«Ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης υπηρετεί τα συμφέροντα των λίγων», τόνισε ο βουλευτής Ηρακλείου στη Βουλή
Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης άσκησε από το βήμα της Βουλής ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για ένα νομοθέτημα που ενισχύει την εμπορευματοποίηση των δημοτικών υπηρεσιών, επιβαρύνει οικονομικά τα λαϊκά νοικοκυριά και περιορίζει τη δημοκρατική λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Όπως τόνισε, το ΚΚΕ απορρίπτει συνολικά το νέο θεσμικό πλαίσιο, καταγγέλλοντας ότι αποτελεί συνέχεια των μεταρρυθμίσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων και εξυπηρετεί τις απαιτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης και τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων.
Αναλυτικά, όπως σημείωσε ο κ. Συντυχάκης μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, «το ΚΚΕ απορρίπτει τον νέο “Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης”, όπως και κάθε θεσμικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε διαχρονικά από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, την κυβέρνηση Τσίπρα. Το ΚΚΕ στέκεται απέναντι στις αντιδραστικές αλλαγές, επιδιώκει την οργάνωση της πάλης του λαού, τη διεκδίκηση, την εναντίωση σε κυβέρνηση και τοπικές αρχές που στηρίζουν αυτές τις αντιδραστικές ανατροπές». επί του «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης». Ο βουλευτής τόνισε ότι με αυτόν η κυβέρνηση υλοποιεί ένα ακόμα προαπαιτούμενο του Ταμείου Ανάκαμψης, δίνοντας συνέχεια στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην τοπική διοίκηση.
Υπογράμμισε πως ο νέος κώδικας, όπως και οι προηγούμενες μεταρρυθμίσεις του Καλλικράτη και του Κλεισθένη Ι, έχει τη στήριξη του αστικού πολιτικού προσωπικού, από τα θεσμικά όργανα της τοπικής διοίκησης, της ΚΕΔΕ, της ΕΝΠΕ, δημάρχων και περιφερειαρχών, που στην πλειοψηφία τους προέρχονται από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το ΣΥΡΙΖΑ και στελέχη των κομμάτων «αυτών που σήμερα τους βλέπουμε να φιγουράρουν στο κόμμα Τσίπρα ή να μεταπηδούν από το ένα κόμμα στο άλλο».
Υπενθύμισε ότι «όλοι αυτοί έβαλαν πλάτη στη δημοσιονομική πειθαρχία, στη διεύρυνση της φοροληστείας, στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και αγαθών, στην ανατροπή εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, υλοποίησαν στο όνομα του νοικοκυρέματος τη συρρίκνωση κρίσιμων κοινωνικών υπηρεσιών και δομών, το τσάκισμα εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, στο όνομα του εξορθολογισμού και της μείωσης των περιττών δαπανών λόγω κρίσης.
Επίσης, μετέτρεψαν τους δήμους σε φοροεισπρακτικό μηχανισμό κλοπής του λαϊκού εισοδήματος και φόβητρο των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, που αδυνατούν να πληρώσουν τέλη, φόρους για απορρίμματα, ηλεκτροφωτισμό, για το νερό, τα τροφεία στους παιδικούς σταθμούς».
Κατήγγειλε την κυβέρνηση της ΝΔ, που επαναφέρει, όπως είπε, «το παραμύθι της λεγόμενης δημοκρατίας, της διαφάνειας, του λεγόμενου εκσυγχρονισμού, θέλοντας να κρύψει το νέο κύμα αντιλαϊκής επίθεσης, τη διεύρυνση της ανταπόδοσης στο όνομα παραπλανητικά της αυτονομίας των δήμων, τη διεύρυνση των αναπτυξιακών οργανισμών, των πολυμετοχικών ανωνύμων εταιρειών έναντι άλλων νομικών προσώπων στους δήμους».
«Αυτό που επιδιώκει μέσω της τοπικής περιφερειακής διοίκησης είναι ακόμα μεγαλύτερη θωράκιση και προστασία ελληνικών και ευρωπαϊκών μονοπωλιακών ομίλων, η ανάκαμψη των κερδών και της ανταγωνιστικότητάς τους», επισήμανε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε ότι επιδιώκεται η τοπική διοίκηση να συμβάλλει με το αναλογούν μερίδιο συμμετοχής στην πολεμική προετοιμασία της ΕΕ για μελλοντικούς πολέμους και την παραπέρα πολεμική εμπλοκή της χώρας, τη διαχείριση της διαφαινόμενης καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης.
Συνεχίζοντας τόνισε ότι η ενσωμάτωση στον νέο κώδικα της κύρωσης του Ευρωπαϊκού Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας επισφραγίζει την κλοπή της κρατικής χρηματοδότησης με νόμιμο τρόπο, με τους δήμους να καλούνται να αποκτήσουν το δικό τους ταμείο από το ήδη λεηλατημένο λαϊκό εισόδημα, εισάγοντας νέα τέλη και νέα βάρη στις λαϊκές οικογένειες, που θα οδηγήσουν σε νέες οφειλές λαϊκών νοικοκυριών, σε κατηγοριοποίηση των δήμων σε φτωχούς και εύπορους.
Την ίδια στιγμή, συνέχισε ο Μ. Συντυχάκης, «οι καπιταλιστές απολαμβάνουν νέα προνόμια και φοροαπαλλαγές, όπως η διατήρηση του ειδικού μειωμένου συντελεστή ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας για επιφάνειες άνω των χιλίων και μέχρι έξι χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, απαλλαγή σε φόρους και τέλη για την εκμίσθωση μεγάλων εκτάσεων για βιομηχανική και τουριστική δραστηριότητα».
Υπογράμμισε ότι το ΚΚΕ δικαιώθηκε όταν έλεγε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των τοπικών προβλημάτων είναι απόρροια της κεντρικής πολιτικής γραμμής, ότι είναι αδύνατο να υπάρχει τοπική ευημερία, φιλολαϊκές τοπικές νησίδες, άμβλυνση των τοπικών και περιφερειακών ανισοτήτων, όσο υπάρχει η βάρβαρη και αντιλαϊκή κεντρική πολιτική.
Σημείωσε ότι «μέσα σε αυτόν τον ορυμαγδό και την υποταγή υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις αγωνιστικής στάσης των δημάρχων κομμουνιστών, που παρά τα όποια θεσμικά νομικά εμπόδια αντιστέκονται σθεναρά στη δαμόκλειο σπάθη της κυβέρνησης, απέναντι και στη συμμαχία της με τη βολική συστημική αντιπολίτευση».
«Αντιδραστικές αλλαγές στην Τοπική Διοίκηση»
Ο Μ. Συντυχάκης κατήγγειλε την κυβέρνηση που «φέρνει νέο εκλογικό σύστημα άκρως καλπονοθευτικό, αποστειρώνοντας πλήρως δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια από τον λαϊκό παράγοντα, ενώ προωθεί την αντιδραστική λογική της δεύτερης επιλογής συνδυασμού στο ίδιο ψηφοδέλτιο.
Καταργεί το δεύτερο γύρο των εκλογών στο όνομα της κυβερνησιμότητας για να μη χρονοτριβούν με τα παζάρια μεταξύ συνδυασμών και τα επισπεύδουν από τον πρώτο κιόλας γύρο.
Διατηρεί τον απαράδεκτο κόφτη του 3% για την είσοδο συνδυασμού στα συμβούλια, ενώ προβλέπει την εκλογή δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων χωρίς σταυρό. Εισάγει νέους μηχανισμούς χειραγώγησης, που συνιστά βαθιά πολιτική και ιδεολογική παρέμβαση, θέτοντας ουσιαστικά τον λαϊκό παράγοντα στο περιθώριο με την ηλεκτρονική ψήφο, σε συνέχεια της επιστολικής ψήφου, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα τόσο για τον τρόπο άσκησης του δικαιώματος όσο και για τη μυστικότητα».
Κατήγγειλε ότι «μετά την κολοβή απλή αναλογική της κυβέρνησης Τσίπρα και μετέπειτα τον εκλογικό νόμο της Νέας Δημοκρατίας, της απόλυτης κυριαρχίας του πρώτου συνδυασμού με ποσοστό 43% συν μία ψήφο, τώρα στον νέο κώδικα επιτυχών θα θεωρείται ο συνδυασμός που θα πάρει 42% συν μία ψήφο. Σε διαφορετική περίπτωση, στους δύο πρώτους συνδυασμούς προσμετρούνται και οι εναλλακτικές ψήφοι από τους υπόλοιπους συνδυασμούς, προκειμένου να αναδειχθεί ο επικρατών που θα λαμβάνει τα τρία πέμπτα των εδρών».
Το ΚΚΕ, συνέχισε, «χωρίς καμία αυταπάτη για το ρόλο ενός εκ των βασικών πυλώνων του αστικού κράτους, της τοπικής διοίκησης δηλαδή, και με αρχή του την ισοτιμία της ψήφου, υπερασπίζεται σταθερά και χωρίς ναι μεν αλλά, χωρίς μπόνους εδρών και κόφτες, το σύστημα της απλής, ανόθευτης αναλογικής και στην εκλογή δημοτικού συμβουλίου, έχοντας εκείνο την αρμοδιότητα να εκλέξει τον δήμαρχο».
Σημείωσε ότι «τα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια περιορίζονται σε συζήτηση διαχειριστικών ζητημάτων και μετατρέπονται σε όργανα επικύρωσης, όταν με το νέο κώδικα αίρεται ακόμα και η πρόβλεψη να γίνεται τουλάχιστον μια συνεδρίαση το μήνα δια ζώσης, δίνεται η δυνατότητα να γίνονται όλες διαδικτυακά με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δυνατότητα ουσιαστικής συζήτησης και παρέμβασης σωματείων και φορέων».
Τέλος, κατήγγειλε ως «υποκριτική», τη διάταξη που καθιστά υποχρεωτική την εκλογή Συμβουλίου Νέων σε δήμους με πληθυσμό άνω των δύο χιλιάδων κατοίκων από δημότες μεταξύ δεκαοχτώ έως είκοσι εννέα ετών, για να δίνεται η αίσθηση συμμετοχής νέων ανθρώπων ως άλλοθι για την πολιτική που εμποδίζει στην πράξη το δικαίωμα της ενεργού συμμετοχής στη συνδικαλιστική και πολιτική ζωή και δράση, όταν η ψηφοφορία σε αυτά γίνεται αποκλειστικά με ενιαίο ψηφοδέλτιο και μόνο με ηλεκτρονική ψηφοφορία.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









