Με ελληνική… υπογραφή κορυφαία μαγαζιά εστίασης στο Ντουμπάι
Ισχυρά είναι τα ελληνικά concepts που διεκδικούν θέση στη γαστρονομική βιτρίνα των Εμιράτων
Το Ντουμπάι έχει εξελιχθεί σε βιτρίνα της παγκόσμιας γαστρονομίας, κι ανάμεσα στα μεγάλα ονόματα της διεθνούς σκηνής, όλο και περισσότερα concepts με ελληνική υπογραφή διεκδικούν τη δική τους θέση. Από το μυκονιάτικο Nammos και το high-end εστιατόριο ψαροφαγίας Milos, μέχρι το modern Greek OPSO, το comfort Eat Greek και, σύντομα, το Tokyo Joe με την ελληνική εκδοχή του asian-fusion, η «ελληνική παροικία» της εστίασης στα Εμιράτα μεγαλώνει και διαφοροποιείται.

Nammos Dubai: ελληνικό καλοκαίρι σε αραβικό φόντο
Το Nammos γεννήθηκε το 2003 στην Ψαρού, όταν τρεις συνεταίροι –ο Ζαννής Φραντζέσκος, ο Κωνσταντής Κουσαθανάς και ο Αιγύπτιος σεφ Sammy Ibrahim– μετέτρεψαν την παλιά ψαροταβέρνα σε ένα πολυτελές beach-restaurant, βάζοντας τη Μύκονο σε τροχιά glamour.
Η διεθνής εξάπλωση ήρθε με τη δημιουργία της Nammos World -ενός lifestyle brand με έδρα το Μονακό- και με την εξάπλωση στο Ντουμπάι το 2019. Το Nammos Dubai, «παιδί» του Έλληνα επιχειρηματία Πέτρου Στάθη και της Monterock International, άνοιξε στο Four Seasons Resort Jumeirah Beach και πολύ γρήγορα εξελίχθηκε στο εστιατόριο με τα υψηλότερα ετήσια έσοδα παγκοσμίως, με τζίρο δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων.
Σε επίπεδο ύφους, το Nammos Dubai αντιγράφει τη μυκονιάτικη «συνταγή»: beach club με ιδιωτική αμμώδη παραλία, ζωντανό all-day σκηνικό, live DJs και ένα μενού που κινείται ανάμεσα στη μεσογειακή κουζίνα, τα premium κρέατα, το σούσι και τα «υποχρεωτικά» magnums σαμπάνιας. Είναι η πιο εξωστρεφής, party-oriented εκδοχή του ελληνικού καλοκαιριού σε αραβικό φόντο.

Estiatorio Milos: ο «ναός» του ελληνικού ψαριού στο Atlantis The Royal
Στον αντίποδα του party concept, το Estiatorio Milos εκπροσωπεί την εκλεπτυσμένη πλευρά της ελληνικής θαλασσινής κουζίνας. Ιδρυτής και ψυχή του brand είναι ο σεφ restaurateur Κώστας Σπηλιάδης, γεννημένος στην Πάτρα, ο οποίος άνοιξε το πρώτο Milos στο Μόντρεαλ το 1979 και στη συνέχεια δημιούργησε ένα διεθνές δίκτυο εστιατορίων σε Νέα Υόρκη, Λας Βέγκας, Μαϊάμι, Αθήνα κ.ά.
Το Milos Dubai άνοιξε τον Φεβρουάριο του 2023 στο νέο resort Atlantis The Royal στο Palm Jumeirah. Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο εστιατόριο με περίπου 220 θέσεις, ιδιωτικές αίθουσες και μεγάλη βεράντα με θέα στα σιντριβάνια του ξενοδοχείου.
Η κουζίνα κινείται στη γνωστή φιλοσοφία Milos: ψάρια και θαλασσινά κορυφαίας ποιότητας, ελάχιστες παρεμβάσεις, λαχανικά και ελαιόλαδο ελληνικής προέλευσης. Είναι το πιο «fine dining» ελληνικό αποτύπωμα στο Ντουμπάι και ταυτόχρονα ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του ίδιου του Atlantis.

OPSO Dubai: modern Greek με αστεράτους σεφ
Το OPSO εκπροσωπεί την πιο δημιουργική όψη της ελληνικής κουζίνας εκτός συνόρων. Το brand ανήκει στο Modern Greek Food Group των Νίκος Ρούσσος και Ανδρέας Λαμπρίδης– ο Ρούσσος είναι γνωστός από το avant-garde εστιατόριο Funky Gourmet στην Αθήνα, που είχε βραβευθεί με δύο αστέρια Michelin, ενώ μαζί με τον Λαμπρίδη άνοιξαν το πρώτο OPSO στο Marylebone του Λονδίνου το 2014.
Το OPSO Dubai άνοιξε τo 2021 στη Fashion Avenue του Dubai Mall. Πίσω από τη μεταφορά του concept στα Εμιράτα βρίσκεται ο Σαουδάραβας επιχειρηματίας Faisal Al Mandil, ενώ στην κουζίνα συναντάμε ως executive chef τον Mark Taquet.
Το ύφος είναι καθαρά modern Greek: sharing plates, open kitchen και ελληνικά προϊόντα (φέτα, μαστίχα, ελαιόλαδο) και συνεργασίες με μικρούς παραγωγούς.

Tokyo Joe: η ελληνική εκδοχή του Asian-fusion
Σε άλλη γεωγραφία γεύσης, αλλά με ελληνική αφετηρία, το Tokyo Joe της Χριστίνας Παππά, είναι ένα brand που ξεκίνησε από τη Βουλιαγμένη και σήμερα έχει παρουσία σε Μύκονο, Χανιά και στο κέντρο της Αθήνας, ενώ σύντομα ετοιμάζει νέο opening για Ντουμπάι στην κοσμοπολίτικη και εντυπωσιακή Jumeirah.

Eat Greek Kouzina: η comfort πλευρά της ελληνικής γεύσης
Το Eat Greek Kouzina παίζει σε άλλο γήπεδο: είναι η πιο προσιτή, οικογενειακή εκδοχή της ελληνικής κουζίνας στα Εμιράτα. Το concept αναπτύχθηκε από Ελληνο–νοτιοαφρικανούς restaurateurs και εντάσσεται στο χαρτοφυλάκιο της Food Fund International, μιας οικογενειακής εταιρείας εστίασης με έδρα τα ΗΑΕ.
Ο Johnny Tomazos ήταν από τις κεντρικές φιγούρες πίσω από το πρώτο Eat Greek στη JBR το 2014, τότε που η ελληνική κουζίνα στο Ντουμπάι ήταν ακόμη σπάνια. Σήμερα η αλυσίδα διαθέτει τρία εστιατόρια στο Ντουμπάι (JBR – The Beach, Mall of the Emirates, Dubai Hills Mall), ένα στο Άμπου Ντάμπι και σημεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη (αεροδρόμια).
Το ύφος είναι φωτεινό, με λευκά και μπλε στοιχεία και ανοιχτή κουζίνα. Το μενού κινείται στο comfort: σουβλάκι, γύρος, μουσακάς, φρέσκιες σαλάτες, μεζέδες, αλλά και πιο σύγχρονες προσεγγίσεις σε κλασικές συνταγές.
Πηγή: tornosnews.gr
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









