Η μελέτη εξετάζει τις τεχνικές, οικονομικές και ρυθμιστικές δυνατότητες
Τα πυρηνοκίνητα containerships μπορούν να αποφέρουν ετήσια εξοικονόμηση ύψους 68 εκατ. δολαρίων ανά πλοίο και να εξαλείψουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, μηδενίζοντας το κόστος καυσίμων και προσφέροντας ταχύτερους χρόνους μεταφοράς, διατηρώντας παράλληλα τα επίπεδα ασφαλείας.
Τα εν λόγω ευρήματα προέρχονται από μια νέα κοινή έκθεση των Lloyd’s Register και LucidCatalyst, η οποία πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Seaspan Corporation Pte. Ltd.
Η μελέτη εξετάζει τις τεχνικές, οικονομικές και ρυθμιστικές δυνατότητες ενσωμάτωσης μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (SMRs) στον στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η LucidCatalyst πραγματοποίησε ολοκληρωμένη ανάλυση του κόστους και των ωφελειών σε σχέση με το επιχειρηματικό μοντέλο της Seaspan και ανέπτυξε, σε συνεργασία με την εταιρεία, απαιτήσεις οι οποίες, εφόσον ικανοποιηθούν, θα δημιουργήσουν σημαντική αξία.
Για τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές, τα πυρηνοκίνητα πλοία εξαλείφουν τις μεγαλύτερες λειτουργικές δαπάνες τους: έως και 50 εκατ. δολάρια ετησίως για καύσιμα και επιπλέον περίπου 18 εκατ. δολάρια σε κόστος άνθρακα.
Σύμφωνα με την ανάλυση, ένα πυρηνοκίνητο containership χωρητικότητας 15.000 TEUs, που θα επιχειρεί με ταχύτητα 25 κόμβων (39% ταχύτερα από τα συμβατικά πλοία), θα μπορούσε να προσφέρει έως και 38% μεγαλύτερη ετήσια μεταφορική ικανότητα σε σχέση με ένα συμβατικό πλοίο.
Αυτό οφείλεται στον αυξημένο αριθμό ταξιδιών μετ’ επιστροφής (6,3 έναντι 5 ετησίως) και στην επιπλέον χωρητικότητα 5%, που προκύπτει από την κατάργηση των δεξαμενών και συστημάτων καυσίμου.
Σύμφωνα με την έρευνα, εάν η βιομηχανία δεσμευθεί σε παραγγελίες άνω των 1.000 πλοίων μέσα σε 10-15 χρόνια, εκτιμάται ότι οι αρθρωτοί αντιδραστήρες θα μπορούσαν να παραχθούν με κόστος 750-1.000 δολάρια/κιλοβάτ, σημαντικά χαμηλότερο από αυτό των συμβατικών πυρηνικών σταθμών, και να συντηρούνται στο πλαίσιο των κανονικών κύκλων δεξαμενισμού.
Κάθε μονάδα θα έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί για περίπου πέντε χρόνια χωρίς ανεφοδιασμό, μειώνοντας δραστικά τον χρόνο εκτός υπηρεσίας και παρέχοντας ανεξαρτησία από τα παγκόσμια δίκτυα ανεφοδιασμού καυσίμων.
Ο οδικός χάρτης
Η μελέτη παρουσιάζει επίσης έναν οδικό χάρτη σύμφωνα με τον οποίο τα πυρηνικά συστήματα πρόωσης μπορούν να φτάσουν σε εμπορική ετοιμότητα μέσα σε τέσσερα χρόνια από την έναρξη ενός εντατικού προγράμματος, με συνολικό κόστος συστήματος κάτω από 4.000 δολάρια/kW και κόστος καυσίμου κάτω από 50 δολάρια/MWh.
Η μοντελοποίηση της αγοράς δείχνει πιθανή διείσδυση 40-90 GW έως το 2050, ανάλογα με τις ρυθμιστικές εξελίξεις και τον βαθμό υιοθέτησης.
Τα ευρήματα επισημαίνουν επίσης βέλτιστες πρακτικές για τον σχεδιασμό μιας ανταγωνιστικής εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία θα διασφαλίζει βάθος προμήθειας, ανταγωνισμό ως προς την τιμή και την απόδοση, αποφεύγοντας παράλληλα την εξάρτηση από συγκεκριμένους προμηθευτές.
Παρουσιάζονται, επίσης, καινοτόμα μοντέλα μίσθωσης αντιδραστήρων και καυσίμου, τα οποία θα μπορούσαν να βοηθήσουν πλοιοκτήτες και διαχειριστές να καλύψουν το αρχικό κόστος, διατηρώντας ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα ασφάλειας και συμμόρφωσης.
Η έκθεση αποτελεί την πρώτη φάση ενός τριμερούς προγράμματος. Το επόμενο στάδιο θα επικεντρωθεί στον σχεδιασμό των εννοιών και στη ρυθμιστική ετοιμότητα, μέσω συνεργασίας με ναυπηγεία, λιμενικές αρχές και πυρηνικούς ρυθμιστικούς φορείς.
Η τελική φάση θα περιλαμβάνει λεπτομερή οδικό χάρτη υλοποίησης, με ανάλυση διαχείρισης κινδύνων, πιστοποίησης και επενδυτικών στρατηγικών για μεγάλης κλίμακας ανάπτυξη.
Οι ειδικοί
Σύμφωνα με τη Meg Dowling, Senior Engineer της Lloyd’s Register σε θέματα πυρηνικής τεχνολογίας και εναλλακτικών καυσίμων, «η ενεργειακή μετάβαση και οι μακροπρόθεσμες προκλήσεις βιωσιμότητας της ναυτιλίας απαιτούν λύσεις που μπορούν να κλιμακωθούν.
Η πυρηνική πρόωση δεν προσφέρει μόνο μια λύση μηδενικών εκπομπών, αλλά και μια μετασχηματιστική οικονομική ευκαιρία για πλοιοκτήτες και ναυλωτές.
Τα αποτελέσματα της έρευνας παρέχουν ισχυρή βάση για να καθορίσουμε πώς τα συστήματα μπορούν να ενσωματωθούν στον εμπορικό στόλο, χαράσσοντας έναν αξιόπιστο δρόμο προς ασφαλή, εμπορικά βιώσιμη και μηδενικών εκπομπών ναυτιλία».
Από την πλευρά του, ο Peter Jackson, Chief Technology Officer της Seaspan Corporation Pte. Ltd., δήλωσε: «Στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων προσπαθειών μας για την ανεύρεση ασφαλών και εμπορικά βιώσιμων πρακτικών ενεργειακής μετάβασης, συνεργαστήκαμε με τους Lloyd’s Register και LucidCatalyst για να εξερευνήσουμε την πυρηνική πρόωση στα containerships.
Οι μικροί αρθρωτοί αντιδραστήρες (SMRs) αποτελούν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τεχνολογία, προσφέροντας μια σειρά από σημαντικά πλεονεκτήματα για πλοιοκτήτες και διαχειριστές, όπως περιγράφονται στην έκθεση.
Φυσικά, υπάρχουν προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν, αλλά είμαι βέβαιος ότι η τρέχουσα εργασία και αντίστοιχες μελέτες θα επιτρέψουν σύντομα την ασφαλή, οικονομική και χωρίς εκπομπές λειτουργία πυρηνοκίνητων containerships».
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









