Κόσμος 26.09.2025, 13:35

Κίνα: Οι παραγωγικές μονάδες εγκατέστησαν σχεδόν 300.000 νέα ρομπότ το 2024

Ηδη από πέρυσι «εργάζονταν» τουλάχιστον 2 εκατ. ρομπότ στα εργοστάσια της χώρας

Πολύ γρηγορότερα από κάθε άλλη χώρα κατασκευάζει και εγκαθιστά ρομπότ στα εργοστάσιά της η Κίνα, εδραιώνοντας τον ηγετικό της ρόλο στην παγκόσμια βιομηχανία.

Ηδη από πέρυσι «εργάζονταν» τουλάχιστον 2 εκατ. ρομπότ στα εργοστάσια της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Oμοσπονδίας Ρομποτικής.

Οι παραγωγικές μονάδες εγκατέστησαν σχεδόν 300.000 νέα ρομπότ το 2024, περισσότερα από όλο τον υπόλοιπο κόσμο αθροιστικά.

Συγκριτικά, στις ΗΠΑ, που είναι η τρίτη με διαφορά χώρα σε ό,τι αφορά τα βιομηχανικά ρομπότ, προστέθηκαν επιπλέον 34.000 πέρυσι.

Συνολικά, η Κίνα έχει πέντε φορές περισσότερα ρομπότ στα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ, χωρίς να συνυπολογίζονται τα ανθρωποειδή ρομπότ που είναι σε μεγάλο βαθμό σε πειραματική φάση.

Επίσης, τα κινεζικά εργοστάσια έχουν βελτιώσει σημαντικά και τη χρήση τους.

Αλώστε, τα τελευταία χρόνια, η κυβέρνηση κινητοποίησε -με απεριόριστο κεφάλαιο και ευνοϊκές μεταρρυθμίσεις- τις ντόπιες εταιρείες να καινοτομήσουν και να γίνουν ηγέτες στη ρομποτική και σε άλλες ανεπτυγμένες τεχνολογίες, όπως οι ημιαγωγοί και η τεχνητή νοημοσύνη.

Τώρα, η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη παίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στη βιομηχανία.

Τα βιομηχανικά ρομπότ παίρνουν διάφορες μορφές, από τη συναρμολόγηση εξοπλισμού αυτοκινήτων μέχρι τις δαγκάνες που σηκώνουν κουτιά. Βέβαια, αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι είτε μειώνονται είτε αλλάζουν εντελώς ρόλους.

Την τελευταία δεκαετία, η Κίνα ξεκίνησε μία μεγάλη καμπάνια για χρήση περισσότερων ρομπότ στα εργοστάσιά της, έγινε βασική κατασκευαστική δύναμη ρομπότ στον κόσμο και συνδύασε την πρόοδό της στην τεχνητή νοημοσύνη.

Οι κινεζικές εταιρείες ευνοήθηκαν από την κρατική ώθηση που έχει φέρει κι άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα την αυτοκινητοβιομηχανία, στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας σκηνής.

«Δεν είναι σύμπτωση. Χρειάστηκαν πολλά χρόνια επενδύσεων από τις κινεζικές εταιρείες», προκειμένου να γίνουν μεγάλοι παίκτες σε παγκόσμιο επίπεδο, είπε στους New York Times ο Lian Jye Su, επικεφαλής οικονομολόγος της ερευνητικής εταιρείας Omdia.

Κρατική προτεραιότητα

Η αυτοματοποίηση στα εργοστάσια ήταν κρίσιμο κομμάτι της στρατηγικής της Κίνας, για να αποκτήσει την παγκόσμια κορυφή στη μεταποίηση.

Από το 2017, εγκαθίστανται τουλάχιστον 150.000 εργοστασιακά ρομπότ κάθε χρόνο στα εργοστάσιά της. Και βέβαια στο διάστημα που μεσολάβησε, η μεταποίηση στη χώρα αναπτύχθηκε με ταχύτατο ρυθμό.

Τους πρώτους μήνες φέτος, τα κινεζικά εργοστάσια έφτασαν να φτιάχνουν σχεδόν ένα στα τρία βιομηχανικά προϊόντα του πλανήτη, περισσότερα από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, την Ιαπωνία, τη Νότιο Κορέα και τη Βρετανία μαζί.

Απεναντίας, πλην της Κίνας, η εγκατάσταση νέων ρομπότ επιβραδύνθηκε το 2024 στις υπόλοιπες μεγάλες δυνάμεις στη χρήση ρομπότ: την Ιαπωνία, τις ΗΠΑ, τη Νότιο Κορέα και τη Γερμανία.

Το 2015 το Πεκίνο είχε βάλει στόχο να γίνει παγκόσμια ανταγωνιστικό στη ρομποτική, ώστε να μπορεί να εισάγει λιγότερα βιομηχανικά αγαθά.

Έτσι, οι βιομηχανίες είχαν σχεδόν απεριόριστη πρόσβαση σε δάνεια με χαμηλά επιτόκια από κρατικά ελεγχόμενες τράπεζες, καθώς και αρωγή στην εξαγορά ξένων ανταγωνιστών, άμεση ένεση ρευστού με κρατικά χρήματα και άλλου είδους βοήθειες.

Τέλος, το 2021, η κυβέρνηση εξέδωσε μία λεπτομερή εθνική στρατηγική για ευρεία ανάπτυξη ρομπότ.

Πηγή: moneyreview.gr


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα