Η επιχείρηση θα συνεχίσει να έχει την έδρα της στη Σαγκάη
Η Starbucks ανακοίνωσε ότι θα πουλήσει το 60% των μετοχών της στην Κίνα, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας ύψους 4 δισ. δολαρίων με την επενδυτική εταιρεία Boyu Capital.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στον κόσμο θα διατηρήσει το 40% των μετοχών της στην κινεζική λιανική αγορά και θα παραμείνει ιδιοκτήτρια της μάρκας Starbucks στην Κίνα.
Η επιχείρηση θα συνεχίσει να έχει την έδρα της στη Σαγκάη και θα λειτουργεί 8.000 καταστήματα στην κινεζική αγορά, με σχέδια να αυξηθεί σε 20.000 καταστήματα.
Η Starbucks εισήλθε στην Κίνα το 1999 και η χώρα είναι πλέον η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της μετά τις ΗΠΑ, αλλά τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει δυσκολίες λόγω της ανόδου εγχώριων εμπορικών σημάτων όπως η Luckin Coffee, αναφέρει το moneyriview.gr.
Η συνεργασία με την Boyu αποτελεί «σημαντικό ορόσημο» και σηματοδοτεί τα σχέδιά της για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη στην Κίνα, ανέφερε η Starbucks, αποτιμώντας τις λιανικές της δραστηριότητες στην Κίνα σε 13 δισ. δολάρια.
Η συνεργασία «συνδυάζει την παγκοσμίως αναγνωρισμένη μάρκα Starbucks, την εξειδίκευση στον καφέ και την κουλτούρα που επικεντρώνεται στους υπαλλήλους με τη βαθιά κατανόηση της Boyu για τους Κινέζους καταναλωτές» όπως τονίζει η εταιρεία.
Η Starbucks ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εισαγάγει νέα ποτά και ψηφιακές πλατφόρμες στην Κίνα, προσθέτοντας ότι η συμφωνία θα οριστικοποιηθεί το επόμενο έτος.
Η Boyu Capital είναι μια εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων που επενδύει σε επιχειρήσεις λιανικής, χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και τεχνολογίας. Η εταιρεία διαθέτει γραφεία σε όλη την Ασία, μεταξύ άλλων στη Σαγκάη, το Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη.
Το μέλλον της Starbucks στην Κίνα ήταν αβέβαιο για μήνες, μετά την περσινή δήλωση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Laxman Narasimhan ότι η εταιρεία διερευνούσε «στρατηγικές συνεργασίες» για να παραμείνει ανταγωνιστική στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.
Η συμφωνία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες συναλλαγές που αφορούν τις κινεζικές δραστηριότητες μιας παγκόσμιας εταιρείας καταναλωτικών προϊόντων τα τελευταία χρόνια.
Οι δραστηριότητες των KFC και Pizza Hut στην Κίνα αποσχίστηκαν από τον ιδιοκτήτη τους Yum! Brands το 2016, μετά από χρόνια δυσκολιών στη χώρα. Άλλες μεγάλες αμερικανικές μάρκες, όπως η αλυσίδα μόδας Gap και η πλατφόρμα μεταφορών Uber, αντιμετώπισαν επίσης προκλήσεις στην ασιατική χώρα.
Τα τελευταία χρόνια, η Starbucks έχει σημειώσει πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, λόγω της πανδημίας Covid-19, της επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών και του έντονου ανταγωνισμού.
Η Luckin Coffee, με έδρα το Πεκίνο, διαθέτει πλέον περισσότερα καταστήματα στην Κίνα από την Starbucks και έχει κερδίσει πιστούς πελάτες χάρη στις χαμηλότερες τιμές και τις συχνές εκπτώσεις της.
Η Starbucks έχει επίσης μειώσει τις τιμές της στη χώρα σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τους εγχώριους αντιπάλους της, αλλά αυτό είχε αντίκτυπο στα κέρδη της.
Από την ανάληψη των καθηκόντων του ως διευθύνων σύμβουλος της Starbucks πέρυσι, ο Brian Niccol έχει αναλάβει την αποστολή να αναστρέψει την πορεία της παγκόσμιας επιχείρησης.
Ο πρώην διευθυντής της Chipotle έχει ηγηθεί της ανανέωσης του μενού της Starbucks και έχει δηλώσει ότι θα προσλάβει περισσότερους baristas, μειώνοντας παράλληλα τις προσπάθειες αυτοματοποίησης.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









