Κρήτη 21.05.2024, 7:54

BOAK: Η ανατομία των έργων και οι… καθυστερήσεις

Tο Χανιά – Ηράκλειο με μήκος 157 χιλιομέτρων είναι το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ

Νέα εξάμηνη παράταση δόθηκε τελικά στις προσφυγές των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου επί της Περιβαλλοντικής Μελέτης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο.

Σύμφωνα με πληροφορίες η εκδίκαση της υπόθεσης μεταφέρθηκε για τον προσεχή Νοέμβριο. Αυτό σημαίνει πως οι όποιες αποφάσεις θα γίνουν γνωστές στις αρχές του 2025.

Οι προσφυγές συνοψίζονται στον τρόπο με τον οποίο θα περάσει ο ΒΟΑΚ από τα διοικητικά όρια των δύο Δήμων και ζητείται η υπογειοποίηση των συγκεκριμένων τμημάτων. Σε κάθε περίπτωση οι προσφυγές που έχουν γίνει στο βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ έχουν λειτουργήσει ως άξονας καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και η απόφαση του ΣτΕ εκτιμάται πως θα είναι καταλύτης εξελίξεων.

Πλέον το 2025 εκτιμάται από πηγές κοντά στον διαγωνισμό ότι θα είναι η χρονιά στην οποία θα έχουμε εξελίξεις για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του βασικού τμήματος Χανιά-Ηράκλειο.

Παράλληλα η προσωρινή ανάδοχος του έργου παραχώρησης ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα χρειαστεί να περιμένει ένα σημαντικό διάστημα για τις αποφάσεις που ενδέχεται να επηρεάσουν χρονικά και οικονομικά το έργο.

Ο μεγάλος κατασκευαστικός Όμιλος έχει κάνει αισθητή την παρουσία του στην Κρήτη καθώς έχει αναλάβει και το έτερο μεγάλο έργο υποδομής που αφορά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Το Χανιά-Ηράκλειο με μήκος 157 χιλιομέτρων είναι το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ. Θα περνά από τα μεγάλα αστικά κέντρα των Χανίων, του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου αλλά και σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς.

Στο τμήμα αυτό προβλέπεται η λειτουργία διοδίων, αντίστοιχα όπως συμβαίνει στους άλλους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Αντίθετα, δεν προβλέπεται η λειτουργία διοδίων στα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος καθώς το πρώτο τμήμα υλοποιείται με ΣΔΙΤ (και το Δημόσιο θα εξοφλεί το έργο με πληρωμές διαθεσιμότητας) και το δεύτερο υλοποιείται ως δημόσιο έργο.

Το έργο έχει κόστος που εκτιμάται πως αγγίζει το 1,75 δισ. ευρώ. Χρηματοδότηση θα τραβήξει από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η ανατομία των έργων ανά τμήμα

Χανιά-Ηράκλειο (Χερσόνησος):

  • Μήκος αυτοκινητόδρομου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.
  • 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
  • 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος.
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου.

Χερσόνησος-Νεάπολη

  • Μήκος αυτοκινητόδρομου: 22,5 χλμ.
  • 3 σήραγγες μήκους 4,3χλμ
  • 5 ανισόπεδοι κόμβοι (Χερσόνησος, Σταλίδα, Μάλια, Σίσι, Σεληνάρι)
  • 5 γέφυρες μήκους 1,3χλμ.

Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος

  • Μήκος αυτοκινητόδρομου: 14,5 χιλιόμετρα ενώ περιλαμβάνει επίσης 11,2 χιλιόμετρα παράπλευρου δικτύου.
  • Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου θα έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ.
  • 4 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι σε Νεάπολη, Λίμνες, Λακκώνια και Άγιο Νικόλαο.
  • 6 γέφυρες μήκους 865 μέτρων.

Διαβάστε επίσης:

Αντ. Σαμαράς για τη Γενοκτονία των Ποντίων: Η ημέρα μνήμης έρχεται σε μια περίοδο ταραχώδη

Στ. Κασσελάκης: Εσείς στη λίστα αναμονής, οι άλλοι στη λίστα των εκλεκτών

Κυριάκος Μητσοτάκης: Η επένδυση στο καλό δημόσιο σχολείο μειώνει τις ανισότητες

Μάκης Βορίδης: Η συνέχιση της θετικής πορείας της χώρας διασφαλίζεται μόνο μέσα από μία ισχυρή ΝΔ

Σχοινάς: «Επείγει ο εξευρωπαϊσμός των Βαλκανίων, όχι η Βαλκανιοποίηση της Ευρώπης»


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα