Ολοκληρώθηκε η σύσκεψη στη Λότζια
«Θέμα εβδομάδων είναι η υπογραφή νέας σύμβασης για τον ΒΟΑΚ. Η σύμβαση έχει σταλεί στο ελεγκτικό συνέδριο, πολύ σύντομα θα έχουμε την έγκριση», δήλωσε αμέσως μετά τη συνάντηση που πραγματοποίησε με τον Δήμαρχο Ηρακλείου Αλέξη Καλοκαιρινό στη Λότζια, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στη σκιά της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου στο ΣτΕ αναφορικά με τη διχοτόμηση του Ηρακλείου από την χάραξη του ΒΟΑΚ, ενώ πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα, με τον υφυπουργό να επισημαίνει ότι στόχος του Υπουργείου και της κυβέρνησης είναι να ξεφύγουν από τον σκόπελο της δικαστικής διαμάχης με τον Δήμο Ηρακλείου.
Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υποδομών & Βιώσιμης Κινητικότητας Γιώργος Σισαμάκης, η Γενική Γραμματέας του Δήμου Μαρία Σκραφνάκη, η Νομική Σύμβουλος του Υφυπουργού Μαρία Καλλιέρου, η Διευθύντρια Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης του Υπουργείου Ευγενία Καλοφωλιά και ο Προϊσταμένος του Τμήματος Έργων Πελοποννήσου και Νησιωτικής Ελλάδας της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Αναστάσιος Τράκος.
«Θέμα εβδομάδων η υπογραφή της νέας σύμβασης του ΒΟΑΚ»
Αμέσως μετά την συνάντηση εργασίας ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών Νίκος Ταχιάος δήλωσε: «Έρχομαι ακόμα μια φορά στην Κρήτη αλλά αυτή τη φορά με το νέο ότι πολύ σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση του ΒΟΑΚ. Είναι θέμα εβδομάδων. Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και είναι υπό έλεγχο. Πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου οπότε αμέσως μετά θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωση της με νόμο στη Βουλή. Ο στόχος της κυβέρνησης είναι στο συντομότερο δυνατό χρόνο να εγκατασταθούν εργοτάξια στην Κρήτη. Για να γίνει αυτό χρειαζόμαστε την συνεννόηση με τις τοπικές κοινωνίες, χρειαζόμαστε τη συνεννόηση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η Κρήτη έχει να κερδίσει από τον ΒΟΑΚ και πρέπει να συμφωνήσουμε ότι όλοι είμαστε από την ίδια πλευρά, από την πλευρά που θέλει να δει το έργο να γίνεται πραγματικότητα.
Για αυτό ήρθα σήμερα, να συζητήσω με τον Δήμαρχο Ηρακλείου κ. Καλοκαιρινό, να μην ξεχνάμε ότι και στο παρελθόν έχω πει ότι οι Αρχές της Κρήτης έχουν αποδείξει ότι αντιμετωπίζουν τα θέματα με ωριμότητα. Νομίζω ότι κάναμε μια πολύ καλή κουβέντα την οποία θα επαναλάβουμε πολύ σύντομα ώστε να ξεφύγουμε από το σκόπελο των δικαστικών αντιδικιών στο Συμβούλιο της Επικρατείας».
Να υπάρξει ωφέλεια για την πόλη του Ηρακλείου από τον ΒΟΑΚ
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός επεσήμανε: «Υποδέχθηκα σήμερα στην Λότζια τον Υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών και φίλο, τον Νίκο Ταχιάο, με τον οποίο έχουμε μία συνεργασία από τις πρώτες μέρες της ανάληψης της θητείας μας. Το αντικείμενο βεβαίως είναι ο ΒΟΑΚ και θεωρώ ότι είμαστε σε μία καλή συνεννόηση στην βάσει των προτάσεων οι οποίες έχουν κατατεθεί, οι οποίες είναι ρεαλιστικές και οι οποίες αποβλέπουν στο να μην υπάρξει βλάβη, αντίθετα να υπάρξει ωφέλεια για την πόλη του Ηρακλείου από τον ΒΟΑΚ με δεδομένο ακριβώς ότι αν και το έργο σε ότι μας αφορά ονομάζεται παράκαμψη Ηρακλείου είναι το ακριβώς αντίθετο. Είναι δηλαδή η μη παράκαμψη του Ηρακλείου.
Συνεπώς, πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι ο δρόμος αυτός θα εξακολουθήσει να λειτουργεί για τις αστικές μετακινήσεις και αυτό από τη συζήτηση που είχαμε με τον Υπουργό, κατανοώ ότι εξασφαλίζεται. Βεβαίως, χρειάζεται και μια σειρά άλλων έργων στα οποία έχουμε αναφερθεί, υπάρχει από την κατανόηση που έχω, η εκτίμηση ότι τα έργα για τα οποία συζητούμε είναι αναγκαία. Δεν συζητούμε και κάτι περιττό ή για κάτι εξωπραγματικό, συζητούμε για κάτι χρηστικό και αναγκαίο. Με αυτά τα έργα, εφόσον ενσωματωθούν στο έργο με τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζεται από την κυβέρνηση, θεωρώ ότι έχουμε ένα ανοιχτό πεδίο για να προχωρήσει το έργο και πρέπει να εκφράσω την ικανοποίησή μου και επίσης για την βούληση η οποία εκδηλώνεται για την ταχεία έναρξη και πραγματοποίηση του έργου.
Στις επόμενες μέρες θα παραμείνουμε σε μία στενή συνεννόηση και συνεργασία ώστε να προχωρήσουμε προς την κατεύθυνση που αποσαφηνίστηκε με την σημερινή μας συνάντηση. Το ζήτημα μας δεν είναι να εμπλεκόμαστε σε δικαστικούς αγώνες. Το ζήτημα μας είναι να ωφελήσουμε τον τόπο, είναι να ωφεληθεί ολόκληρη Κρήτη, είναι να μην υπάρξει βλάβη για την μισή Κρήτη υπέρ ποιου μέρους της; Αυτά όμως είναι νομίζω ότι είναι κοινοί τόποι μεταξύ μας εδώ. Συνεπώς θα κάνουμε αυτό το οποίο είναι χρήσιμο και βεβαίως εξασφαλίζοντας ότι τα βήματα αυτά θα πραγματοποιηθούν».
Αναφορικά με τις διεκδικήσεις των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, υπενθυμίζεται ότι η Δημοτική Αρχή του Ηρακλείου έχει ενισχύσει την αρχική προσφυγή με νέα τεχνική έκθεση, ζητώντας επιπλέον βελτιώσεις που αφορούν:
- Τον σχεδιασμό και την κατασκευή στεγάστρων (Cut & Covers), καθώς θα αποδώσουν εγκάρσιες κινήσεις εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ αλλά και σημαντικό κοινόχρηστο χώρο.
- Τον επανασχεδιασμό και κατασκευή των διαστάσεων και του αριθμού των κάτω διαβάσεων.
- Τον επανασχεδιασμό και κατασκευή κόμβων, η λειτουργία των οποίων σχετίζεται με τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με την πόλη.
- Την κατασκευή πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου.
- Τον σχεδιασμό και την κατασκευή των υδραυλικών έργων για απορροή και διόδευση των ομβρίων υδάτων από τον ΒΟΑΚ.
- Την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων για την προστασία από τον κυκλοφοριακό θόρυβο.
Συνάντηση και με τον Δήμαρχο Μαλεβιζίου
Αυτή τη στιγμή ο υφυπουργός Υποδομών πραγματοποιεί αντίστοιχη συνάντηση με τον δήμαρχο Μενέλαο Μποκέα και στελέχη του δήμου, με ίδιο αντικείμενο φυσικά: Το μεγάλο έργο παραχώρησης Χανιά-Χερσόνησος του νέου ΒΟΑΚ, και την αντίστοιχη προσφυγή που έχει καταθέσει στο Συμβούλιο Επικρατείας ο δήμος Μαλεβιζίου.
Ο Μενέλαος Μποκέας, σύμφωνα με πληροφορίες, θα θέσει 3 βασικούς άξονες διεκδίκησης-αιτημάτων στον υφυπουργό:
-Ο 1ος άξονας αφορά στην αποδοχή του αιτήματος για την εν μέρει υπογειοποίηση του αυτοκινητοδρόμου με τα περίφημα cuts and covers ή στέγαστρα. Ο δήμος Μαλεβιζίου ζητά να γίνουν 3 τέτοια cuts and covers σε Κολυβά-Αγάκου-Σκαφιδαρά. Ουσιαστικά θα σκεπαστεί στα σημεία αυτά ο δρόμος , έτσι ώστε να μην διχοτομείται η περιοχή ενλω πάνω στα στέγαστρα θα φτιαχτούν χώροι αναψυχής.
-Το 2ο αίτημα αφορά στην αλλαγή του σημερινού σχεδιασμού γύρω από τον κόμβο του ΠΑΓΝΗ. Με τον νυν σχεδιασμό του νέου ΒΟΑΚ, προβλέπεται ένας μισός κόμβος, ενώ ο δήμος Μαλεβιζίου ζητά να προχωρήσει η τεχνική λύση ενός πλήρους κόμβου, όπως τον έχει μελετήσει η περιφέρεια Κρήτης, ώστε να εξυπηρετεί όλες τις κινήσεις, και από και προς το Γάζι.
-Ο 3ος άξονας διεκδίκησης που θα θέσει ο δήμαρχος Μαλεβιζίου αφορά στον κόμβο της Αχλάδας. Με βάση τον σχεδιασμό προβλέπεται κατάργηση του ημικόμβου, ο οποίος κατασκευάστηκε μετά από πολλές προσπάθειες, πιέσεις αλλά και διαμαρτυρίες των κατοίκων και εξυπηρετεί ένα μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών αναγκών της Αγίας Πελαγίας, μιας περιοχής με μεγάλη τουριστική και οικιστική ανάπτυξη. Η κατάργηση του ημικόμβου, θα κόψει την περιοχή στα δυο, σημειωτέον μια περιοχής με μεγάλα περιθώρια οικιστικής ανάπτυξης, ιδίως στη δυτική πλευρά της Αγίας Πελαγίας.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα