Ελλάδα 08.12.2025, 18:47

Κωνσταντίνος Κυρανάκης για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής: «Πρέπει να κάνουμε κάτι σοβαρό και παρεμβατικό»

Ο κ. Κυρανάκης αφού ανάφερε ότι βασικοί επιβαρυντικοί παράγοντες

Το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής, περιέγραψε από τη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας σε επερώτηση του ΠΑΣΟΚ για το θέμα.

Ο κ. Κυρανάκης αφού ανάφερε ότι βασικοί επιβαρυντικοί παράγοντες για την κυκλοφοριακή συμφόρηση της Αττικής είναι η δωδεκάμηνη πλέον τουριστική περίοδος, η οποία έχει οδηγήσει σε αφίξεις 600.000 – 700.000 τουριστών μηνιαίως, καθώς και η εφοδιαστική αλυσίδα των εμπορευματικών μεταφορών, τόνισε ότι «πρέπει να κάνουμε κάτι σοβαρό και παρεμβατικό».

«Είναι αδύνατο, πρέπει να κάνουμε κάτι σοβαρό και παρεμβατικό»

«Τα φορτηγά επιβαρύνουν τον Κηφισό, την Αττική Οδό και τις μεγάλες αρτηρίες. Φανταστείτε τι θα γίνει στο Ελληνικό, έχοντας μια αλυσίδα τροφοδοσίας μέσα σε ώρες αιχμής σε αυτή τη νέα πόλη που δημιουργείται. Είναι αδύνατο, πρέπει να κάνουμε κάτι σοβαρό και παρεμβατικό» υπογράμμισε και επισήμανε ότι δεν μπορεί να κάνει μόνος του κάτι γι αυτό, λόγος για τον οποίο το υπουργείο Μεταφορών βρίσκεται σε διαβούλευση με τα συναρμόδια υπουργεία και κυρίως με το υπουργείο Ανάπτυξης.

Ενημέρωσε επίσης ότι η διαβούλευση με τις Ενώσεις των επαγγελματιών οδηγών φορτηγών έχει ως αντικείμενο την για την απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών τις πρωινές ώρες έτσι ώστε να προσαρμοστεί η εφοδιαστική αλυσίδα και τα φορτηγά να μην επιβαρύνουν τις βασικές αρτηρίες από τις 7 έως τις 10 το πρωί, την ώρα δηλαδή που οι περισσότεροι Αθηναίοι πηγαίνουν στις δουλειές τους.

Εξάλλου, έκανε ιδιαίτερη μνεία στα έργα που θα αποσυμφορήσουν την Αττική, μεταξύ των οποίων η σιδηροδρομική σύνδεση Ελευσίνας – Θήβας (Θριάσιο – Σφίγγα) για την οποία θα υποβληθεί αίτημα για χρηματοδότηση μελέτης το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Σημείωσε ακόμη ότι εξετάζεται μεσοπρόθεσμα πρόταση για αλλαγή του τρόπου που λειτουργούν τα logistics περιφερειακά του αστικού ιστού και προσέθεσε ότι θα αυξηθούν τα προαστιακά δρομολόγια, ώστε να επιτευχθεί αποκέντρωση καθώς και θα γίνει μεταφορά επιχειρήσεων εκτός κέντρου, δίπλα σε σιδηροδρομικά κέντρα.

Σχετικώς με πρόταση της αντιπολίτευσης για κυλιόμενα ωράρια εργασίας και για διαμοιρασμό διαδρομών από οχήματα ο αρμόδιος υπουργός είπε ότι βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση.

Επικαλέστηκε δε πρόσφατη έρευνα για την κυκλοφοριακή συμφόρηση σε 29 μεγάλες πόλεις της Ευρώπης υπογραμμίζοντας ότι η χώρα μας βρίσκεται στη μέση (αφού είναι η 15η).

Απάντηση στον Νίκο Ανδρουλάκη

Κατά την πρωτολογία του στην συζήτηση και μετά την παρέμβαση του Νίκου Ανδρουλάκη ο κ. Κυρανάκης παρατήρησε ότι με το τρίπτυχο «περισσότεροι οδηγοί, καινούργια οχήματα, καθαρή λεωφορειολωρίδα», θα προσφερθεί καλύτερη υπηρεσία στους πολίτες το 2026, προαναγγέλλοντας νέες προσλήψεις και υποστηρίζοντας πως δεν ισχύουν οι ισχυρισμοί του Νίκου Ανδρουλάκη περί απώλειας κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης, δεδομένου ότι όλα τα νέα λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους αγοράστηκαν με ευρωπαϊκά χρήματα.

Ακόμη κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ, σχολιάζοντας πως «μικροκομματικά σκεπτόμενο», δεν ψήφισε το νομοσχέδιο για τη τοποθέτηση των καμερών στις λεωφορειολωρίδες.

Στο σημείο αυτό, ανακοίνωσε στο Σώμα ότι προκηρύσσονται 300 θέσεις για προσλήψεις στον ΟΣΥ, θα αυξηθούν οι μισθοί των οδηγών από το νέο έτος.

Αναφερόμενος στην επέκταση του μετρό στη Γλυφάδα, σημείωσε πως η μελέτη του έργου εκκινεί στις αρχές του ‘26, επισημαίνοντας την αδήριτη ανάγκη υλοποίησης του, δεδομένου ότι θα δημιουργηθεί κυκλοφοριακό έμφραγμα στην περιοχή λόγω Ελληνικού.

«Ο σχεδιασμός είναι συμφωνημένος με την τοπική αυτοδιοίκηση και εμφανίζει μια διακλάδωση.

Φεύγει από το Ελληνικό, καταλήγει με τερματικό σταθμό στον Άγιο Κωνσταντίνο.

Η πάνω διακλάδωση φτάνει και στην Άνω Γλυφάδα, στη Γούναρη και καταλήγει στη Βουλιαγμένης. Είναι πάρα πολύ σημαντικό έργο, όποια και εάν είναι η κυβέρνηση θα πρέπει να το συνεχίσει», ανέφερε.

«Δύσκολα τα πράγματα στον Ηλεκτρικό»

«Είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα στον ηλεκτρικό, έχουν δίκιο οι πολίτες», παραδέχθηκε εντωμεταξύ ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας για τους νέους συρμούς που θα προστεθούν αλλά και για το πρόγραμμα «Καθαρή Γραμμή», υπογραμμίζοντας πως τα συνεργεία καθαρίζουν γκράφιτι και βρωμιές.

Όσον αφορά στα δρομολόγια του μετρό, επεσήμανε πάντως πως πλέον λειτουργεί με 52 συρμούς, έναντι 40 την περίοδο ‘15-’19, ενώ έθεσε ως στόχο εντός του 2026 να προστεθούν επιπλέον 4 συρμοί στη Γραμμή 3.


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα