Ηράκλειο 19.06.2025, 16:07

Κρήτη: Περισσότεροι τουρίστες με… «σφιχτό» πορτοφόλι – «Στενάζει» εμπόριο και εστίαση στο νησί

Δραματική μείωση στους τζίρους των καταστημάτων στις τουριστικές περιοχές του νησιού

Απογοήτευση και προβληματισμός επικρατεί στα εμπορικά καταστήματα και στα καταστήματα εστίασης στην Κρήτη, καθώς όπως δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία, οι υψηλές προσδοκίες που είχαν για την τουριστική σεζόν που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, διαψεύδονται!

Αν και οι αφίξεις τουριστών από τον Απρίλιο μέχρι και σήμερα έχουν αυξηθεί σημαντικά συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, με τις πληρότητες στα ξενοδοχεία, στα καταλύματα αλλά και στα Airbnb διαμερίσματα να είναι υψηλές, οι επισκέπτες παραμένουν μέσα στα ξενοδοχεία, καθώς διαθέτουν πολύ μικρή αγοραστική δύναμη.

Ωστόσο, μεγάλο «αγκάθι» αποτελεί η μικρή αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων, κατά τη συντριπτική πλειοψηφία, επισκεπτών, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση των τζίρων των εμπορικών καταστημάτων αλλά και των καταστημάτων εστίασης στις τουριστικές περιοχές του νησιού, μείωση που, όπως επισημαίνουν κύκλοι της τουριστικής αγοράς, για το διάστημα από τον Απρίλιο έως και σήμερα, φθάνει ακόμα και το 40%.

Οι δημοφιλείς τουριστικές περιοχές του νησιού από τα Χανιά μέχρι και το Λασίθι, «βουλιάζουν» στην κυριολεξία από κόσμο, χωρίς ωστόσο οι επισκέπτες να προβαίνουν σε αγορές από τα εμπορικά καταστήματα, ενώ ταυτόχρονα επιλέγουν να μειώσουν τα έξοδα τους για διατροφή εκτός του ξενοδοχείου, όπου διαμένουν.

Μεγάλο οικονομικό πρόβλημα στην Ευρώπη

Μιλώντας στο Cretatimes.gr,ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης, υπογράμμισε ότι οι τζίροι στην τουριστική αγορά είναι ιδιαίτερα μειωμένοι καθώς υπάρχει μεγάλο πρόβλημα οικονομικό στην Ευρώπη. «Πρέπει να το δούμε αυτό. Ο κόσμος δεν μπορεί να ξοδεύει όσο ξόδευε στο παρελθόν, ωστόσο θέλει να κάνει τις διακοπές του και προσπαθεί να τις κάνει όσο πιο οικονομικά γίνεται. Και από κάπου θα κόψει, είτε από την εκδρομή, είτε από την αγορά ρούχων, είτε από το να μειώσει το φαγητό εκτός του ξενοδοχείου» είπε χαρακτηριστικά.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης Μανώλης Κουμαντάκης, ο οποίος τόνισε στο Cretatimes.gr ότι οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας και την Κρήτη, δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να δημιουργήσουν ένα καταναλωτικό περιβάλλον στην αγορά, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά, κάτι που όπως είπε, αποτυπώνεται και στους τζίρους των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται, είτε άμεσα είτε έμμεσα στην τουριστική αγορά.

Πρόσθεσε δε ότι «η επικυριαρχία που παρατηρείται σε οικονομικό επίπεδο διεθνώς με τους πολέμους, έχει επιπτώσεις στις οικονομίες των κρατών και της Ευρώπης, αλλά και στην τσέπη των Ευρωπαίων πολιτών».

«Οι άνθρωποι έχουν θέματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι αν και αυξάνονται οι αφίξεις στην Κρήτη, μειώνονται οι διανυκτερεύσεις, γεγονός που σημαίνει ότι δεν έχουν να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για τις διακοπές τους», είπε χαρακτηριστικά.

τουρίστες Ηράκλειο

20 -25 % η μείωση των τζίρων στο λιανικό εμπόριο το 2025

Μάλιστα ο κ. Κουμαντάκης αποκάλυψε ότι η μείωση που παρατηρείται μεσοσταθμικά σε όλες τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου από την αρχή του 2025 έως και σήμερα κυμαίνεται από 20 -25%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που διαθέτει η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης 

«Οι πιέσεις που ασκούνται στο λιανικό εμπόριο και στην οικονομία είναι ασφυκτικές» είπε ο κ. Κουμαντάκης, ενώ πρόσθεσε ότι «μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα ευρωπαϊκά κεφάλαια έχουν δοθεί σε λίγες και συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Το γεγονός ότι αυτές οι λίγες επιχειρήσεις έχουν δημιουργήσει αύξηση στο ΑΕΠ, δεν σημαίνει ότι η ελληνική οικονομία πηγαίνει καλά».

Μειώνονται οι τζίροι, αλλά… αυξάνονται τα κόστη

Την ίδια στιγμή που μειώνονται οι τζίροι στην αγορά, τα κόστη για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, αυξάνονται, γεγονός που σημαίνει με μαθηματική ακρίβεια ότι στο τέλος της τουριστικής περιόδου όπου θα κληθούν να κάνουν τον οικονομικό απολογισμό, θα διαπιστωθεί μείωση στα καθαρά κέρδη.

Όπως τόνισε o κ. Χαλκιαδάκης στο Cretatimes.gr, τα κόστη των επιχειρήσεων έχουν αυξηθεί σημαντικά με το μισθολογικό και το ενεργειακό κόστος, αλλά και το κόστος των τροφίμων και των ποτών να κρατούν τα σκήπτρα των εξόδων.


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα