Ηράκλειο 03.11.2024, 13:00

Αρραγές αυτοδιοικητικό μέτωπο για τον ΒΟΑΚ – Ποιες παρεμβάσεις διεκδικούν από κοινού δήμοι και Περιφέρεια;

Θα ακολουθήσει ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως αποκάλυψε σήμερα ο Αλέξης Καλοκαιρινός

Ένα αρραγές αυτοδιοικητικό μέτωπο χτίζεται μεταξύ των δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου με την Περιφέρεια Κρήτης, προκειμένου από κοινού να προωθηθούν οι διεκδικήσεις της τοπικής κοινωνίας για τις τροποποιήσεις που απαιτούνται να υλοποιηθούν κατά την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης, όπως αναφέρει κατά την καθιερωμένη, πλέον, εβδομαδιαία ανασκόπηση του ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός.

Η δημιουργία του μετώπου είναι απαραίτητη ώστε να προταθούν σε ζητήματα που είτε θα δημιουργηθούν, είτε υφίστανται και χρονίζουν στον σημερινό αυτοκινητόδρομο και θα οξυνθούν με τη νέα χρήση του, υπογραμμίζει ο κ. Καλοκαιρινός, ενώ προσθέτει πως «ο ΒΟΑΚ είναι ένα αναγκαίο έργο, το οποίο η Κρήτη περιμένει δεκαετίες. Όλοι θέλουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, που θα λύνει προβλήματα. Δεν θα δημιουργεί περισσότερα».

Μάλιστα ο Δήμαρχος Ηρακλείου τονίζει πως θα ακολουθήσει ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και των φορέων της πόλης για τις διεκδικήσεις της τοπικής κοινωνίας.

Αξίζει να αναφερθεί πως Περιφέρεια Κρήτης και Δήμος Ηρακλείου θα πάνε μαζί στην κρίσιμη δικαστική μάχη που θα δοθεί στις 27 Νοεμβρίου στο Συμβούλιο Επικρατείας για το έργο του νέου ΒΟΑΚ, όπως ήδη είχε αποκαλύψει το Cretaone.gr σε σχετικό ρεπορτάζ.

Αναλυτικά το σχετικό απόσπασμα από την ανάρτηση του κ. Καλοκαιρινού: 

Ξεκίνησα ένα νέο κύκλο ενημέρωσης και συντονισμού για τις επόμενες κινήσεις σχετικά με την ενίσχυση της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Συναντήθηκα με τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και τον Δήμαρχο Μαλεβιζίου Μενέλαο Μποκέα, όπου και επιβεβαιώσαμε για μια ακόμη φορά το αρραγές μέτωπο που έχουμε για το θέμα και συζητήσαμε ειδικότερα ζητήματα.

Θα ακολουθήσει ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και των φορέων της πόλης, έτσι ώστε όλοι μαζί να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε:

• Τον σχεδιασμό και την κατασκευή στεγάστρων (Cut & Covers), καθώς θα αποδώσουν εγκάρσιες κινήσεις εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ αλλά και σημαντικό κοινόχρηστο χώρο.
• Τον επανασχεδιασμό και κατασκευή των διαστάσεων και του αριθμού των κάτω διαβάσεων.
• Τον επανασχεδιασμό και κατασκευή κόμβων, η λειτουργία των οποίων σχετίζεται με τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με την πόλη.
• Την κατασκευή πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου.
• Τον σχεδιασμό και την κατασκευή των υδραυλικών έργων για απορροή και διόδευση των ομβρίων υδάτων από τον ΒΟΑΚ.
• Την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων για την προστασία από τον κυκλοφοριακό θόρυβο.

Προτείνουμε τις λύσεις σε ζητήματα που είτε θα δημιουργηθούν, είτε υφίστανται και χρονίζουν στον σημερινό αυτοκινητόδρομο και θα οξυνθούν με τη νέα χρήση του. Επίσης, έχουμε ζητήσει την χρηματοδότηση συνολικής Κυκλοφοριακής Μελέτης η οποία είναι απαραίτητη για την επεξεργασία εναλλακτικών σεναρίων διαχείρισης της κυκλοφορίας, λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη αύξηση των κυκλοφοριακών ροών στον ΒΟΑΚ, ειδικά τα επόμενα χρόνια με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι.

Οι παραπάνω τεχνικά στοιχειοθετημένες προτάσεις, είναι ρεαλιστικές και απολύτως λογικές. Έχουν άλλωστε εφαρμοστεί σε αυτοκινητοδρόμους, όπως η Αττική Οδός.

Όλοι συμφωνούμε ότι ο ΒΟΑΚ είναι ένα αναγκαίο έργο, το οποίο η Κρήτη περιμένει δεκαετίες. Όλοι θέλουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, που θα λύνει προβλήματα. Δεν θα δημιουργεί περισσότερα. Αυτός είναι και ο δικός μας στόχος.


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα