Οι προσφορές της ημέρας απογείωσαν τις κρατήσεις, με το ενδιαφέρον για θαλάσσια ταξίδια να ξεπερνά κάθε προηγούμενο
Ισχυρή δυναμική καταγράφουν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες στις αρχές Νοεμβρίου, καθώς οι tour operators – και κυρίως οι εταιρείες κρουαζιέρας – ενεργοποιούν από νωρίς τις Black Friday καμπάνιες, με σημαντικές εκπτώσεις και απλοποιημένα πακέτα που ενισχύουν τη ζήτηση.
Με εξαιρετικά θετικό πρόσημο ξεκίνησε ο Νοέμβριος για τους πράκτορες, καθώς η αγορά μπαίνει σε ρυθμούς Black Friday πολύ νωρίτερα από άλλες χρονιές. Οι προσφορές λανσάρονται ήδη από αρχές του μήνα, με μεγαλύτερη διάρκεια και πιο επιθετική τιμολογιακή πολιτική σε σχέση με το 2024.
Jet2holidays και Norwegian Cruise Line (NCL) ήταν από τις πρώτες εταιρείες που άνοιξαν τον «χορό» των προσφορών. Η NCL ανακοίνωσε έκπτωση 50% σε όλες τις κρουαζιέρες, χωρίς συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης, ενώ η Jet2holidays προσφέρει £100 έκπτωση σε όλες τις διακοπές μέσω ανεξάρτητων πρακτόρων.
Η TUI ακολούθησε με Black Friday έκπτωση έως £300, καλύπτοντας ταξίδια έως και τον Οκτώβριο 2027, σηματοδοτώντας την πιο πρώιμη καμπάνια της.
Παράλληλα, η αγορά της κρουαζιέρας έχει «πατήσει γκάζι»:
- Celebrity Cruises: 75% έκπτωση για τον δεύτερο ταξιδιώτη
- Cunard: έως 40%
- Regent Seven Seas Cruises: έως 45%
- Oceania Cruises: έως 50%
- Virgin Voyages: «buy one, second 80% off»
- Royal Caribbean: εκπτώσεις έως £800 & 3ος/4ος επιβάτης από £99
- MSC Cruises: -30% για επιλεγμένα δρομολόγια 2025-2026
Η χρονιά που η Black Friday απογειώνει την κρουαζιέρα
Οι δηλώσεις των επικεφαλής μεγάλων γραφείων δείχνουν πως η αγορά βρίσκεται σε έντονη κινητικότητα.
Ο Gary Gillespie, managing director της Independent Travel Experts, σημειώνει ότι φέτος η Black Friday «έχει αλλάξει τα δεδομένα», με τις κρουαζιέρες να πρωταγωνιστούν.
Αντίστοιχα, ο Wael Seliman από την Cruise Monks αναφέρει ότι οι φετινές προσφορές έχουν «ανάψει τα φώτα» για τους πελάτες που μέχρι τώρα απλώς περιηγούνταν χωρίς να κλείνουν.
Όπως λέει, οι εταιρείες «γνωρίζουν ότι ο κόσμος είναι ιδιαίτερα price-sensitive και κάνουν την απόφαση αγοράς όσο πιο εύκολη γίνεται».
Δυνατές καμπάνιες
Σύμφωνα με πράκτορες, οι πιο «καθαρές» και απλές προσφορές έχουν την υψηλότερη αποτελεσματικότητα.
Η Cruise Nation χαρακτηρίζει τις φετινές εκπτώσεις ως «εντυπωσιακές», ενώ η NCL σημείωσε «μία από τις ισχυρότερες Black Friday προσφορές των τελευταίων ετών».
Ιδιαίτερη απήχηση έχουν και τα all-in πακέτα, που περιλαμβάνουν ποτά, Wi-Fi και φιλοδωρήματα, απλουστεύοντας το συνολικό κόστος για τον ταξιδιώτη.
Προεγγραφές, υψηλό engagement και… δώρα Χριστουγέννων
Ο James Cole της Panache Cruises αναφέρει ότι φέτος είναι η πρώτη χρονιά που όλες οι ultra-luxury εταιρείες κρουαζιέρας συμμετέχουν δυναμικά στη Black Friday, με αποτέλεσμα «τεράστια αύξηση στις προεγγραφές» από πελάτες που θέλουν να έχουν πρόσβαση πρώτοι στις προσφορές.
Παράλληλα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, αρκετά γραφεία αναφέρουν ότι η Black Friday ευθυγραμμίζεται με την τάση για αγορές ταξιδιών ως χριστουγεννιάτικα δώρα, ενισχύοντας τη ζήτηση σε μια κατά τα άλλα πιο ήσυχη εποχή.
Ανησυχίες για πιθανή «υπερφόρτωση προσφορών»
Παρά τη συνολική θετική εικόνα, ορισμένοι πράκτορες προειδοποιούν ότι ο τεράστιος όγκος προσφορών ενδέχεται να μπερδέψει τους πελάτες και να πιέσει τα περιθώρια κέρδους.
«Υπάρχει κίνδυνος οι κρατήσεις να μετακινηθούν νωρίτερα στο έτος, αλλά ο συνολικός τζίρος να μείνει χαμηλότερος», τονίζει ο Paul Hardwick της Fred Olsen Travel.
Ωστόσο, οι περισσότεροι συμφωνούν: η Black Friday φέτος λειτουργεί ως “mini-January peaks”, ενεργοποιώντας νωρίτερα τη ζήτηση, όπως αναφέρει το tourismtoday.gr.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









