Η διαδικασία έκδοσης των νέων ηλεκτρονικών ταυτοτήτων βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη
Oι νέες ταυτότητες αρχικά θα περιλαμβάνουν έναν μοναδικό Προσωπικό Αριθμό, που θα χρησιμοποιείται για την επαλήθευση της ταυτότητας φυσικών προσώπων στις συναλλαγές με το δημόσιο τομέα. Ο αριθμός αυτός θα εκδίδεται υποχρεωτικά για όσους διαθέτουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).
Oι νέες ταυτότητες αρχικά θα περιλαμβάνουν έναν μοναδικό Προσωπικό Αριθμό, που θα χρησιμοποιείται για την επαλήθευση της ταυτότητας φυσικών προσώπων στις συναλλαγές με το δημόσιο τομέα. Ο αριθμός αυτός θα εκδίδεται υποχρεωτικά για όσους διαθέτουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).
Πώς εκδίδεται ο αριθμός αυτός;
Πριν αποκτήσουν τη νέα ταυτότητα, οι πολίτες πρέπει να δημιουργήσουν τον Προσωπικό Αριθμό μέσω της πλατφόρμας myinfo στο Gov.gr. Ο αριθμός αυτός θα βασίζεται στον ΑΦΜ του πολίτη και θα περιλαμβάνει τρία επιπλέον στοιχεία: ένα γράμμα και δύο αριθμούς. Ο πολίτης θα επιλέγει το γράμμα και έναν από τους αριθμούς, ενώ το δεύτερο αριθμητικό στοιχείο θα παράγεται αυτόματα από την πλατφόρμα.
Άλλα στοιχεία ασφαλείας που θα έχουν οι νέες ταυτότητες – Η χρησιμότητά τους
Ψηφιακή υπογραφή: Διευκολύνει τις συναλλαγές με το Δημόσιο και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Ευρωπαϊκή αναγνώριση: Οι νέες ταυτότητες πληρούν τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξασφαλίζοντας τη χρήση τους σε όλα τα κράτη-μέλη.
Βιομετρικά δεδομένα: Διασφαλίζουν την αυθεντικότητα και μειώνουν τις πιθανότητες παραχάραξης.
Η προθεσμία έκδοσης νέας ηλεκτρονικής ταυτότητας ολοκληρώνεται τον Αύγουστο του 2026.
Φωτογραφία Αρχείου
Ραντεβού έκδοσης νέων ταυτοτήτων – Τι αλλάζει
Σύμφωνα με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, αναμένεται μια πολύ κίνηση η οποία θα διευκολύνει τη διαδικασία των ραντεβού. «Παράλληλα, έχουμε ετοιμάσει ένα καινούργιο σύστημα για να διευκολύνουμε και τη λειτουργία της αστυνομίας, ένα σύστημα για τα ραντεβού. Όλο αυτό λοιπόν θα ξεκινήσει παράλληλα με την εισαγωγή του Προσωπικού αριθμού. Λίγη υπομονή», διευκρίνισε.
Σε περίπτωση που μέσω του myinfo θα διαπιστώνεται αναντιστοιχία στον τρόπο γραφής κάποιου στοιχείου του πολίτη (π.χ. του επωνύμου, του ονόματος, της ημερομηνίας γέννησης κ.λπ), θα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή μια προειδοποίηση που θα ενημερώνει για το λάθος. Μάλιστα, θα παροτρύνει τον πολίτη να διορθώσει άμεσα τα στοιχεία του, ώστε να είναι ίδια παντού. Θα πρέπει για μία και μόνη φορά, εφόσον υπάρχει τέτοιο σοβαρό ζήτημα, ο πολίτης να επισκεφθεί το ληξιαρχείο στο οποίο είναι εγγεγραμμένος, προκειμένου η διόρθωση να γίνει εκείνη τη στιγμή.
Νέοι ισχυροί τρόποι αυθεντικοποίησης
Παράλληλα με τις νέες ταυτότητες το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δημιουργούν έναν νέο τρόπο αυθεντικοποίησης πολύ πιο ισχυρό, παρέχοντας τη δυνατότητα στους πολίτες που το επιθυμούν να αποκτήσουν νέους ισχυρούς κωδικούς (όσοι θέλουν θα μπορούν να κρατήσουν τους παλιούς κωδικούς), προκειμένου να εισέρχονται στο Τaxisnet, στο Gov.gr και στις άλλες ψηφιακές πλατφόρμες με μεγαλύτερη ασφάλεια.
ΠΗΓΗ: workenter.gr
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα