Υγεία 16.07.2024, 8:30

Τα τρόφιμα που καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα με φυσικό τρόπο

Σχεδόν το 12% του παγκόσμιου πληθυσμού ταλαιπωρείται από δυσκοιλιότητα

Η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην ανακούφιση και πρόληψη της δυσκοιλιότητας, προσφέροντας φυσικές και αποτελεσματικές λύσεις.

Η δυσκοιλιότητα, ένας κοινός ιατρικός όρος για τη μείωση των κινήσεων του εντέρου ή τη δυσκολία στις κενώσεις, μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω της διατροφής. Οι συνήθειες του εντέρου διαφέρουν από άτομο σε άτομο, αλλά όσοι υποφέρουν από δυσκοιλιότητα συχνά έχουν λιγότερες από τρεις κενώσεις την εβδομάδα. Σχεδόν το 12% του παγκόσμιου πληθυσμού ταλαιπωρείται από δυσκοιλιότητα, με το 25% αυτών να μην αναζητά θεραπεία. Η πιθανότητα εμφάνισης δυσκοιλιότητας αυξάνεται με την ηλικία, επηρεάζοντας περίπου 33 στους 100 ενήλικες άνω των 60 ετών.

Συμπτώματα της δυσκοιλιότητας

Τα άτομα με δυσκοιλιότητα ενδέχεται να παρουσιάσουν:

  • Σκληρά, ξηρά ή ογκώδη κόπρανα
  • Πόνο και δυσφορία κατά τη διάρκεια των κινήσεων του εντέρου
  • Απώλεια όρεξης λόγω συνεχούς αίσθησης πληρότητας
  • Φούσκωμα στην κοιλιά
  • Αιμορροΐδες

Οι Τροφές που μπορούν να ανακουφίσουν τη δυσκοιλιότητα

1. Ελαιόλαδο και λάδι λιναρόσπορου

Τα έλαια αυτά έχουν ήπια καθαρτική δράση, βοηθώντας τη ροή των υλικών μέσω των εντέρων και περιέχουν αντιοξειδωτικές, αντιβακτηριακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι βοηθούν στην ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα, ειδικά σε άτομα που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση.

2. Προβιοτικά

Τα προβιοτικά, που βρίσκονται σε τρόφιμα όπως το γιαούρτι και το κεφίρ, βοηθούν στη βελτίωση της υγείας του εντέρου και μαλακώνουν τα κόπρανα. Μελέτες έχουν δείξει ότι η καθημερινή κατανάλωση κεφίρ μπορεί να μειώσει σημαντικά τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας.

3. Λαχανικά

Τα λαχανικά, ιδιαίτερα το μπρόκολο, είναι πλούσια σε αδιάλυτες φυτικές ίνες που βοηθούν στην προώθηση πιο τακτικών κινήσεων του εντέρου. Το μπρόκολο περιέχει επίσης σουλφοραφάνη, μια ουσία που προστατεύει το έντερο και διευκολύνει την πέψη.

4. Όσπρια

Τα φασόλια, οι φακές και τα μπιζέλια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και περιέχουν θρεπτικά συστατικά όπως το κάλιο, το φυλλικό οξύ, τον ψευδάργυρο και τη βιταμίνη Β6, που βοηθούν στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

5. Φρούτα

Τα φρούτα όπως τα ακτινίδια, τα μήλα, τα αχλάδια, τα σταφύλια, τα βατόμουρα, τα σμέουρα, τα δαμάσκηνα και τα σύκα είναι πλούσια σε αδιάλυτες φυτικές ίνες και νερό, καθιστώντας τα αποτελεσματικά στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

6. Δημητριακά, Ζυμαρικά και Ψωμί Ολικής Αλέσεως

Τα προϊόντα ολικής αλέσεως είναι εξαιρετικές πηγές αδιάλυτων φυτικών ινών. Μελέτες δείχνουν ότι το πίτουρο σιταριού, ειδικά, μπορεί να βελτιώσει τις συνήθειες του εντέρου, ακόμη και σε βρέφη και παιδιά.

7. Νερό

Η κατανάλωση άφθονου νερού προσθέτει υγρασία στα κόπρανα, κάνοντάς τα πιο μαλακά και ευκολότερα στη διέλευση. Η αφυδάτωση είναι μια κοινή αιτία δυσκοιλιότητας, επομένως η επαρκής πρόσληψη υγρών είναι κρίσιμη για την πρόληψη και την ανακούφιση των συμπτωμάτων.

Η ενσωμάτωση αυτών των τροφών στη διατροφή σας μπορεί να προσφέρει φυσική και αποτελεσματική ανακούφιση από τη δυσκοιλιότητα, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής σας.

Διαβάστε επίσης:

Καρκίνος του δέρματος: Το πρώτο εμβόλιο θα χορηγηθεί σε Bρετανούς ασθενείς

Πώς λειτουργεί ο υπερ–ενεργοποιημένος εγκέφαλός μας όταν πεθάνουμε

Αϋπνία: Τρεις κινήσεις που θα σας χαλαρώσουν πριν τον ύπνο

Φυτοφάρμακα και κίνδυνος Πάρκινσον: Πώς συνδέονται

Διαβήτης: Ποιο είναι το εξωτικό φρούτο που ρυθμίζει το σάκχαρο;


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα