Τι αναφέρει η Ένωση Καταναλωτών
Ανακοίνωση μέσω της οποίας εφιστά την προσοχή των πολιτών σε προσπάθειες ηλεκτρονικής απάτης εξέδωσε η Ένωση Καταναλωτών Περιφέρειας Κρήτης.
Οι απάτες για τις οποίες γίνεται λόγος από την Ένωση πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει: «Το τελευταίο χρονικό διάστημα, παρατηρούνται αυξημένες προσπάθειες εξαπάτησης ανυποψίαστων καταναλωτών μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων (emails) τα οποία φέρουν ως θέμα: «φορολογική-στήριξη» και αποστέλλονται από τη διεύθυνση: «p3haisch-posteo.de@shared1.ccsend.com», εφαρμόζοντας τη μέθοδο του “ψαρέματος” (Phishing).
Τα μηνύματα εξαπάτησης που λαμβάνουν οι καταναλωτές, υπόσχονται ανύπαρκτες επιστροφές χρημάτων από εκκαθάριση φορολογικών δηλώσεων.
Η κακόβουλη προσπάθεια εξαπάτησης για απόσπαση προσωπικών στοιχείων από μη αξιόπιστη πηγή συμβαίνει μέσω προσωπικών e-mail. Με σκοπό την αθέμιτη απόκτηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως: τα στοιχεία μιας κάρτας πληρωμών, οι κωδικοί εισόδου σε τραπεζικούς λογαριασμούς (κωδικοί e-banking).
Παρουσιάζονται ότι λειτουργούν δήθεν μέσω της κρατικής εφαρμογής: «gov.gr – wallet», ενώ με την ενεργοποίηση του συνδέσμου (link) στο μήνυμά τους, παραπέμπουν στις ηλεκτρονικές σελίδες των τραπεζών.
Τα σημεία που χρήζουν προσοχής για την παραπάνω περίπτωση εξαπάτησης:
• Το e-mail του αποστολέα να είναι ασυνήθιστο ή να προσομοιάζει το πραγματικό αλλά διαφοροποιείται από το αυθεντικό,
• Πριν πατήσουμε οποιοδήποτε link, ελέγχουμε προσεκτικά που θα μας οδηγήσει,
• Συνήθως υπάρχει η αίσθηση του επείγοντος στα παραπλανητικά τους μηνύματα,
• Ζητούν ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες, όπως στοιχεία των τραπεζικών λογαριασμών σας, όπως κωδικούς e-banking, τα στοιχεία των καρτών σας, κωδικούς μιας χρήσης (ΟΤP).
Δεν ξεχνάμε ποτέ και για κανένα λόγο, δεν παρέχουμε σε τρίτους προσωπικά μας στοιχεία, στοιχεία των τραπεζικών λογαριασμών μας και κωδικούς πρόσβασης σε Εθνικές Βάσεις.
Εφιστούμε την προσοχή στους καταναλωτές που λαμβάνουν παραπλανητικά μηνύματα, να μην πραγματοποιούν καμία συναλλαγή, να μην προχωρούν σε μεταφορές χρημάτων και να μην παρέχουν στοιχεία στον αποστολέα του μηνύματος.
Οι καταναλωτές που εντοπίσουν περιπτώσεις εξαπάτησης μπορούν να απευθύνονται στα γραφεία της Ένωσης Καταναλωτών Περιφέρειας Κρήτης,
Τηλ.: 2810240450, 6945237969 και email: info@enkakritis.gr».
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα