Ναυτιλία 11.12.2025, 17:04

Bulk carriers: Επεκτείνει το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου

Η εταιρεία επανέρχεται στις ναυπηγήσεις bulk carriers

Επεκτείνει το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου ο ναυτιλιακός όμιλος των κ.κ. Γιώργου και Παναγιώτη Αγγελόπουλου.

Η Aegean Bulk, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα bulk carriers του Group, ήρθε σε συμφωνία με τα ναυπηγεία Hengli Shipbuilding της Κίνας για την κατασκευή τεσσάρων bulk carriers τύπου kamsarmax.

Η εταιρεία επανέρχεται στις ναυπηγήσεις bulk carriers μετά από περισσότερα από 10 χρόνια.

Επισημαίνεται ότι η άλλη εταιρεία του ομίλου, η Arcadia Shipmanagement, η οποία διαχειρίζεται τον στόλο δεξαμενόπλοιων, έχει υπό ναυπήγηση επτά tankers, τρία εκ των οποίων κατασκευάζονται στα ναυπηγεία της Hyundai στη Ν. Κορέα και ακόμα τέσσερα στα ναυπηγεία DSIC της Κίνας. Τα πλοία θα παραδοθούν στην Arcadia σταδιακά το 2026 και το 2027.

Οι Έλληνες εφοπλιστές επανέρχονται δυναμικά σε νέες ναυπηγήσεις bulk carriers, μετά από ένα στείρο από πλευράς deals πρώτο εννεάμηνο του έτους, όπου, σύμφωνα με μεγάλες πλατφόρμες ναυπηγήσεων, δεν είχε καταγραφεί κανένα νέο συμβόλαιο.

Μάλιστα, η λειτουργία της Hengli στην Κίνα έδωσε το περιθώριο σε πολλές ναυτιλιακές εντός και εκτός Ελλάδας να προχωρήσουν σε ναυπηγήσεις με χρονοδιαγράμματα μέχρι το 2028, αφού τα περισσότερα ναυπηγεία είναι «κλεισμένα» μέχρι και το τέλος του 2028.

Ειδικά για τον κλάδο των bulk carriers, καθώς όταν υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για ναυπηγήσεις οι ναυπηγικοί όμιλοι προτιμούν να κλείνουν deals για ακριβότερες εξειδικευμένες κατασκευές, όπως LNG carriers, μεγάλα containerships και δεξαμενόπλοια.

H Hengli μάλιστα ανέφερε ότι η ισχυρή ζήτηση για μεγάλα bulk carriers προέκυψε λόγω της εκκίνησης του τεράστιου έργου Simandou για την εξόρυξη σιδηρομεταλλεύματος στη Γουινέα.

Επισημαίνεται ότι ο ιδιωτικός ναυπηγικός όμιλος Hengli έχει δεχτεί παραγγελίες για περισσότερα από 70 bulk carriers και tankers τα τελευταία χρόνια, συνολικής αξίας άνω των 4 δισ. δολαρίων.

Μάλιστα, όπως επεσήμαναν στη «Ν» πηγές της ναυπηγικής βιομηχανίας, η Hengli, που ανήκει σε έναν τεράστιο κινεζικό όμιλο με παρουσία στη βιομηχανία, έχει μέγεθος λίγο μικρότερο από τα ναυπηγεία της Hyundai της Ν. Κορέας, που θεωρείται ο μεγαλύτερος όμιλος του κλάδου στον κόσμο.

Ποιοι «χτίζουν»

Τους τελευταίους δύο μήνες σε ναυπηγεία της Κίνας για νέες ναυπηγήσεις bulk carriers στράφηκε, μεταξύ άλλων, η Star Bulk Carriers, αλλά και η Oceanbulk, η εισηγμένη και η private εταιρεία του κ. Πέτρου Παππά.

Η Star Bulk «τρέχει» ένα ευρύ πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου, με 15 πωλήσεις παλαιότερου tonnage, ενώ παράλληλα έχει υπό ναυπήγηση οκτώ bulk carriers.

Τα τρία τελευταία που έκλεισαν τον περασμένο μήνα θα κατασκευαστούν επίσης στα Hengli.

Ακόμα τρία, στα ίδια ναυπηγεία, θα κατασκευαστούν για λογαριασμό της Oceanbulk της private εταιρείας του κ. Παππά.

Αλλά και η Seanergy Maritime Holdings, με επικεφαλής τον κ. Σταμάτη Τσαντάνη, επιβεβαίωσε ότι έκλεισε το πρώτο στην ιστορία νεότευκτο cape σε κορυφαίο ναυπηγείο της Κίνας.

Το scrubber-fitted capesize θα κοστίσει 75 εκατ. δολάρια και θα παραδοθεί στις αρχές του 2027.

Αλλά και η Atlantic Bulk Carriers, της οικογένειας Κουμάνταρου, η οποία βραβεύτηκε την προηγούμενη εβδομάδα με το Sustainability Award στα Lloyd’s List Greek Shipping Awards, προχώρησε σε παραγγελία τεσσάρων πλοίων τύπου ultramax 63.500 dwt από τη Nantong Xiangyu Shipbuilding & Offshore Engineering.

Η τιμή των πλοίων εκτιμάται σε περίπου 33,8 εκατ. δολάρια το καθένα, με παράδοση προγραμματισμένη για το 2028.

Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία παρέλαβε τα πρώτα τρία πλοία κινεζικής κατασκευής -Desert Lion, Desert Puma και Desert Leopard-, σηματοδοτώντας την είσοδό της στην κινεζική αγορά νεότευκτων πλοίων.

Ναυπηγική δραστηριότητα

Κατά τη διάρκεια του περασμένου μήνα, η μεγαλύτερη δραστηριότητα εντοπίζεται στα bulk carriers, όπου οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν 162 υπό ναυπήγηση πλοία, έναντι 156 τον προηγούμενο μήνα. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 12% του παγκόσμιου orderbook, σύμφωνα με τα στοιχεία της Xclusiv.

Υπενθυμίζεται ότι προηγήθηκε ένα απόλυτα στείρο πρώτο εννεάμηνο του 2025, όταν και για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες δεν καταγράφηκε καμία νέα παραγγελία για φορτηγά πλοία από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

Η σύνθεση των παραγγελιών στον τομέα δείχνει ξεκάθαρη στρατηγική, καθώς το 62% των ελληνικών παραγγελιών στα bulkers αφορά τις κατηγορίες panamax, kamsarmax και postpanamax (100 πλοία).

Στη συνέχεια ακολουθούν τα handymaxes, supramaxes και ultramaxes με 24% (39 πλοία), τα capesizes/VLOC με 7 (11 πλοία) και τα handysizes με 7% (12 πλοία).

Η έμφαση στα kamsarmaxes και post-panamaxes αποτυπώνει τη στροφή σε αποδοτικότερες και πιο πράσινες μονάδες, οι οποίες αναμένεται να προσαρμοστούν ευκολότερα στα νέα συστήματα καυσίμων και στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Όπως επισημαίνεται, το παγκόσμιο orderbook στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ανέρχεται σε 11% του ενεργού στόλου σε dwt, έναντι 10,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2024, με 281 νέα πλοία να έχουν παραγγελθεί εντός του έτους.


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα