Κόσμος 31.10.2025, 14:23

Amazon: Δεν υστερεί καθόλου έναντι των ανταγωνιστών της στον αγώνα της τεχνητής νοημοσύνης

Οδήγησαν σε άνοδο σχεδόν 12% τις μετοχές του τεχνολογικού κολοσσού

Η Amazon φαίνεται ότι δεν υστερεί καθόλου έναντι των ανταγωνιστών της στον αγώνα της τεχνητής νοημοσύνης. Οι φόβοι αυτοί κάμφθηκαν μετά την ισχυρή ανάπτυξη της μονάδας cloud AWS και τις αισιόδοξες προοπτικές πωλήσεων, τα οποία οδήγησαν σε άνοδο σχεδόν 12% τις μετοχές του τεχνολογικού κολοσσού στις προ-αγοραίες συναλλαγές σήμερα Παρασκευή.

Τα έσοδα της Amazon Web Services (AWS), του κόμβου των πρόσφατων επενδύσεων της εταιρείας στην τεχνητή νοημοσύνη, αυξήθηκαν κατά 20% το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με το 40% της Microsoft Azure και το 34% της Google Cloud.

Ωστόσο, οι αναλυτές δήλωσαν ότι η ανάκαμψη σηματοδότησε μια πιθανή στροφή για την Amazon. Μάλιστα, τα τριμηνιαία έσοδα της εταιρείας από το cloud, ύψους 33 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι υπερδιπλάσια από τα 15,16 δισεκατομμύρια δολάρια της Google.

Η εταιρεία βασίστηκε στην ισχυρή ζήτηση για υπηρεσίες cloud για να αντισταθμίσει τις πιέσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες μειώνονται εν μέσω της αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς και τον πληθωρισμό, αναφέρει το moneyriview.gr.

Ωστόσο, οι ανησυχίες για τον βραδύτερο ρυθμό σύναψης σημαντικών συμφωνιών στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης έχουν επηρεάσει αρνητικά τη μετοχή, η οποία έχει σημειώσει άνοδο μόλις 1,6% φέτος, καθιστώντας την την εταιρεία με τη χειρότερη απόδοση μεταξύ των «Magnificent Seven».

Ο διευθύνων σύμβουλος Andy Jassy δήλωσε χθες Πέμπτη ότι η AWS «αναπτύσσεται με ρυθμό που δεν έχουμε δει από το 2022», αναφέροντας την ισχυρή ζήτηση για τεχνητή νοημοσύνη.

Όπως και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, η Amazon προβλέπει επίσης αύξηση των κεφαλαιουχικών δαπανών κατά το επόμενο έτος. Ο δείκτης τιμής προς κέρδη της Amazon για τους επόμενους 12 μήνες ανήλθε πρόσφατα σε 29,63, ξεπερνώντας τον δείκτη 25,98 της Alphabet, αλλά υπολείπεται του δείκτη 31,72 της Microsoft.

Επιπλέον, οι δραστηριότητες της εταιρείας στον τομέα της λιανικής πώλησης και της διαφήμισης παρουσίασαν επίσης ισχυρές επιδόσεις. Τα έσοδα από τη λιανική πώληση αυξήθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας τα περισσότερα μεγάλα αμερικανικά ανταγωνιστικά προϊόντα, ενώ οι πωλήσεις διαφημίσεων αυξήθηκαν κατά 24% σε 17,7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η εταιρεία έχει επεκτείνει τις διαφημιστικές τοποθετήσεις σε συσκευές Echo, καροτσάκια σούπερ μάρκετ και χορηγίες, συμβάλλοντας στην αύξηση των περιθωρίων κέρδους και στη διαφοροποίηση των εσόδων.


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα