Οι προετοιμασίες έχουν αρχίσει εδώ και έξι μήνες
Σε ρυθμό Black Friday ζει ήδη το ελληνικό λιανεμπόριο, καθώς αν και η περίφημη «Μαύρη Παρασκευή» των μεγάλων προσφορών είναι φέτος στις 28 Νοεμβρίου, οι προετοιμασίες έχουν αρχίσει εδώ και έξι μήνες, ενώ ήδη ξεκίνησαν δειλά οι πρώτες σχετικές διαφημίσεις, από κορυφαίες αλυσίδες πώλησης αθλητικών ειδών, οι οποίες διαφημίζουν Black Month και Black Deals, ενώ δεν λείπουν και οι προσφορές Pre Black Friday Clearance από αλυσίδες ηλεκτρονικών καταναλωτικών ειδών.
Στον χορό των προσφορών Black Friday έχουν ήδη μπει και εταιρείες πώλησης στρωμάτων, ενώ προσφορές έως 50% έχουν ξεκινήσει ήδη κάποιες αεροπορικές εταιρείες.
Προσφορές Black Friday διαφημίζουν ήδη οι δύο βασικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία του DIY (do it yourself) και του οικιακού εξοπλισμού.
Ας σημειωθεί δε, ότι ενώ τα πρώτα χρόνια της εφαρμογής του θεσμού στην Ελλάδα συμμετείχαν κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών καταναλωτικών ειδών, τώρα πλέον η μόδα έχει καταλάβει όλο το λιανεμπόριο, αλλά ακόμη και την παροχή υπηρεσιών.
«Οι προσδοκίες των εμπόρων για το τετραήμερο 28 Νοεμβρίου – 1η Δεκεμβρίου είναι πολύ μεγάλες. Τόσο διότι καταγράφεται σημαντικός τζίρος τα τελευταία χρόνια εκείνες τις ημέρες, όσο διότι επιθυμούμε έστω σε αυτές τις προσφορές να ανατραπεί η καθοδική πορεία που έχει καταγράψει από τις αρχές του χρόνου ο κλάδος», σημείωσε στην «Καθημερινή» ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Σταύρος Καφούνης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου μόνο τη μία ημέρα των προσφορών, την Black Friday, ο τζίρος που πραγματοποιείται προσεγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ.
Δεδομένου ότι οι προσφορές συνεχίζονται και το Σάββατο (29/11) και την Κυριακή (30/11), καθώς επιτρέπεται να είναι ανοιχτά, αλλά και τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου, οπότε είναι η Cyber Monday (σ.σ. η ημέρα των μεγάλων προσφορών κυρίως στο ηλεκτρονικό εμπόριο), ο συνολικός τζίρος της περιόδου εκτιμάται ότι θα είναι αρκετά υψηλότερος.
Σύμφωνα με την ανάλυση που είχε κάνει το Skroutz για την Black Friday του 2024 οι κυριότερες κατηγορίες που επισκέπτονται οι καταναλωτές είναι οι ακόλουθες: κινητά τηλέφωνα, σνίκερ, τηλεοράσεις, αθλητικά παπούτσια, smartwtaches, φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Συνολικά η κατηγορία «Τεχνολογία» έχει την τιμητική της στην Black Friday, καθώς οι αλυσίδες συνηθίζουν να πραγματοποιούν μεγάλες προσφορές.
Αναλόγως βεβαίως των καταναλωτικών τάσεων, κάθε χρόνο έχει την τιμητική της και μια διαφορετική κατηγορία. Έτσι, πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της γνωστής μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης τιμών Bestprice.gr, οι δημοφιλέστερες κατηγορίες ήταν οι φριτέζες αέρος (air fryers), οι σκούπες ρομπότ, οι σκούπες στικ και τα στεγνωτήρια.
Τόσο βεβαίως οι καταναλωτές όσο και οι έμποροι θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί με τις αγορές την περίοδο αυτή των μεγάλων προσφορών: οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν έτσι ώστε οι προσφορές να μην είναι εικονικές, αλλά και να μην παρασυρθούν σε άσκοπες αγορές, οι δε έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και εκπτώσεις έτσι ώστε να μη βρεθούν αντιμέτωποι με υψηλά πρόστιμα.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









