Style 08.07.2025, 22:19

Αυτό είναι το λάθος που μπορεί να οδηγήσει σε έκρηξη ελαστικών στη ζέστη

Οι κίνδυνοι σε περίοδο ζέστης

Οι περισσότεροι οδηγοί το αμελούν, όμως ο έλεγχος της πίεσης του αέρα στα ελαστικά του αυτοκινήτου, ειδικά όταν έχει ζέστη, είναι εξαιρετικά σημαντικός, καθώς μία λανθασμένη πίεση μπορεί να είναι επικίνδυνη.

Επίσης μετά από κάθε αλλαγή ελαστικού, πρέπει να ελέγχεται η πίεση του αέρα. Μπορεί να ρυθμιστεί 0,1 έως 0,2 bar πάνω από τις καθορισμένες τιμές. Αυτό εξοικονομεί καύσιμα.

Η πολύ μικρή πίεση των ελαστικών είναι επικίνδυνη, ειδικά το καλοκαίρι

Κατά τη διάρκεια των ζεστών καλοκαιρινών ημερών, πολύ λίγη πίεση αέρα αποτελεί κίνδυνο. «Τα ελαστικά συνήθως δεν σκάνε μόνο λόγω της θερμότητας, αλλά συνήθως λόγω της πολύ χαμηλής πίεσης φουσκώματος. Εάν συμβαίνει αυτό, το ελαστικό παραμορφώνεται περισσότερο («κάμψη») και θερμαίνεται εξαιρετικά. Αυτό μπορεί να βλάψει τον σκελετό του ελαστικού τόσο άσχημα ώστε να σκάσει. Εάν αυτό συμβεί στον πίσω άξονα που καθοδηγεί τη λωρίδα, συνήθως προκύπτουν σοβαρά ατυχήματα» δηλώνει ειδικός ελαστικών στο FOCUS.

Πώς να βρείτε τη σωστή πίεση ελαστικών

Ειδικά πριν από ταξίδια διακοπών σε φορτωμένο αυτοκίνητο, πρέπει να ελέγχεται η πίεση του αέρα. Αυτό γίνεται καλύτερα όχι σε άμεση θερμότητα, αλλά μάλλον στη σκιά σε θερμοκρασία περίπου 20 βαθμών.

Ο πίνακας βρίσκεται:

  • στο εγχειρίδιο κατόχου του αυτοκινήτου,
  • στη ράγα της πόρτας του οδηγού,
  • στην τάπα ρεζερβουάρ καυσίμου.

Ο πίνακας πίεσης αέρα έχει διαφορετικές στήλες, ανάλογα με το αν ταξιδεύετε μόνοι, σε ζεύγη ή με πλήρες πλήρωμα και αποσκευές. Υπάρχουν επίσης κενά για τα διαφορετικά μεγέθη ελαστικών, καθώς και για τους εμπρός και πίσω τροχούς.

Τα δεδομένα πίεσης αέρα δίνονται σε kPa (κιλοπασκάλ). 100 kPa είναι 1 bar. Στα 330 kpa, για παράδειγμα, πρέπει να φουσκώσετε το ελαστικό στα 3,3 bar. Ο ευκολότερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι με αυτόματες μηχανές πίεσης αέρα στο βενζινάδικο, όπου ρυθμίζετε την πίεση στόχου. Κατά τον έλεγχο της πίεσης του αέρα, μην ξεχνάτε τη ρεζέρβα (εάν υπάρχει – πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν μόνο κιτ επισκευής Tirefit).

Έχετε μειονέκτημα με ελαστικά για όλες τις εποχές το καλοκαίρι;

Στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, όπου γίνεται εναλλαγή της χρήσης χειμερινών και θερινών ελαστικών, μπορείτε ακόμη και να οδηγήσετε με χειμερινά ελαστικά το καλοκαίρι. Ακόμη και σε θερμοκρασίες άνω των 20 βαθμών, οι ειδικοί δεν βλέπουν κανένα πρόβλημα: «Μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος αναμένεται μόνο σε πραγματικά υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες περίπου 30 βαθμών», λέει ο TÜV Süd. Έτσι, με το τρέχον κύμα καύσωνα, τα χειμερινά ελαστικά δεν θα ήταν πραγματικά καλή ιδέα. Η μαλακότερη γόμα από καουτσούκ επιδεινώνει τα χαρακτηριστικά οδήγησης.

Ωστόσο κερδίζουν έδαφος τα ελαστικά παντός καιρού, καθώς διαθέτουν ένα ειδικό μείγμα ελαστικών και ένα σχέδιο πέλματος που αποτελεί συμβιβασμό μεταξύ καλών καλοκαιρινών και χειμερινών ιδιοτήτων.

Σύμφωνα με τον Fabian Faehrmann από την ADAC: “Τα ελαστικά παντός καιρού είναι βασικά σχεδιασμένα για να λειτουργούν ακόμη και σε υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι. Η κατασκευή τους και τα μείγματα καουτσούκ είναι σχεδιασμένα για ένα ευρύ παράθυρο θερμοκρασίας”.

Πηγή: newsbomb.gr


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα