Ελλάδα 24.12.2025, 12:57

Η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να επιδοθεί στο παιχνίδι του μουτζούρη με τους αγρότες

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα με συνεργάτη του, επανέλαβε το «ναι» στο διάλογο

Η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να επιδοθεί στο παιχνίδι του μουτζούρη με τους αγρότες.

Το κάλεσμα του Πρωθυπουργού άλλωστε προς τους αγρότες να συντονίσουν το ρολόι των κινητοποιήσεων τους με την ώρα της κοινωνικής ευθύνης, πλαισιώθηκε από τις εικόνες με το έμφραγμα στις εθνικές οδούς, λίγες ώρες πριν από το ρεβεγιόν των Χριστουγέννων.

Σε κάθε περίπτωση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα με συνεργάτη του, επανέλαβε το «ναι» στο διάλογο, αλλά το συνδύασε με δυο αυστηρές αρνήσεις: στον εκβιασμό αλλά και στη διακινδύνευση της οδικής ασφάλειας.

Η προειδοποίηση

«Αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα», την χαρακτήρισε ο Πρωθυπουργός απευθυνόμενος ευθέως στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου. Περαιτέρω όμως, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έδωσε και το στίγμα του επιχειρησιακού σχεδίου, υπογραμμίζοντας ότι η Τροχαία, «έχει τον πρώτο λόγο για την απελευθέρωση οποιουδήποτε δρόμου». Είχε προηγηθεί δε, η διακριτή αναφορά του, «στις επικίνδυνες παρακαμπτηρίους», από τις οποίες οι διερχόμενοι οδηγοί, δεν πρέπει να ρισκάρουν ένα τροχαίο.

Ο αντίκτυπος των μηνυμάτων του Πρωθυπουργού, αποτιμήθηκε σε πραγματικό χρόνο από την κυβέρνηση. Ακολούθησε ένας κύκλος επικοινωνιών με εκπροσώπους του αγροτικού κόσμου, με την εμπλοκή και «παλιών μεσολαβητών», όπως πληροφορεί το newmoney, καλά ενημερωμένη πηγή.

Είναι σαφές, ότι τα επόμενα 24ωρα, είναι κομβικά για την πορεία των κινητοποιήσεων, ενώ οι κυβερνητικές κεραίες είναι στραμμένες στη νέα πανελλαδική συνεδρίαση, η οποία θα πραγματοποιηθεί το ερχόμενο Σάββατο.

Ο συναγερμός του Σαββάτου

Από αυτή τη συνεδρίαση, σύμφωνα με αρμόδιο παράγοντα θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό, εάν το ύστατο κάλεσμα του Πρωθυπουργού για διάλογο θα βρει ανταπόκριση, αλλά και για την πορεία των μπλόκων.

Στην κυβέρνηση, φτάνουν μηνύματα, που από τη μια δείχνουν, να μεγεθύνεται η εσωτερική τάση στα μπλόκα, που δείχνει προς την κατεύθυνση της απεμπλοκής. Από την άλλη, όσοι ανήκουν σε αυτήν την τάση, ακόμη και γαλάζιοι αγροτοσυνδικαλιστές, επιμένουν ότι η κυβέρνηση πρέπει να κάνει μια κίνηση καλής θέλησης.

Τέτοια θεωρείται, η ρύθμιση του ζητήματος που έχει ανακύψει μετά τους ελέγχους, με την αναντιστοιχία στα στοιχεία του ΑΤΑΚ και του Ε9, με το οποίο έχουν δεσμευτεί οι πληρωμές 5.000 αγροτών στη βόρεια Ελλάδα.

Όμως είναι ξεκάθαρο, ότι στους κόλπους των αγροτών, ενισχύονται οι φωνές που θεωρούν, ότι οι όποιες αποφάσεις ληφθούν, θα πρέπει να «μην πλήττουν την αξιοπιστία τους».

Στον αντίποδα η κυβέρνηση, δια στόματος του πρωθυπουργού, κατέστησε ευκρινές ότι το πλαίσιο της συζήτησης με τους αγρότες είναι σαφώς οριοθετημένο.

Με βάση δε, τις αντοχές της οικονομίας αλλά και τις δεσμεύσεις στους ευρωπαϊκούς κανόνες, ικανοποιήθηκαν ή είναι προς επίλυση, 20 από τα 27 αιτήματα των αγροτών.

Το damage control

Αρμόδια στελέχη, δεν προσπερνούν τη φθορά που σωρεύεται η κυβέρνηση, μετά τις καθυστερήσεις και τα λάθη, και με αυτήν την στάση αναμονής, απέναντι στους αγρότες.

Άλλωστε, αυτή τη στιγμή όπως έλεγε στο newmoney κυβερνητικός παράγοντας, το πλήρες κυβερνητικό έτος, όπως χαρακτηρίστηκε το 2027, από τον Πρωθυπουργό, έχει «πολλά ανοιχτά μέτωπα για να προστεθεί ακόμη ένα».

Εξ’ού και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην τελευταία συνεδρίαση της χρονιάς, ζήτησε από τους υπουργούς να ανεβάσουν στροφές στην παραγωγή του κυβερνητικού έργου, που έχει 60 σημαντικές μεταρρυθμίσεις και 40 εμβληματικές επενδύσεις και έργα, που θα παραδοθούν.

Μαζί με τη διαρκή προτεραιότητα, για ενίσχυση των εισοδημάτων, στους μπλε φακέλους των υπουργών, υπάρχουν οι στόχοι, μεταξύ άλλων, για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης, τον Ε65, τις δύο νέες φρεγάτες Belh@rra και την αναβάθμιση των F16, τη νέα αρχή για την προστασία του καταναλωτή και τον αποτελεσματικότερο έλεγχο αθέμιτων πρακτικών στην αγορά, την ενεργοποίηση του πρόσθετου χρηματοδοτικού εργαλείου του ευρωπαϊκού κοινωνικού κλιματικού ταμείου με 4,7 δις ευρώ, τις μειώσεις εισφορών και φόρων, αλλά και την παράδοση των μεγάλων έργων στη Θεσσαλία, η ενίσχυση του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα