Αρθρογραφία 24.06.2026, 11:48

Να κοιταχτούμε στον καθρέφτη

Toυ Δημήτρη Γ. Παπαδοκωστόπουλου – Η σκέψη ότι μπορούμε να τα πάρουμε από τους «πλούσιους» και να σωθούμε ασκούσε πάντα γοητεία στα καθ’ ημάς, με τη βαλκάνια προσέγγιση του σοσιαλισμού, που εκτός από την Κεντροαριστερά ενίοτε συγκινούσε και τμήματα της Δεξιάς με τους «κόκκινους υπουργούς» κυβερνήσεων της Ν.Δ. που ζήσαμε στο απώτερο παρελθόν.


Κάπως έτσι και ο φόρος 5% στα μερίσματα, που είναι μικρός, όπως λένε κάποιοι, και πρέπει να αυξηθεί για να πιάσουμε τους «πλούσιους» που έχουν τέτοια έσοδα και εν ανάγκη λέμε κι εμείς να κλείσουμε και το Χρηματιστήριο να λυτρωθούμε μια και καλή από αυτές τις κακές συνήθειες… Και αν το κάνουμε και κατατροπώσουμε τους μπουρζουάδες και πάμε μετά και την οικονομία στο σύστημα ανταλλαγής είδος με είδος θα ησυχάσει μια και καλή το κεφάλι μας.

Η οικονομία δεν μπορεί να δουλέψει μόνο με φόρους και πρέπει να σταματήσουμε να μιλάμε για αυξήσεις φόρων. Τρόπους για μειώσεις πρέπει να εντοπίζουν οι πολιτικοί κι αυτό θα γίνει εφικτό όταν το κράτος νοικοκυρευτεί και εν ανάγκη αποκτήσουμε κι εμείς λίγη «προτεσταντική ηθική» όσο κι αν αυτό δεν μας αρέσει.

Το 5% είναι το τελευταίο σκαλοπάτι. Πριν από αυτό έχουν προηγηθεί άλλα. Έχουμε φόρο εταιρικών κερδών 22%, προ- καταβολή φόρου 100%, εργοδοτικές εισφορές από τις υψηλότερες στην Ε.Ε., ασφαλιστικές εισφορές που πληρώνουν οι εργαζόμενοι, τον ΕΝΦΙΑ που θα καταργούνταν, τα δημοτικά τέλη, το κόστος της ενέργειας που είναι δυσβάστακτο κ.λπ.

Το 5% αν γίνει 15% δεν θα πλήξει τους πλούσιους, καθώς αυτοί έχουν κι άλλες δυνατότητες, αλλά θα πλήξει τη χώρα, μέσω ενός επενδυτή που επανεπενδύει ή ενός μικρομεσαίου επιχειρηματία που θέλει να επεκτείνει την επιχείρησή του. Θα βλάψει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και θα διευρύνει περισσότερο το έλλειμμα στο εξωτερικό ισοζύγιο. Εκεί κάθε χρόνο (παρά τα τουριστικά έσοδα, 20 δισ. πέρυσι) μένει μια τρύπα της τάξης των 15 δισ. που προστίθεται στο ακαθάριστο εξωτερικό χρέος, το οποίο είναι 596 δισ. ευρώ… Αυτή την τρύπα που χάσκει την καλύπτει ο ιδιωτικός τομέας με δανεισμό… που παράλληλα παράγει και πληρώνει και φόρους.

Από 100 χιλιάρικα κέρδος, στην Ελλάδα θα μείνουν τα 75, ενώ στη Βουλγαρία και στην Κύπρο θα μείνουν 85. Στον σύγχρονο κόσμο, οι επενδύσεις γίνονται βασισμένες σε πραγματικές συνθήκες και όχι σε συνθήματα ή μαγειρεμένα excel…

Αν θέλουμε παραγωγικές επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας, βιομηχανία, τεχνολογία και εξαγωγές, πρέπει να δούμε και τι κάνουν, για παράδειγμα, χώρες όπως η Βουλγαρία που έχει 10% φόρο εταιρειών, η Κύπρος με 15% και η Ιρλανδία 12,5%. Αυτές οι χώρες έχουν περισσότερες επενδύσεις γιατί το συνολικό άθροισμα από φόρους, εισφορές, γραφειοκρατία, κόστος ενέργειας κ.λπ. κάνει την επένδυση να συμφέρει, εν αντιθέσει με εμάς που κάνουμε την επένδυση να μη συμφέρει…

Πηγή: naftemporiki.gr


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα