Κρήτη 26.06.2024, 20:12

Νέα σχολική χρονιά με ελλείψεις – Ανησυχίες και προβληματισμοί εκπαιδευτικών στην Κρήτη

«Είναι συλλογική ευθύνη των φορέων κοινωνικοποίησης και όχι μόνο να ξαναδούν τον τρόπο με τον οποίο θα προσελκύσουν εκ νέου τα παιδιά στην εκπαιδευτική διαδικασία και πράξη»

Το μισθολογικό ζήτημα και η δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης είναι τα μείζονα ζητήματα που ταλαιπώρησαν φέτος την εκπαιδευτική κοινότητα της Κρήτης. Είναι ζητήματα φλέγοντα πουν αφορούσαν την ομαλή ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ όπως επισημαίνουν εκπαιδευτικοί πρέπει να γίνει σαφές ότι διαμορφώνεται μια νέα γενιά ανθρώπων που έχει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με προηγούμενες γενιές. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και η έλλειψη ικανότητας του εκπαιδευτικού συστήματος να μεταδώσει το μήνυμα στο μαθητή και στη μαθήτρια δημιουργούν ένα περιβάλλον…με «κοντά πόδια».

Ειδικότερα, η σχολική χρονιά έχει ολοκληρωθεί και όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι εν αναμονή αποτελεσμάτων των εξετάσεων. Στο πλαίσιο αυτό, το cretatimes.gr, αντιλαμβανόμενο πλήρως το σοβαρό λειτούργημα του εκπαιδευτικού και παιδαγωγού, θέλησε να δώσει στους αναγνώστες του μια πλήρη εικόνα και πιο συγκεκριμένα να γνωστοποιήσει τα προβλήματα των εκπαιδευτικών της Κρήτης.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσαράς, «ΦΑΙΣΤΟΣ» και διευθυντής του δημοτικού σχολείου Αγίων Δέκα, κ. Γρηγόρης Γιαμαλάκης μιλώντας αποκλειστικά στους Times της Κρήτης υποστήριξε πως μείζον ζήτημα για τη σχολική κοινότητα της Μεσσαράς ήταν η δημιουργία των νέων τμημάτων ένταξης. Ωστόσο, η δέσμευση αυτή δεν έγινε πράξη, άλλα «έμεινε στα χαρτιά».

«Σε δασκάλους είχαμε αφθονία στην περιοχή της Μεσσαράς. Σε κάποιες ειδικότητες, υπήρξαν δυσλειτουργίες πως δεν καλύφθηκε το σύνολο των θέσεων. Θα μπορούσαν να καλυφθούν αλλά δεν καλύφθηκαν κάποιες θέσεις. Σε δασκάλους γενικής εκπαίδευσης δεν είχαμε πρόβλημα. Όσον αφορά την ειδική αγωγή, υπάρχει ένα μεγάλο ζήτημα όσον αφορά τα νέα τμήματα ένταξης από την πλευρά της Πολιτείας. Αυτό θα πρέπει να δρομολογηθεί. Είναι απαραίτητα στα σχολεία. Υπάρχουν πολλά σχολεία στην περιοχή της Μεσσαράς που δεν υπάρχουν τμήματα ένταξης. Αυτό είναι ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Πέρυσι, το Υπουργείο Παιδείας είχε κάνει σαφές πως θα δημιουργήσει τμήματα ένταξης. Ίδρυσε ελάχιστα στην Κρήτη και υπήρξε θέμα. Όσον αφορά την αξιολόγηση, θεωρώ πως το ζήτημα δεν έχει στέρεες βάσεις. Το Υπουργείο Παιδείας δεν συζητάει με τους εκπαιδευτικούς. Μας πηγαίνει στα δικαστήρια για ένα σύστημα αξιολόγησης που δε μπορεί να περπατήσει» ανέφερε ο κ. Γιαμαλάκης.

Γρηγόρης Γιαμαλάκης Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσαράς, «ΦΑΙΣΤΟΣ» και διευθυντής του δημοτικού σχολείου Αγίων Δέκα, κ. Γρηγόρης Γιαμαλάκης

Μισθολογικό

Ωστόσο, φαίνεται πως φέτος ταλαιπώρησε την εκπαιδευτική κοινότητα το μισθολογικό ζήτημα. Το μισθολογικό πρόβλημα είναι χρόνιο με αρκετά δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο να έχουν κάνει κατά καιρούς αναφορές αναπληρωτών εκπαιδευτικών που κάνουν μέχρι και δεύτερη δουλειά ως διανομείς για να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές δυσκολίες. Ο κ. Γιαμαλάκης από την πλευρά του σημειώνει πως οι μισθοί είναι ιδιαιτέρως χαμηλοί με τον ίδιο εμμέσως να υποστηρίζει πως πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας η αύξηση των μισθών των εκπαιδευτικών. Όπως σημειώνει: «Οι μισθοί είναι χαμηλοί. Δε φθάνουν. Έρχονται νέοι άνθρωποι να δουλέψουν στην εκπαίδευση και οι εισοδηματικές απολαβές δε φθάνουν. Το μισθολογικό ζήτημα και η δημιουργία των τμημάτων ένταξης είναι τα δύο κορυφαία ζητήματα. Η δημιουργία των τμημάτων ένταξης αγγίζει περισσότερο την Πρωτοβάθμια αλλά σίγουρα αφορά και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Νέα γενιά ανθρώπων

Φαίνεται ωστόσο πως δεν αντιμετωπίζει η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση προβλήματα αλλά και η δευτεροβάθμια. Ο διδάκτωρ Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης και φυσικός, Μιχάλης Καραδημητρίου υποστήριξε ευθέως στο cretatimes.gr πως διαμορφώνεται μια νέα γενιά ανθρώπων πολύ διαφορετική σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, όπως διαπιστώνει ο κ. Καραδημητρίου υπάρχει σοβαρό πρόβλημα από το σχολικό περιβάλλον και όχι μόνο να αποκωδικοποιήσει τα μηνύματα των καιρών και να κατανοήσει τις μαθητικές ανάγκες.

«Η χρονιά είχε αρκετές ανασφάλειες από την πλευρά των μαθητών και των μαθητριών για το μέλλον τους. Όσο περνάνε τα χρόνια, τα παιδιά είναι περισσότερο ανασφαλή. Έχουν περισσότερα ερωτηματικά. Υπάρχει ακόμη η μετά- covid εποχή σε επίπεδο μαθησιακών ικανοτήτων. Υπάρχουν αρκετές αδυναμίες από την πλευρά των παιδιών. Πιο συγκεκριμένα, έχουμε να κάνουμε με μια γενιά παιδιών που πολύ φοβάμαι πως το σχολικό περιβάλλον δεν τα έχει κατανοήσει. Δεν έχει κατανοήσει τον τρόπο σκέψης τους. Εάν δούμε τον τρόπο με τον οποίο ολοκληρώθηκαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις φέτος σε μαθήματα όπως στη Φυσική, τότε θα διαπιστώσουμε πως υπάρχουν παραιτήσεις από την πλευρά των παιδιών. Γεμίζει απογοήτευση τους μαθητές. Τέτοια φαινόμενα διαπιστώνω» υπογράμμισε ο κ. Καραδημητρίου.

Φυσικός και Διδάκτωρ Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης, Μιχάλης Καραδημητρίου

Ο κ. Καραδημητρίου επισήμανε πως η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι η μεγάλη ανασφάλεια που υπάρχει στη ζωή των παιδιών, ενώ τόνισε πως η επιρροή των μέσω κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή τους είναι σαφέστατα αρνητική πράγμα που τα οδηγεί σε αποπροσανατολισμό.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Τα παιδιά έχουν μια τεράστια ανασφάλεια για τη ζωή τους και σε επαγγελματικό και σε προσωπικό επίπεδο. Τα παιδιά αισθάνονται μπερδεμένα. Οι γονείς προσπαθούν να είναι υποστηρικτικοί αλλά δε ξέρουν και οι ίδιοι τι κάνουν σωστά και τι κάνουν λάθος. Ζούμε μια περίοδο όπου διαμορφώνεται μια γενιά που έχει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από τις προηγούμενες. Τα παιδιά είναι βουτηγμένα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ίσως ζουν σε ψεύτικο κόσμο. Γιατί οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας ψεύτικος κόσμος. Είναι σημαντικό ζήτημα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έχω την αίσθηση πως η νέα γενιά παιδιών που προβληματίζονται γενικότερα για κοινωνικά ζητήματα και διαμορφώνουν στάσεις άκρων. Τα παιδιά έχουν ροπή προς τα Άκρα είτε της Δεξιάς είτε της Αριστεράς ως αποτέλεσμα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης».

Τέλος, ο κ. Καραδημητρίου υποστήριξε πως είναι συλλογική ευθύνη των φορέων κοινωνικοποίησης και όχι μόνο να ξαναδούν τον τρόπο με τον οποίο θα προσελκύσουν εκ νέου τα παιδιά στην εκπαιδευτική διαδικασία και πράξη.

«Το σχολικό περιβάλλον είτε δημόσιας είτε ιδιωτικής εκπαίδευσης, η Πολιτεία και το γονεϊκό κίνημα θα πρέπει να ξαναδούν τον τρόπο με τον οποίο θα κάνουν τα παιδιά θα λαμβάνουν το μήνυμα που το εκπαιδευτικό σύστημα επιθυμεί να δώσει. Πολύ φοβάμαι ότι δε λαμβάνεται η πληροφορία από το εκπαιδευτικό σύστημα. Το σχολείο έχει γίνει καταναγκαστικό έργο για τα παιδιά. Θα πρέπει το εκπαιδευτικό σύστημα να ξαναβρεί την επαφή του με τη νεολαία και τις σύγχρονες ανάγκες του» κατέληξε.

Διαβάστε επίσης:


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα