Πέρασε από τη Βουλή ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που μεταξύ άλλων, βάζει τέλος στον β’ γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών
Ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, υπερψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής. Επί της αρχής του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών, υπέρ τάχθηκε το κυβερνών κόμμα της ΝΔ και «κατά» τα κόμματα της αντιπολίτευσης
Όπως σημείωσε κατά το κλείσιμο της συζήτησης, ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, μετά τον κύκλο της νομοθέτησης, αρχίζει από αύριο ένας άλλος κύκλος: αυτός της εφαρμογής.
Σύμφωνα με τον κ. Λιβάνιο, «θα φτιαχτεί ένα ειδικό “μίνι σάιτ” μέσα στο υπουργείο Εσωτερικών, που θα έχει την “ανά πάσα στιγμή” επικαιροποιημένη μορφή των διατάξεων που ισχύουν, όλο το συνοδευτικό υλικό, όλες τις ερωτήσεις, τους “οδικούς χάρτες”, για να μπορούν οι δημοτικές αρχές να βασιστούν και να προχωρήσουν».
Πώς θα γίνονται οι αυτοδιοικητικές εκλογές
Οι ψηφοφόροι θα βάζουν σταυρό στο συνδυασμό που επιθυμούν, αλλά στο κάτω σημείο του ψηφοδελτίου θα υπάρχουν και οι υπόλοιποι συνδυασμοί κατά σειρά ανακήρυξης ώστε να μπορεί να δίνουν συμπληρωματικά και εναλλακτική ψήφο.
Νικητής ανακηρύσσεται ο συνδυασμός που συγκεντρώνει τουλάχιστον 42% συν 1 ψήφο των έγκυρων ψηφοδελτίων. Έτσι, ο δήμαρχος ή ο περιφερειάρχης εκλέγονται άμεσα συγκεντρώνοντας τουλάχιστον τα 3/5 των εδρών. Σε αυτή την περίπτωση δε λαμβάνεται υπόψη η εναλλακτική ψήφος.
Αν δεν συγκεντρώσει κανένας συνδυασμός το ποσοστό αυτό, παίζει ρόλο η εναλλακτική ψήφος. Αν δεν συγκεντρώσει κανένας συνδυασμός το απαιτούμενο ποσοστό, τότε στους δύο πρώτους – σε ψήφους – συνδυασμούς, προστίθενται οι ψήφοι των ψηφοδελτίων του τρίτου, του τέταρτου, του πέμπτου, κλπ. συνδυασμών, που έχουν επιλέξει τους δύο πρώτους ως εναλλακτική ψήφο.
Έτσι, νικητής ανακηρύσσεται ο συνδυασμός που έχει τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων, δηλαδή του αθροίσματος των ψήφων που έλαβε, αλλά και των εναλλακτικών ψήφων που πήρε από τα ψηφοδέλτια όσων συνδυασμών κατέλαβαν από την τρίτη θέση και κάτω.
Αλλαγές και στα δημοτικά τέλη
Από την 1η Ιανουαρίου 2028, τα δημοτικά τέλη δεν θα πληρώνονται πλέον μέσω των λογαριασμών ρεύματος και θα σταματήσουν να συνδέονται με τη ΔΕΗ και τους υπόλοιπους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας.
Στη θέση του σημερινού τρόπου πληρωμής, οι πολίτες θα λαμβάνουν κάθε Ιανουάριο έναν ετήσιο λογαριασμό, στον οποίο θα αναγράφεται το συνολικό ποσό των δημοτικών τελών που πρέπει να πληρώσουν.
Η εξόφληση θα μπορεί να γίνεται σε 12 μηνιαίες δόσεις, ενώ όσοι επιλέγουν να πληρώνουν όλο το ποσό εφάπαξ θα έχουν έκπτωση.
Για να τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα, θα πρέπει να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, κάτι που αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









