Η Meta έχει πουλήσει εκατομμύρια έξυπνα γυαλιά από την παρουσίαση των προδιαγραφών το 2023
Εάν θα ήθελε κάποιος να το δει σαν αγώνα δρόμου προηγμένης τεχνολογίας, οι δύο πρώτες θέσεις θα ανήκαν στην Κίνα και τις ΗΠΑ, με την Κίνα να έχει το προβάδισμα στην αγορά συσκευών τεχνητής νοημοσύνης, ένας τομέας που ανθίζει ήδη στη δεύτερη οικονομία του κόσμου, αναφέρει το moneyriview.gr.
«Το πλεονέκτημα προέρχεται από το θεμελιώδες γεγονός ότι η Κίνα είναι μια χώρα βιομηχανικής παραγωγής», δήλωσε ο Δρ Kai-Fu Lee, Διευθύνων Σύμβουλος της 01.AI και Πρόεδρος της Sinovation Ventures, στο CNBC. «Σήμερα, ο ανταγωνισμός αφορά το λογισμικό, τα μοντέλα, τους πράκτορες, τις εφαρμογές. Αλλά σύντομα θα μετακινηθεί στις συσκευές», όπως είπε.
Η Meta έχει πουλήσει εκατομμύρια έξυπνα γυαλιά από την παρουσίαση των προδιαγραφών το 2023, και οι Κινέζοι έχουν ακολουθήσει, με περισσότερες από 70 κινεζικές εταιρείες να δημιουργούν ανταγωνιστικά προϊόντα στον χώρο. Γυαλιά από εταιρείες όπως η Inmo και η Rokid πωλούνται σε όλο τον κόσμο. Τα προϊόντα της Xiaomi και της Alibaba διατίθενται μόνο στην Κίνα και ενσωματώνουν την τεχνητή νοημοσύνη των τεχνολογικών γιγάντων.
Η DingTalk της Alibaba, μια πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων για τον χώρο εργασίας, κυκλοφόρησε φέτος ένα gadget τεχνητής νοημοσύνης σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας, το οποίο προορίζεται για τη λήψη σημειώσεων κατά τη διάρκεια της εργασίας. Το DingTalk A1 μπορεί να καταγράφει, να μεταγράφει, να συνοψίζει και να αναλύει ομιλία από απόσταση έως και 8 μέτρων, περίπου το μήκος μιας μεγάλης αίθουσας συνεδριάσεων. Η συσκευή είναι παρόμοια με το Plaud Note, το οποίο είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα πειραματίζεται στη χρήση έξυπνων συσκευών τεχνητής νοημοσύνης, διαθέτοντας μια γκάμα από το πρακτικό έως το πιο ασυνήθιστο και παράξενο.
Η κινεζική startup Le Le Gaoshang Education Technology κυκλοφόρησε ένα gadget μετάφρασης με την επωνυμία «Native Language Star», το οποίο απευθύνεται σε Κινέζους γονείς με περιορισμένες γνώσεις αγγλικών, προκειμένου να διδάξουν αγγλικά στα παιδιά τους. Το gadget, το οποίο φοριέται γύρω από το λαιμό του χρήστη σαν μαξιλάρι ταξιδιού και φτάνει μέχρι το στήθος, διαθέτει ένα είδος μάσκας που καλύπτει το στόμα και σιγεί τη φωνή του χρήστη. Η συσκευή είναι ενσωματωμένη με Tencent και iFlyTek AI και διαφημίζεται ως ένας τρόπος για να μετατρέψει έναν αγγλόφωνο Κινέζο γονέα σε «laowai», δηλαδή ξένο. Η λιανική τιμή της είναι 420 δολάρια.
Το γεγονός ότι διαθέτει τόσα πολλά σημεία επαφής με το υλικό βοηθά στην υιοθέτηση και στην εξοικείωση των ανθρώπων με την τεχνολογία. Επίσης, σύμφωνα με αναλυτές, αποτελεί ένα κίνητρο για τις εταιρείες να συγκεντρώσουν ένα τεράστιο απόθεμα δεδομένων σε σύγκριση με άλλες χώρες.
«Ενώ εκτός Κίνας οι άνθρωποι εξακολουθούν να συζητούν για το μέλλον των συσκευών τεχνητής νοημοσύνης, εδώ η αγορά είναι ήδη γεμάτη από τέτοιες συσκευές», δήλωσε ο τεχνολογικός σύμβουλος Tom van Dillen της Greenkern στο γραφείο του στο Πεκίνο. «Αυτό δημιουργεί έναν κύκλο ανατροφοδότησης που βελτιώνει ακόμη περισσότερο την τεχνητή νοημοσύνη», επισήμανε.
Ωστόσο, το πλεονέκτημα στον τομέα του υλικού δεν αποτελεί εγγύηση για τη νίκη στον αγώνα της τεχνητής νοημοσύνης, ειδικά αν η τεχνητή νοημοσύνη της Κίνας δεν είναι ελκυστική για τους παγκόσμιους πελάτες λόγω ζητημάτων ιδιωτικότητας ή άλλων προβλημάτων, ή αν υστερεί σημαντικά σε σχέση με τις αντίστοιχες τεχνολογίες στις ΗΠΑ ή αλλού.
«Πρέπει πραγματικά να είσαι το iPhone της Apple για να αποκομίσεις τα μέγιστα οφέλη», προειδοποίησε ο Lee, αναφερόμενος στην εφεύρεση του Steve Jobs, η οποία συχνά θεωρείται ένα από τα πιο επαναστατικά καταναλωτικά προϊόντα όλων των εποχών. «Νομίζω ότι το πλεονέκτημα της Κίνας για την κατασκευή του iPhone της Apple για την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης είναι ότι διαθέτει τις απαραίτητες ικανότητες, μηχανικούς, επιχειρηματίες κ.λπ. Ωστόσο, θα παραμείνει ένας αγώνας ταχύτητας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









