Μάθετε τον τρόπο
Με την τιμή στην βενζίνη να εξακολουθεί να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, όλοι αναζητούμε τρόπους να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου, με την ταχύτητα του οχήματος να παίζει καθοριστικό ρόλο.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εστιάσει τα τελευταία χρόνια την προσοχή τους στη μείωση των ρύπων των στόλων τους, κάτι που συχνά επιτυγχάνεται με την εξέλιξη αποδοτικότερων υβριδικών κινητήριων συνόλων. Ωστόσο υπάρχουν τρόποι να ελαττώσουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας αν αλλάξουμε ελαφρώς την οδηγική μας συμπεριφορά.
Με το αυτοκίνητο να κινείται στα νόμιμα όρια ταχύτητας, μια τιμή κατανάλωσης καυσίμου κοντά στις εργοστασιακές είναι εφικτή, αλλά για να γίνει αυτό πραγματικότητα ο οδηγός θα πρέπει να προσαρμόσει την συμπεριφορά του στο δεξί πεντάλ με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα του.
Για να έχετε μια εικόνα πιο κοντά στην πραγματικότητα σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει ένας κατασκευαστής για ένα μοντέλο του, θα πρέπει να προσθέσετε ένα 20% παραπάνω στις εργοστασιακές τιμές. Η διαφορά μεταξύ των δύο τιμών οφείλεται στο γεγονός ότι οι πραγματικές συνθήκες (συμπεριφορά οδηγού, καιρικές συνθήκες, κλίσεις, επιτάχυνση, μποτιλιάρισμα κ.ά.) απέχουν αρκετά από τις εργαστηριακές που πραγματοποιούν οι κατασκευαστές και γι’ αυτό η απόκλιση είναι λογική και δεν παύει να είναι ενδεικτική.
Ποια όμως είναι η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης για να πετύχετε την μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου; Σύμφωνα και με σχετικές μελέτες, η ιδανικότερη ταχύτητα κίνησης για τις λεωφόρους των πόλεων είναι έως και τα 70 με 75 χλμ./ώρα, αρκεί βέβαια να το επιτρέπουν και οι συνθήκες κίνησης.
Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός δεν θα πρέπει μόνο να μην ξεπεράσει αυτή την ταχύτητα, αλλά να φτάσει σε αυτή όσο το δυνατόν πιο ήρεμα και ομαλά, με σταδιακή και ήπια επιτάχυνση, και σωστές αλλαγές σχέσεων λίγο πριν την δεύτερη χιλιάδα στροφών περιστροφής του κινητήρα.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









