Υπογράφηκε η σύμβαση για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο – «Αγκάθια» η διχοτόμηση των Δήμων και τα διόδια
«Βγάλτε τουμπεκί» ώστε να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το έργο του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, στα χρονοδιαγράμματα της σύμβασης, είπε ουσιαστικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των φορέων του νησιού, στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της σχετικής τελετής, που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής στο Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου.
«Ας βάλουμε τα δυνατά όλοι μας το έργο να ολοκληρωθεί στο χρονοδιάγραμμα που περιλαμβάνεται στην παραχώρηση και να ξεπεραστούν τα οποιαδήποτε εμπόδια», σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Γι’ αυτό και ζητώ τη συνεργασία των τοπικών αρχών. Θα λάβουμε υπόψη οποιαδήποτε αιτήματα είναι λογικά, ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε την τεράστια σημασία που έχει το έργο, εν τω συνόλω, για την Κρήτη και να μην βλέπουμε μόνο τα μικρά τοπικά συμφέροντα», πρόσθεσε.
Επί της ουσίας, τα εμπόδια τα οποία επικαλείται ο πρωθυπουργός συνδέονται με την προσφυγή που έχουν καταθέσει στο ΣτΕ οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, η οποία, όπως εκτιμούν από το κυβερνητικό επιτελείο, μπορεί να τινάξει το έργο στον αέρα.
Άλλωστε, η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός επέλεξε να μην αναβάλει την σημερινή υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης του έργου, αλλά επιδιώκει σε δεύτερο χρόνο να διαπραγματευτεί με τους Δήμους το σενάριο μιας συμπληρωματικής σύμβασης στην ανάθεση του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι οι Δήμοι έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αναφορικά με τη μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των παρακάμψεων του ΒΟΑΚ, καθώς όπως εκτιμούν η χάραξη του νέου ΒΟΑΚ θα διχοτομήσει την πόλη του Ηρακλείου.
«Αγκάθι» τα διόδια
Ένα δεύτερο μέτωπο στη διαπραγμάτευση μεταξύ της κυβέρνησης και των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, έχει ήδη ανοίξει και αφορά στα σημεία στα οποία θα τοποθετηθούν τα διόδια.
Και μπορεί στα τμήματα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, καθώς υλοποιούνται το πρώτο με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και ως δημόσιο έργο το δεύτερο, αντίστοιχα, ωστόσο δεν συμβαίνει το ίδιο με το μεγάλο τμήμα των 157 χιλιομέτρων, Χανιά – Χερσόνησος, στο οποίο θα επιβληθούν χιλιομετρικά διόδια.
Σύμφωνα με αυτοδιοικητική πηγή, το σχέδιο παραχωρησιούχου και κυβέρνησης αναφορικά με τους σταθμούς διοδίων προβλέπει ένα σταθμό στον κόμβο του Γιοφύρου και ένα δεύτερο στον κόμβο του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».
Το σχέδιο αυτό έχει ήδη προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις, καθώς πρακτικά σημαίνει ότι εάν ένας πολίτης κινείται από το Μαλεβίζι προς το Ηράκλειο και το αντίστροφο, θα καλείται να καταβάλει το σχετικό αντίτιμο των διοδίων. Το ίδιο βέβαια σημαίνει πρακτικά και με τον δεύτερο κόμβο στο αεροδρόμιο, που επηρεάζει σημαντικά τους κατοίκους της Νέας Αλικαρνασσού και του Καρτερού, οι οποίοι θα καλούνται να πληρώνουν διόδια για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Αυτοδιοικητική πηγή σημείωσε στο Cretatimes.gr, πως μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν παράλογη και εξοργιστική, καθώς ο χώρος από το Μαλεβίζι μέχρι και τον Καρτερό, είναι ενιαίος πολεοδομικά χώρος, ενώ ταυτόχρονα ο ΒΟΑΚ μέχρι και σήμερα αποτελεί, επί της ουσίας, έναν περιαστικό δρόμο για τους πολίτες του Ηρακλείου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι Δήμοι Μαλεβιζίου και Ηρακλείου έχουν ήδη θέσει το ζήτημα στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να ανοίξουν τα όρια για την τοποθέτηση των διοδίων, προκειμένουν να μην περιλαμβάνουν το ενιαίο πολεοδομικό χώρο Μαλεβιζίου – Καρτερού.
Δεν ξέρουμε τελικά εάν στο μέτωπο της τοποθέτησης των διοδίων βρεθεί κοινώς αποδεκτή λύση, καθώς όπως επισημαίνεται από επιχειρηματικούς κύκλους, αν δεν τοποθετηθούν σταθμοί διοδίων στο τμήμα Γιόφυρο – αεροδρόμιο, που αποτελεί ουσιαστικά πάνω από το 60% της χρήσης του ΒΟΑΚ, το έργο θα είναι ζημιογόνο για την παραχωρησιούχο εταιρεία.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα