Ανοδικές τάσεις στον χειμερινό τουρισμό
Με το καλοκαίρι να είναι πλέον παρελθόν, ο χειμερινός τουρισμός είναι αυτός που βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο.
Το 60% των ταξιδιωτών σχεδιάζουν να ταξιδέψουν τον φετινό χειμώνα, και το 45% να δηλώνει ότι θα ταξιδέψει περισσότερο τον φετινό χειμώνα, σε σχέση με πέρυσι, όπως αποκαλύπτει ο Winter Travel Index του Tripadvisor.
Σύμφωνα με τον δείκτη, η πλειοψηφία των ταξιδιωτών (83%) σχεδιάζουν ένα έως δύο ταξίδια τη φετινή χειμερινή περίοδο, με περισσότερους από τους μισούς (54%) να δεσμεύονται για παρατεταμένες διαμονές πέντε ή περισσότερων διανυκτερεύσεων.
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν μια διαφοροποίηση στις προτιμήσεις για χειμερινές διακοπές, με τους ταξιδιώτες να αναζητούν, τόσο εμπειρίες σε πόλεις με χαμηλές θερμοκρασίες, όπως η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, κατατάσσονται μεταξύ των κορυφαίων προορισμών, όσο και διακοπές σε παραθαλάσσιους, ζεστούς προορισμούς, όπως το Κανκούν και η Μπανγκόκ.
Οι εμπειρίες στο επίκεντρο
Οι εμπειρίες αποτελούν σημείο αναφοράς για τους ταξιδιώτες και τον φετινό χειμώνα, με το 93% να συμφωνεί ότι αποτελούν σημαντικό μέρος του ταξιδιωτικού τους προϋπολογισμού, ενώ το 84% δίνει προτεραιότητα σε προγραμματισμένες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
Οι πολιτιστικές περιηγήσεις αναδεικνύονται ως η κυρίαρχη ταξιδιωτική προτίμηση, συγκεντρώνοντας μερίδιο 38%, ακολουθούμενες από τις εξορμήσεις στη φύση (37%), τα ψώνια (31%) και τα οδικά ταξίδια (28%).
Καθιερωμένους και ανερχόμενους προορισμούς επιλέγουν οι ταξιδιώτες
Οι ταξιδιώτες αναζητούν, τόσο γνωστούς αγαπημένους προορισμούς, όσο και ανερχόμενα hotspots, με το 66% να επιλέγει δημοφιλείς προορισμούς και το 34% να εξερευνά νέες τοποθεσίες.
Καθιερωμένοι, διεθνείς, ταξιδιωτικοί προορισμοί όπως το Λονδίνο, η Μπανγκόκ, το Κανκούν και το Παρίσι βρίσκονται στην κορυφή των προορισμών που επιλέγουν να επισκεφθούν οι ταξιδιώτες τη φετινή, χειμερινή περίοδο, ενώ την ίδια στιγμή αυξημένη ζήτηση διαπιστώνεται για νέους, ανερχόμενους “παίχτες” στον παγκόσμιο ταξιδιωτικό “στίβο”, όπως η Πράγα, η Σαγκάη, η Μέκκα και το Να Τρανγκ.
Οι επιλογές διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία
Η ηλικία επηρεάζει σημαντικά τα ταξιδιωτικά πρότυπα και τις προτεραιότητες, με την Gen Z (47%) και τους Millennials (48%) να δείχνουν μεγαλύτερο ενθουσιασμό για δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, σε σύγκριση με την Gen X (40%) και τους Baby Boomers (32%).
Οι νεότεροι ταξιδιώτες σχεδιάζουν, επίσης, πιο σύνθετα ταξίδια, με έναν στους τρεις να επισκέπτεται τρεις ή περισσότερες πόλεις κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης σε διάρκεια χειμερινής του απόδρασης.
Τα κίνητρα για ταξίδια ποικίλλουν ανάλογα με τη γενιά, με τη χαλάρωση να είναι πιο σημαντική για τους Boomers (51%) και την Gen X (51%) από ό,τι για την Gen Z (37%). Αντίθετα, η γνωριμία με νέους ανθρώπους ελκύει το 24% των ταξιδιωτών της Gen Z ,έναντι μόλις 11% των Boomers, υπογραμμίζοντας τις διαφορετικές κοινωνικές προτεραιότητες μεταξύ των ηλικιακών ομάδων.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με την έρευνα της Tripadvisor, που βασίστηκε σε δείγμα 6.123 ατόμων από τις ΗΠΑ, το Ην. Βασίλειο, την Αυστραλία, την Ιαπωνία, την Ινδία και τη Γαλλία, οι γιορτές, ασκούν επιρροή στη διαμόρφωση των ταξιδιωτικών επιλογών για το 86% των ταξιδιωτών, με τους ταξιδιώτες να δίνουν όλο και μεγαλύτερη προτεραιότητα στις οικογενειακές σχέσεις και τη δημιουργία αναμνήσεων με τους αγαπημένους τους κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου.
Πηγή: money-tourism.gr
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









