Από outsider σε «βασίλισσα» μιας κατηγορίας που… κανείς δεν θεωρεί απαραίτητη, η SharkNinja άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού και ανέτρεψε μια ολόκληρη αγορά
Στην… εμμονή των δημιουργών της να κάνουν τις συσκευές SharkNinja και ακαταμάχητες και λειτουργικές οφείλεται η μανία που υπάρχει αυτή την στιγμή στα social media και την έχει μετατρέψει στη «βασίλισσα» των μικροσυσκευών στο TikTok.
Σε αντίθεση όσους θέλουν premium μάρκες που μπορούν να επιδείξουν ως τρόπαια στον πάγκο, οι οπαδοί της SharkNinja ενδιαφέρονται περισσότερο για ένα προϊόν σε λογική τιμή με άμεση απόδοση. Αυτό οδήγησε στην εκτόξευση ενός φορητού ηλεκτρικού φούρνου πίτσας με κόστος 300 δολάρια, όπως και των μηχανών εσπρέσο, αλλά και της παγωτομηχανής, του air fryer και της σκούπας στικ.
Η εταιρεία έχει χρησιμοποιήσει μια παρόμοια φόρμουλα για μηχανές παγωτού, στεγνωτήρες μαλλιών, καθαριστές αέρα και δεκάδες άλλες καταναλωτικές συσκευές. Η στρατηγική της είναι να προσελκύσει πελάτες από την premium κατηγορία που είναι πρόθυμοι να κάνουν μειώσεις και πελάτες από την low-end κατηγορία που είναι ανοιχτοί σε ανοδικές, λέει ο Neil Shah , διευθύνων σύμβουλος.
Ποια είναι η SharkNinja
Η Shark είναι το κομμάτι της επιχείρησης που πουλάει ηλεκτρικές σκούπες και προϊόντα ομορφιάς, ενώ η Ninja κατασκευάζει είδη κουζίνας. Μπορεί να μην ακούγονται τόσο γνωστά ονόματα, αλλά πιθανότατα να τα έχει δει κάποιος σε ένα κατάστημα ηλεκτρικών συσκευών, στα Sephora ή να τα έχει δει στο TikTok και το Instagram.
Όσοι πάλι είναι εξοικειωμένοι με τα brands, είναι φανατικοί. Η μηχανή παγωτού Ninja Slushi, η οποία κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 2024, εξαντλήθηκε 10 φορές στις ΗΠΑ, με την παγκόσμια λίστα αναμονής να ξεπερνά τις 170.000.
Η μάσκα προσώπου Shark CryoGlow έγινε viral στο TikTok στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, μέσα σε λίγες μέρες.
Ενώ ένα reel της Shark TurboBlade, ενός ανεμιστήρα που μπορεί να σταθεί κάθετα ή οριζόντια, είχε περισσότερες από 75 εκατομμύρια προβολές στο TikTok και το Instagram, και η καφετιέρα Ninja Luxe Café είναι η Νο. 1 μηχανή εσπρέσο φέτος μέχρι σήμερα, λέει η εταιρεία.

Η μηχανή παγωτού Ninja Slushi
«Φωτιά» στον ανταγωνισμό
Όλα αυτά έχουν επιτρέψει στην SharkNinja να υπερδιπλασιάσει τα ετήσια έσοδά της σε μόλις πέντε χρόνια και έχουν οδηγήσει τις μετοχές της σε άνοδο περίπου 103%, από τα μέσα Νοεμβρίου, από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2023.
Αυτή η άνοδος, ωστόσο, δεν έγινε με τον πιο ομαλό τρόπο. Οι ανταγωνιστές Dyson Group Plc και iRobot Corp. στράφηκαν ενάντια στην εταιρεία ισχυριζόμενοι ότι δεν είναι καινοτόμα αλλά περισσότερο αντιγραφέας, έχοντας υποβάλει και οι δύο αγωγές για παραβίαση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που αφορούν ηλεκτρικές σκούπες. Η SharkNinja έχει εμπλακεί σε αγωγές και με τις δύο εταιρείες. Συμβιβάστηκε με την iRobot πέρυσι και με την Dyson αυτόν τον χειμώνα.
Η ιστορία όμως έχει και συνέχεια. Πριν από κάποια χρόνια, η Dyson έκανε ένα ασυνήθιστο άλμα από τις ηλεκτρικές σκούπες στα προϊόντα ομορφιάς, αξιοποιώντας την τεχνολογία αναρρόφησης για να σχεδιάσει ένα πιο αποτελεσματικό σεσουάρ μαλλιών, και η SharkNinja ακολούθησε το παράδειγμά της. Μόνο που τιμολογούσε το δικό της προϊόν σημαντικά χαμηλότερα από την τιμή που πουλούσε η Dyson.
Στη συνέχεια, λίγο μετά την κυκλοφορία του Airwrap για μπούκλες μαλλιών από την Dyson, η SharkNinja παρουσίασε τη δική της φθηνότερη έκδοση και την κυκλοφόρησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και τότε, το brand άρχισε να προσελκύει έναν νέο πελάτη – νεότερες γυναίκες που μπορεί να στραφούν στην Shark για να ενισχύσουν τη ρουτίνα ομορφιάς τους αντί να καθαρίσουν τα πατώματα.
Η ικανότητα της SharkNinja να παράγει επιτυχίες έχει γίνει τόσο αναμενόμενη, που τα στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως η εταιρεία μερικές φορές δεν χρειάζεται καν να δώσει στην Walmart Inc. και σε άλλους mega retailers τις λεπτομέρειες ενός νέου προϊόντος, καθώς τους δίνουν τη δική τους θέση στα ράφια.
«Αυτή η αξιοπιστία κάνει τη διαφορά», εξηγεί στο Bloomberg ο Jad Jichi, αντιπρόεδρος της Ninja για το παγκόσμιο δημιουργικό, καθώς «δεν υπάρχει τίποτα που κατασκευάζουμε που να το χρειάζεται κάποιος πραγματικά». Η επιχείρηση απογειώθηκε, φτάνοντας το 1 εκατομμύριο δολάρια σε πωλήσεις μετά από μόλις 12 μήνες
Το success story της SharkNinja
Ο ιθύνων νους πίσω από τη δημιουργία της εταιρείας είναι ο Mark Rosenzweig, με καταγωγή από μια οικογένεια επιχειρηματιών ραπτομηχανών, που διατηρούσαν την εταιρεία τους στο Μόντρεαλ.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ακολούθησε τους γονείς του στην οικογενειακή και λίγα χρόνια αργότερα άρχισε σε μια άλλη εταιρεία, την Euro-Pro Operating LLC, να κατασκευάζει σίδερα και ραπτομηχανές στην Ευρώπη και την Ασία, και στη συνέχεια να τα πουλά στη Βόρεια Αμερική, με την πρώτη μάρκα σκούπας να φέρει το όνομα «Shark».
Η επιχείρηση απογειώθηκε, φτάνοντας το 1 εκατομμύριο δολάρια σε πωλήσεις μετά από μόλις 12 μήνες. Το 2002 μετακόμισε στη Βοστώνη και μέχρι το τέλος του ίδιου έτους, η επιχείρηση, με τη βοήθεια της αδερφής και του αδερφού του, είχε φτάσει τα 260 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις.
Μέχρι το 2008, προσπαθώντας να δημιουργήσει μια πιο επαγγελματική ομάδα διαχείρισης, στράφηκε στον φίλο του και στέλεχος πωλήσεων σε πολλές εταιρείες, Mark Barrocas, ο οποίος ως νέος πρόεδρος, επικεντρώθηκε στο να πείσει τους λιανοπωλητές να διαθέσουν τα προϊόντα της εταιρείας, ενώ ο Rosenzweig επικεντρώθηκε στα προϊόντα.
Αργότερα, η Shark Navigator Lift-Away, μια ηλεκτρική σκούπα με ένα εντελώς αποσπώμενο δοχείο, έγινε η πιο δημοφιλής ηλεκτρική σκούπα στις ΗΠΑ, δίπλα στις καταξιωμένες Hoover και Kenmore. Μέχρι τότε, στα μέσα των 2010s’, η εταιρεία είχε αλλάξει επίσημα το όνομά της σε SharkNinja, αναφέρει το ot.gr.

Όταν ο Rosenzweig αποφάσισε ότι ήταν έτοιμος να αποχωρήσει από την εταιρεία, η SharkNinja προσέλαβε την Goldman Sachs για να τη βοηθήσει να πουλήσει ένα μερίδιο στην επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου μέρους των μετοχών του ιδρυτή της. Βρήκαν έναν αγοραστή στον Κινέζο δισεκατομμυριούχο CJ Xuning Wang, ο οποίος είχε κάνει την περιουσία του εφευρίσκοντας μια ηλεκτρική μηχανή παραγωγής γάλακτος σόγιας. Η εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων του Wang απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο στην SharkNinja και στη συνέχεια την συγχώνευσε σε μια εταιρεία χαρτοφυλακίου με την επωνυμία JS Global Lifestyle Co. , την οποία σύντομα εισήγαγε στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.
Υπό την ηγεσία του Barrocas, η SharkNinja εισήλθε σε δεκάδες νέες κατηγορίες προϊόντων, επιτάχυνε τον ρυθμό παραγωγής και έκανε δυναμικό άνοιγμα στα social.
Το 2021 η εταιρεία κυκλοφόρησε το Creami, και λίγα χρόνια αργότερα ακολούθησε το Slushi. Και τα δύο ήταν σχεδιασμένα για να τραβήξουν την προσοχή στο Instagram, αμέσως μετά την άνθηση της μαγειρικής λόγω της πανδημίας, κατά την οποία όλοι ήταν πρόθυμοι να επιδείξουν τις τελευταίες δημιουργίες τους, αναφέρει το ot.gr.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









