Τι δείχνουν τα στοιχεία αναζητήσεων
Η Κρήτη και το φαράγγι της Σαμαριάς συγκαταλέγονται στα κορυφαία εθνικά πάρκα παγκοσμίως για το 2026, σύμφωνα με την Airbnb, η οποία διαπιστώνει αξιοσημείωτη αύξηση στις αναζητήσεις και το ενδιαφέρον για ταξίδια στη φύση.
Σύμφωνα με στοιχεία αναζητήσεων της κορυφαίας πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης στον κόσμο, η Κρήτη, και το φαράγγι της Σαμαριάς, “φιγουράρουν” ανάμεσα στα κορυφαία εθνικά πάρκα παγκοσμίως για το 2026.
Ενώ η “αγκαλιά της φύσης” ήταν κορυφαία τάση το 2025, το 2026, παρατηρείται μια αξιοσημείωτη αύξηση στις αναζητήσεις και το ενδιαφέρον για εθνικά πάρκα σε όλο τον κόσμο, με τα πάρκα των ΗΠΑ να είναι στο προσκήνιο, καθώς η χώρα γιορτάζει την 250η επέτειό της και τις εκατονταετηρίδες-ορόσημα για εμβληματικά πάρκα όπως τα Great Smoky Mountains, το Shenandoah και το Grand Teton, σύμφωνα με την έρευνα τάσεων της Airbnb. Επίσης, άλλα δημοφιλή πάρκα στις ΗΠΑ είναι τα Acadia National Park και Yosemite National Park.
Άλλα δημοφιλή πάρκα, σε διεθνές επίπεδο, πέρα από τις ΗΠΑ και την Κρήτη, είναι τα Bhagwan Mahaveer Sanctuary και Mollem National Parkο, στην Γκόα της Ινδίας, το Gennargentu National Park, στη Σαρδηνία και το Ujung Kulon National Park, στην Τζακάρτα της Ινδονησίας.
Οι αναζητήσεις για καταλύματα “κοντά σε εθνικό πάρκο” έχουν αυξηθεί κατά 35% στις ΗΠΑ για το 2026. Τα Great Smoky Mountains είναι από τους κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως το 2026 και οι αναζητήσεις παρουσιάζουν άνοδο μεγαλύτερη του 135% στους μοναχικούς ταξιδιώτες.
Οι εμπειρίες στη φύση και την ύπαιθρο είναι η κορυφαία κατηγορία εμπειριών στις κρατήσεις και το κοινωνικό κίνημα “touch grass” έχει πάνω από 85.000 αναρτήσεις με το hashtag #touchgrass στο TikTok.
Η Gen Z επιλέγει σύντομες αποδράσεις
Η Gen Z επαναπροσδιορίζει τα “γρήγορα ταξίδια”, με τις διεθνείς αποδράσεις μίας – δύο ημερών να αυξάνονται ταχύτερα από τις παρατεταμένες διακοπές.
Τροφοδοτούμενοι από τις τάσεις των ημερήσιων εκδρομών που έγιναν viral στο TikTok, οι νέοι ταξιδιώτες διασχίζουν πλέον ηπείρους για ενεργητικές και πλούσιες σε πολιτισμό αποδράσεις. Αυτή η ομάδα μεγιστοποιεί τον χρόνο που αφιερώνουν οι νέοι σε ζωντανές πόλεις γεμάτες μουσική, χορό, ιστορικούς χώρους και αυθεντική κουζίνα, σε αντίθεση με τα χαλαρά ταξίδια σε παραθαλάσσιες πόλεις με ζωντανές αστικές εμπειρίες.
Εν τω μεταξύ, το 65% των δημοφιλών ημερομηνιών και πόλεων, με τις περισσότερες αναζητήσεις για το επόμενο έτος, συμπίπτουν με σημαντικές πολιτιστικές, αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις, όπως οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες, το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIFA, το Καρναβάλι και το Coachella. Οι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα σε αυτές τις εμπειρίες, μετατρέποντας τα εισιτήρια σε διαβατήρια και αναζητώντας τις δικές τους “κεντρικές” στιγμές μέσα από μοναδικές περιπέτειες και ταξίδια σε όλο τον κόσμο.
Σε “άνθιση” solo και γαστρονομικά ταξίδια
Τα solo ταξίδια βιώνουν μια αναγέννηση, τροφοδοτούμενη από διαδικτυακές συζητήσεις, που ενθαρρύνουν την αυτογνωσία, έναντι των σχέσεων. Οι μοναχικοί ταξιδιώτες ανακαλύπτουν την επόμενη γενιά ανερχόμενων προορισμών, με μέρη όπως το Idyllwild στην Καλιφόρνια, το La Altagracia στη Δομινικανή Δημοκρατία και το Tromsø στη Νορβηγία να σημειώνουν τριψήφια αύξηση.
Αυτοί οι ταξιδιώτες έλκονται από γραφικά καταφύγια – βουνά, ακτές και νησιά που προσφέρουν έναν πιο αργό ρυθμό ζωής και βαθιά περισυλλογή.
Τα γαστρονομικά ταξίδια, από την άλλη, γνωρίζουν μεγάλη, με τα μαθήματα αρτοποιίας και τις οινοπαραγωγικές περιοχές να κλέβουν την παράσταση. Οι εμπειρίες φαγητού και ποτού θα είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς, ενώ τα viral βίντεο φαγητού στο TikTok εμπνέουν περαιτέρω τους ταξιδιώτες.
Πηγή: money-tourism.gr
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









