Ναυτιλία 20.11.2025, 15:26

Euroseas: Ισχυρό σύνολο οικονομικών αποτελεσμάτων για το τρίτο τρίμηνο του 2025

Η ενίσχυση αυτή αποδίδεται κυρίως στους υψηλότερους μέσους ναύλους

Ένα ακόμη εξαιρετικά ισχυρό σύνολο οικονομικών αποτελεσμάτων για το τρίτο τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2025 ανακοίνωσε η Euroseas Ltd., επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα της στρατηγικής της και την ευνοϊκή δυναμική της αγοράς στα μεγέθη feeder και intermediate containerships.

Για το τρίτο τρίμηνο του 2025 η εταιρεία , συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα, κατέγραψε καθαρά έσοδα 56,9 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 5,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, αναφέρει η Ναυτεμπορική.

Η ενίσχυση αυτή αποδίδεται κυρίως στους υψηλότερους μέσους ναύλους που πέτυχε ο στόλος, ο οποίος, παρά το γεγονός ότι αριθμητικά μειώθηκε σε 22 από 23 πλοία, πέτυχε μέσο TCE 29.284 δολ./ημέρα, δηλαδή αύξηση 10,7% σε ετήσια βάση.

Η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας ανήλθε σε 29,7 εκατ. δολάρια (4,27 δολ./μετοχή), ξεπερνώντας τα 27,6 εκατ. της περσινής περιόδου.

Με υψηλή πληρότητα στόλου (99,9%) και μειωμένο λειτουργικό κόστος ανά ημέρα από την ανανέωση της ηλικιακής σύνθεσης του στόλου, η Euroseas πέτυχε ένα ακόμη τρίμηνο αυξημένων περιθωρίων και σημαντικής παραγωγής ταμειακών ροών.

Ανάλογη εικόνα θετικής εξέλιξης καταγράφεται και στο εννεάμηνο του 2025, καθώς η Euroseas παρουσίασε καθαρά έσοδα 170,5 εκατ. δολάρια (+6,8%) σε σχέση με το 2024 και καθαρά κέρδη 96,5 εκατ. δολάρια.

Στα αποτελέσματα περιλαμβάνεται και το κέρδος 10,2 εκατ. δολαρίων από την πώληση του M/V Diamantis.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία διατηρεί ισχυρή ρευστότητα με 112,4 εκατ. δολάρια διαθέσιμα και προγραμματισμένες αποπληρωμές χρέους μόλις 20,4 εκατ. τους επόμενους 12 μήνες.

Πέντε νέες συμφωνίες

Κατά τη διάρκεια του τριμήνου ολοκληρώθηκε η πώληση του Marcos V, έναντι 50 εκατ. δολαρίων, με την εταιρεία να καταγράφει κέρδος 9,3 εκατ. από τη συναλλαγή.

Το σημαντικότερο όμως νέο αφορά τα πέντε νέα μακροπρόθεσμα ναυλοσύμφωνα τα οποία αυξάνουν θεαματικά τη μελλοντική ορατότητα εσόδων: Το Synergy Oakland ναυλώθηκε για 34-38 μήνες με 33.500 δολ./ημέρα, ενώ τα τέσσερα νεότευκτα (2027-2028) εξασφάλισαν 47-49μηνες ναυλώσεις με 35.500 δολ./ημέρα ή, εναλλακτικά, 59-61 μήνες με 32.500 δολ./ημέρα.

Οι συμφωνίες αυτές αντιστοιχούν σε ελάχιστο εγγυημένο EBITDA 183 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τον CEO Αριστείδη Πίττα.

Αισιοδοξία

Στις δηλώσεις του ο κ. Πίττας χαρακτήρισε το τρίτο τρίμηνο «εξαιρετικά κερδοφόρο», σημειώνοντας ότι τα αποτελέσματα ξεπέρασαν ακόμη και το δεύτερο τρίμηνο.

Παρά τις προκλήσεις που διαμορφώνουν η μεγάλη ναυπηγική δραστηριότητα στα μεγάλα containerships και η αβεβαιότητα γύρω από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, υπογράμμισε ότι τα segments των feeder και intermediate, στα οποία δραστηριοποιείται η Euroseas, έχουν μικρό orderbook και υψηλή μέση ηλικία στόλου σε παγκόσμιο επίπεδο – άρα αναμένεται μείωση προσφοράς, κάτι που ενισχύει τη θέση της εταιρείας.

Ο ίδιος επιβεβαίωσε επίσης τη δέσμευση στην πράσινη μετάβαση μέσω των τεσσάρων νέων ecofriendly νεότευκτων, αλλά και τη συνέχιση επενδύσεων σε retrofit προγραμμάτων για τα παλαιότερα πλοία.

Το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε μέρισμα 0,70 δολ./μετοχή για το τρίτο τρίμηνο, με πληρωμή στις 16 Δεκεμβρίου.

Παράλληλα συνεχίζεται το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, στο οποίο η εταιρεία έχει ήδη δαπανήσει 10,5 εκατ. δολάρια για 466.374 μετοχές.


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα