.2025, 16:54

Το «Baby Shark» πούλησε 2 εκατομμύρια μετοχές

Το «μωρό καρχαριάκι» πλέον έγινε μεγάλος καρχαρίας, βάζοντας πλώρη «στα βαθιά»

Σπάνια συναντάει κανείς κάποιον που να έχει ακούσει το διάσημο τραγούδι «Baby Shark» και να μην του έχει κολλήσει η μελωδία του.

Η τεράστια επιτυχία που σημείωσε, αποτυπώθηκε στην ανταπόκριση που είχε στο YouTube, όπου ανακηρύχθηκε το πιο δημοφιλές βίντεο όλων των εποχών, με πάνω από 16 δισεκατομμύρια προβολές και 270 εκατομμύρια συνδρομητές στα κανάλια της Pinkfong, της νοτιοκορεάτικης εταιρείας πίσω από το δημοφιλές παιδικό τραγουδάκι.

Το «μωρό καρχαριάκι» πλέον έγινε μεγάλος καρχαρίας, βάζοντας πλώρη «στα βαθιά».

Ο δημιουργός του, η εταιρεία με έδρα τη Σεούλ, τιμολόγησε την αρχική δημόσια προσφορά της (IPO) στη Νότια Κορέα στο ανώτατο όριο του εύρους της αγοράς, συγκεντρώνοντας 76 δισεκατομμύρια γουόν (53 εκατομμύρια δολάρια).

Η Pinkfong πούλησε 2 εκατομμύρια μετοχές στην τιμή των 38.000 γουόν (26.290 δολάρια) η καθεμία, μετά από προσφορά μετοχών σε εύρος τιμών 32.000-38.000 γουόν ανά μετοχή.

Αυτό αποτιμά την εταιρεία εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας σε 545 δισεκατομμύρια γουόν (περίπου 378 εκατ. δολάρια), σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg.

Η μετοχή θα κάνει το ντεμπούτο της στις 18 Νοεμβρίου στην αγορά μικρής κεφαλαιοποίησης Kosdaq της Νότιας Κορέας, αναφέρει το moneyriview.gr.

Η εξέλιξη αυτή μετατρέπει την επιχείρηση σε μια εισηγμένη εταιρεία που θα πρέπει να πείσει τους επενδυτές ότι είναι κάτι παραπάνω για ένα «πυροτέχνημα».

Παρά το γεγονός ότι η Pinkfong έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε παιχνίδια και ζωντανές παραστάσεις, η εταιρεία έχει δυσκολευτεί να επαναλάβει τη viral επιτυχία του χαρακτηριστικού της τραγουδιού.

Ο Douglas Kim, αναλυτής της Douglas Research Advisory, έθεσε ως τιμή-στόχο για τη μετοχή τα 46.369 γουόν, 22% υψηλότερα από την τιμή της δημόσιας προσφοράς.

Η Pinkfong είναι «μία από τις πιο περιζήτητες υποψήφιες για εξαγορά στην παγκόσμια βιομηχανία κινουμένων σχεδίων», είχε αναφέρει τον Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της, η Pinkfong σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για να επεκταθεί παγκοσμίως και να επενδύσει σε περιεχόμενο 3D και τεχνητή νοημοσύνη.

Ο συνιδρυτής Kim Min-seok κατείχε το 18,44% της εταιρείας πριν από το IPO και, σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg, η συμμετοχή του θα αποτιμηθεί σε περίπου 86,5 δισεκατομμύρια γουόν.

Από πού κερδίζει

Η δραστηριότητα της Pinkfong εκτείνεται πέρα από τα κλικ στο YouTube.

Η viral μελωδία οδήγησε σε δραστηριότητες licensing και εμπορίας, με πλαστικά παιχνίδια, ρούχα, δημητριακά πρωινού, ακόμη και επιδέσμους που πωλούνται μέσω μεγάλων εταιρειών, όπως η Walmart και η Amazon.

Η εταιρεία έχει επίσης επεκταθεί σε εφαρμογές, τηλεοπτικά προγράμματα, ζωντανές εκπομπές και μια ταινία μεγάλου μήκους, μετατρέποντας μια μεμονωμένη επιτυχία σε πολλαπλές πηγές εσόδων.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι μόνο το «Baby Shark» αποφέρει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια ετησίως, αλλά τα επαναλαμβανόμενα έσοδα προέρχονται όλο και περισσότερο από το εμπόριο και το παράγωγο περιεχόμενο.

Η δραστηριότητα της Pinkfong μετατοπίζεται επίσης προς ψηφιακό περιεχόμενο με υψηλότερα περιθώρια κέρδους, το οποίο συνέβαλε στην αύξηση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους της από 3,2% το 2022 σε 20% το πρώτο εξάμηνο του 2025.


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα