Οικονομία 04.11.2025, 10:24

Στουρνάρας: Η οικονομία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε δυναμική πορεία

Στουρνάρας: «Η ελληνική οικονομία σε δυναμική τροχιά μέσα σε παγκόσμια αβεβαιότητα»

Ο διοικητής της ΤτΕ μιλά για προκλήσεις, ευκαιρίες και την ανάγκη ψηφιακού χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού στη νέα εποχή.

«Η οικονομία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε δυναμική πορεία. Κατά τη σημερινή ιστορική συγκυρία, ο κόσμος, η Ευρώπη και η Ελλάδα είναι αντιμέτωποι με μια άνευ προηγουμένου αβεβαιότητα, με πλήθος προκλήσεων αλλά και πλήθος σημαντικών ευκαιριών».

Χαιρετίζοντας την έναρξη της πρωτοβουλίας «Συνάντηση Εργασίας @ξία» στους χώρους της Τράπεζας της Ελλάδος, ο διοικητής της, Γιάννης Στουρνάρας, τόνισε ότι η διάδοση της ψηφιακής χρηματοοικονομικής γνώσης αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για το μέλλον.

Όπως επισήμανε, η Τράπεζα της Ελλάδος προετοιμάζεται για ένα περιβάλλον όπου οι εξελίξεις δεν θα είναι πάντα προβλέψιμες, αναπτύσσοντας δράσεις που ενισχύουν τη χρηματοοικονομική παιδεία ως θεμέλιο ασφάλειας, σταθερότητας και αυτοπροστασίας για τους πολίτες. Το επόμενο βήμα είναι η ενσωμάτωση της ψηφιακής οικονομικής εκπαίδευσης στην τυπική μάθηση, αλλά και η ενθάρρυνση της δια βίου καλλιέργειας τέτοιων δεξιοτήτων.

Ο κ. Στουρνάρας υπογράμμισε πως, σε μια εποχή υπερπληροφόρησης, παραπλανητικών ειδήσεων και κατακερματισμένης πληροφορίας, εκείνος που διαθέτει καθαρή, ουσιαστική γνώση αποκτά δύναμη. Δύναμη όμως, πρόσθεσε, αποτελεί και η ικανότητα να μετατρέπεται η γνώση σε πράξη, να αξιοποιείται δημιουργικά, να προσαρμόζεται στις τεχνολογικές και κοινωνικές αλλαγές. «Χρειαζόμαστε ένα μοντέλο μάθησης που να ενώνει την εξειδίκευση με στρατηγική σκέψη, σχέδιο και όραμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε αυτό το πλαίσιο, από τον Νοέμβριο του 2022 η Τράπεζα της Ελλάδος έχει αναλάβει τον ρόλο του εθνικού συντονιστή της διεθνούς πρωτοβουλίας του ΟΟΣΑ “Global Money Week”, μιας παγκόσμιας δράσης που προωθεί την οικονομική εκπαίδευση των νέων. Η επόμενη διοργάνωση αναμένεται τον Μάρτιο του 2026.

«Στις μέρες μας, η χρηματοοικονομική παιδεία, όπως και η παιδεία γενικότερα, δεν αφορά μόνο την εξειδίκευση και τις ακαδημαϊκές σπουδές, όπως παλιότερα ίσως, αλλά και τη διά βίου μάθηση. Παράλληλα, λοιπόν, με τη στροφή στην οικονομική γνώση, η Τράπεζα μετασχηματίζει και τους τρόπους μετάδοσής της, συντονισμένη και με τις αλλαγές στην ίδια τη νοοτροπία της μάθησης. Την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, όταν προμηνύονται δομικές αλλαγές στα εργασιακά μας ήθη, ο ψηφιακός χρηματοοικονομικός εγγραμματισμός δεν αφορά αποκλειστικά τους οικονομολόγους, τους τραπεζίτες, τους ακαδημαϊκούς, αλλά κάθε πολίτη που έχει ανάγκη την αυτομόρφωση και την εξέλιξη» είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα