Ελλάδα 29.04.2025, 15:42

Τέμπη: Τα έγγραφα και οι απολογίες που παρουσιάζουν δυνητικές ποινικές ευθύνες υπουργών

Δυο απολογίες για τα Τέμπη έδειξαν δυνητικές ποινικές ευθύνες υπουργών για τη διερεύνηση του δυστυχήματος.

Στη Βουλή διαβιβάστηκε το απόγευμα της Δευτέρας (28/04) η δικογραφία για την τραγωδία των Τεμπών, αφού ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης βρέθηκε μπροστά σε δυνητικές ποινικές ευθύνες υπουργών για τη διερεύνηση του δυστυχήματος.

Ο λόγος που οι δικογραφία προωθήθηκε στον Άρειο Πάγο αρχικά και στη συνέχεια στη Βουλή, είναι οι δύο απολογίες κρίσιμων στελεχών του υπουργείου Μεταφορών, που κατηγορούνται σε βαθμό κακουργήματος για το αδίκημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών δια παραλείψεως, καθώς και πλημμεληματική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση απλών και επικίνδυνων σωματικών βλαβών κατά συρροή. Τις απολογίες τους, είχε φέρει στο φως της δημοσιότητας το NEWS 24/7 στις 5 και στις 16 Απριλίου με δύο ρεπορτάζ του.

Τι είδε ο ανακριτής

Στην πρώτη απολογία που είχε αποκαλύψει το NEWS 24/7, η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αφενός αρνήθηκε κάθε αρμοδιότητα της ίδιας και του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, λέγοντας πως αρμόδια για αυτά τα θέματα είναι μόνο η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Στη συνέχεια, απαντώντας σε ερώτηση του ανακριτή για το ποια είναι η εικόνα που είχε η ίδια για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου από την ανάληψη των καθηκόντων της το 2019 ως και τη μέρα της σύγκρουσης, απάντησε ξεκάθαρα πως υφίστατο «μόνιμη υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ με αποτέλεσμα τη μη επαρκή συντήρηση υποδομών, η οποία δεν ήταν προληπτική και στόχευε μόνο στο να συντηρηθεί η γραμμή για ό,τι δεν μπορούσε να αποφευχθεί».

Συμπλήρωσε ακόμη πως η υποστελέχωση ήταν γνωστή, με το προσωπικό να βαίνει συνεχώς μειούμενο, παραθέτοντας μάλιστα και αριθμούς. «Από τους 3.882 υπαλλήλους το 2010, ο διαχειριστής της υποδομής έφτασε να έχει σήμερα 540 υπαλλήλους». Μάλιστα το κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου τόνισε πως η έλλειψη προσωπικού συνετέλεσε στη μείωση της χωρητικότητας του δικτύου και άρα στη συχνότητα των δρομολογίων, την ταχύτητα και την καθυστέρηση εξυπηρέτησης του κοινού καθώς και στην έλλειψη συντονισμού μεταξύ των υπηρεσιών του ΟΣΕ.

Πηγή: news247.gr


Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα