Οι κατακόρυφες και οριζόντιες εφαρμογές AI και οι μελλοντικές κατευθύνσεις και στόχοι
Στο πλαίσιο του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Ιάκωβος Γιαννακλής, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και επικεφαλής του Retail & Digital Banking της Eurobank, παρουσίασε την κεντρική θέση που καταλαμβάνει η τεχνητή νοημοσύνη, και ειδικότερα η γενετική AI (GenAI), στη στρατηγική καινοτομίας της Τράπεζας.
Κατακόρυφες και οριζόντιες εφαρμογές AI
Όπως εξήγησε ο κ. Γιαννακλής, η Eurobank αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη τόσο σε επιμέρους λειτουργίες όσο και σε ολόκληρες οργανωτικές διαδικασίες, αντιμετωπίζοντάς την όχι απλώς ως εργαλείο, αλλά ως μοχλό μετασχηματισμού.
Σε κάθετες εφαρμογές, η AI υποστηρίζει:
- Την εξυπηρέτηση πελατών με ψηφιακό βοηθό για εξατομικευμένες απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο.
- Τους εργαζόμενους μέσω ενός εσωτερικού βοηθού που απαντά άμεσα και αξιόπιστα.
- Τον αυτοματισμό αιτημάτων, μειώνοντας τον χρόνο επεξεργασίας από ημέρες σε δευτερόλεπτα.
- Την ενίσχυση της πληροφορικής με το GitHub Copilot για ταχύτερη κωδικοποίηση.
- Το marketing με προσωποποιημένο, δυναμικό περιεχόμενο.
Παράλληλα, σε οριζόντιες εφαρμογές, εργαλεία όπως το Microsoft Copilot ενσωματώνονται στο Outlook, Teams και Excel, αυξάνοντας την παραγωγικότητα των ομάδων.
Μελλοντικές κατευθύνσεις και στόχοι
Σχετικά με το μέλλον, ο κ. Γιαννακλής τόνισε ότι η Τράπεζα βλέπει την τεχνητή νοημοσύνη ως στρατηγικό πυλώνα για τη συνολική μεταμόρφωση της τραπεζικής εμπειρίας.
Οι προτεραιότητες εστιάζουν σε τέσσερις τομείς:
1. Πελάτης: Δημιουργία ενός «έξυπνου» ψηφιακού βοηθού που θα λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας λύσεις και εκτελώντας συναλλαγές.
2. Ανθρώπινο Δυναμικό: Αναβάθμιση του εσωτερικού βοηθού σε σύστημα γνώσης (enterprise search engine) για στρατηγική υποστήριξη.
3. Λειτουργίες: Χρήση εργαλείων document intelligence για επιτάχυνση στη διαχείριση συμβολαίων και εγγράφων.
4. Wealth Management: Παροχή real-time εικόνας χαρτοφυλακίου και οικονομικών δεδομένων στους συμβούλους, για στοχευμένες επενδυτικές συμβουλές.
«Για εμάς, η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά μέσο για να ενδυναμώσουμε τους ανθρώπους μας, να βελτιώσουμε την εμπειρία του πελάτη και να επαναπροσδιορίσουμε την τραπεζική λειτουργία», κατέληξε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και επικεφαλής του Retail & Digital Banking της Eurobank.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα