Καιρός 19.11.2025, 7:56

Νικήτρια η Meta στη δικαστική «μάχη» για Instagram και WhatsApp

Κρίθηκε πως η Meta δεν κατέχει μονοπώλιο στα social media

Ακόμα πιο ισχυρή στον τομέα των social media αναμένεται να γίνει η Meta, έπειτα από δικαστική απόφαση στις ΗΠΑ.

Η μητρική εταιρεία του Facebook, Meta Platforms, πέτυχε σημαντική νομική νίκη την Τρίτη, καθώς ομοσπονδιακός δικαστής απέρριψε την προσπάθεια των ΗΠΑ να ακυρώσουν τις εξαγορές του Instagram και του WhatsApp, κρίνοντας ότι η εταιρεία δεν κατέχει μονοπώλιο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η απόφαση αποτελεί την πρώτη ξεκάθαρη νίκη εταιρείας Big Tech απέναντι στη σκληρή αντιμονοπωλιακή εκστρατεία που ξεκίνησε κατά την πρώτη θητεία του Προέδρου Trump, και συνιστά σοβαρό πλήγμα για την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC), η οποία παράλληλα «τρέχει» αντίστοιχη υπόθεση και κατά της Amazon. Η FTC ζητούσε από τη Meta να αναδιαρθρώσει ή να πουλήσει το Instagram και το WhatsApp, υποστηρίζοντας ότι οι εξαγορές είχαν στόχο την εξουδετέρωση μελλοντικών ανταγωνιστών.

Η μετοχή της Meta περιόρισε τις απώλειες μετά την ανακοίνωση και τελικά υποχώρησε λιγότερο από 1% στις απογευματινές συναλλαγές.

«Τα προϊόντα μας ωφελούν τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις και αποτελούν παράδειγμα αμερικανικής καινοτομίας και οικονομικής ανάπτυξης», δήλωσε εκπρόσωπος της Meta, προσθέτοντας ότι η εταιρεία προσβλέπει στη συνέχιση της συνεργασίας με την κυβέρνηση.

Στην αγωγή της, η FTC υποστήριζε ότι η Meta είχε εξαγοράσει ανερχόμενες πλατφόρμες για να απομακρύνει τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, η Meta αντέτεινε ότι η στρατηγική εξαγοράς εταιρειών με καινοτόμα χαρακτηριστικά είναι νόμιμη επιχειρηματική πρακτική και ότι η FTC αγνόησε τον ανταγωνισμό από το TikTok της ByteDance, το YouTube της Google και τη εφαρμογή μηνυμάτων της Apple.

Ο δικαστής James Boasberg συμφώνησε σε μεγάλο βαθμό με τη Meta ότι το τοπίο των social media έχει αλλάξει ριζικά από την εποχή που το Facebook κυριαρχούσε στις προσωπικές αναρτήσεις μεταξύ φίλων και οικογένειας.

«Το περιβάλλον που υπήρχε πριν από πέντε μόλις χρόνια, όταν η FTC κατέθεσε την αγωγή, έχει αλλάξει σημαντικά», σημείωσε, τονίζοντας πως μόνο η παρουσία του TikTok αρκεί για να καταρρίψει τον ισχυρισμό περί μονοπωλίου.

Η υπόθεση αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου κύματος αντιμονοπωλιακών δράσεων στις ΗΠΑ, που περιλαμβάνει και στοχεύσεις κατά της Google από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, καθώς και υπόθεση κατά της Apple.

Moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα