Ο ηθοποιός ήταν μεγάλος γυναικοκατακτητής, ενώ τις έκανε και τις… απιστίες του
Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, γεννημένος στις 13 Μαρτίου 1913 στην Αθήνα, υπήρξε μία από τις πλέον εμβληματικές προσωπικότητες του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου.
Με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη, ο Κωνσταντάρας ανέπτυξε από νωρίς ένα πάθος για την τέχνη, το οποίο τον οδήγησε στο Παρίσι, όπου σπούδασε υποκριτική και εργάστηκε ως ηθοποιός και μεταφραστής.
Παρά τη λαμπρή του καριέρα, η προσωπική του ζωή χαρακτηρίστηκε από αντιφάσεις, πάθη και πολυάριθμες σχέσεις που τροφοδότησαν φήμες και σκάνδαλα.
Ο πρώτος γάμος και η έντονη αντίδραση της Γιούλης Γεωργοπούλου
Η σχέση του Λάμπρου Κωνσταντάρα με τη Γιούλη Γεωργοπούλου, την πρώτη του σύζυγο, ήταν ένας έρωτας που ξεκίνησε με ελπίδες και όνειρα, αλλά κατέληξε να στιγματιστεί από απογοητεύσεις, εντάσεις και διαζύγιο. Επρόκειτο για μια ένωση που καθόρισε την προσωπική ζωή του μεγάλου ηθοποιού και επηρέασε βαθιά την κοσμοθεωρία του για τις σχέσεις.
Η Γιούλη Γεωργοπούλου ήταν μια εντυπωσιακή και μορφωμένη γυναίκα από εύπορη οικογένεια. Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας τη γνώρισε τη δεκαετία του 1940, σε μια εποχή που ο ίδιος προσπαθούσε να εδραιώσει την καριέρα του ως ηθοποιός. Η σχέση τους ξεκίνησε ρομαντικά, με τον Κωνσταντάρα να γοητεύεται από την καλλιέργεια και την αρχοντιά της Γιούλης.
Το ζευγάρι παντρεύτηκε το 1945, σε μια λαμπρή τελετή που συγκέντρωσε την αφρόκρεμα της εποχής. Ο γάμος τους φάνταζε σαν παραμύθι, με τους δύο να αποτελούν ένα από τα πιο αξιοζήλευτα ζευγάρια της αθηναϊκής κοινωνίας.
Το 1946, ο γάμος τους επισφραγίστηκε με τη γέννηση του μοναχογιού τους, Δημήτρη Κωνσταντάρα. Ο ερχομός του παιδιού γέμισε χαρά τη ζωή του ζευγαριού και, για λίγο, φάνηκε πως οι διαφορές που άρχιζαν να αναδύονται μπορούσαν να ξεπεραστούν.
Παρά τη λαμπερή αρχή, η σχέση τους σύντομα άρχισε να δοκιμάζεται από αντιθέσεις και συγκρούσεις. Η Γιούλη, μια γυναίκα με έντονες απόψεις και απαιτήσεις, δεν άντεχε την ελεύθερη και ανεξάρτητη φύση του Κωνσταντάρα. Από την άλλη, ο ηθοποιός, που ζούσε για την τέχνη και απολάμβανε τη ζωή, δεν μπορούσε να προσαρμοστεί στο πιο αυστηρό και συμβατικό οικογενειακό περιβάλλον που εκείνη επιθυμούσε.
Η φήμη του Κωνσταντάρα ως γυναικοκατακτητή, μαζί με τις φήμες για απιστίες, προκάλεσαν έντονες εντάσεις στον γάμο τους. Η Γιούλη δεν έκρυβε την απογοήτευσή της για τη συμπεριφορά του και, σύμφωνα με μαρτυρίες, η σχέση τους κατέληξε να είναι περισσότερο πηγή διαφωνιών παρά ευτυχίας. Σε μια χαρακτηριστική στιγμή, η Γιούλη του φώναξε: «Είσαι γεννημένος κερατάς! Τέτοιο γάμο δεν θέλω!».
Το 1951, το ζευγάρι αποφάσισε να πάρει διαζύγιο. Η απόφαση δεν ήταν εύκολη, ιδιαίτερα για τον Κωνσταντάρα, που ένιωθε τύψεις για τη διάλυση της οικογένειάς του. Η Γιούλη, από την πλευρά της, κατηγόρησε τον ηθοποιό για την ανεύθυνη συμπεριφορά του, ενώ ο ίδιος φέρεται να παραδέχθηκε πως οι προσωπικές του επιλογές είχαν οδηγήσει στο αδιέξοδο.
Το διαζύγιό τους προκάλεσε αίσθηση στην αθηναϊκή κοινωνία, καθώς το ζευγάρι ήταν ιδιαίτερα γνωστό και αγαπητό. Παρά τον χωρισμό τους, και οι δύο διατήρησαν καλές σχέσεις για χάρη του γιου τους, με τον Κωνσταντάρα να παραμένει ενεργός πατέρας στη ζωή του Δημήτρη.
Οι κατακτήσεις και η σχέση του με την Άννα Καλουτά
Μετά το διαζύγιό του, ο Κωνσταντάρας δεν άργησε να γίνει ορκισμένος εργένης, με τις γυναίκες να καταλαμβάνουν κεντρική θέση στη ζωή του. Από τις πολυάριθμες σχέσεις του, ξεχωρίζει εκείνη με την Άννα Καλουτά, μία από τις πιο αγαπημένες σταρ της εποχής.
Η σχέση τους, αν και θυελλώδης, δεν κατέληξε σε γάμο. Ο Κωνσταντάρας φέρεται να έτρεφε βαθιά συναισθήματα για την Άννα, αλλά η ανικανότητά του να παραμείνει πιστός αποτέλεσε σοβαρό εμπόδιο.
Παρά την έντονη αγάπη που έδειχναν ο ένας για τον άλλον, η σχέση τους δεν κατάφερε να αντέξει στις πιέσεις. Ο βασικός λόγος ήταν η αστάθεια του Κωνσταντάρα και η αδυναμία του να παραμείνει πιστός. Η Καλουτά, αν και προσπάθησε να διαχειριστεί τις ανασφάλειες και τις ζήλιες που γεννούσαν οι φήμες για την προσωπική ζωή του Κωνσταντάρα, δεν άντεξε τη συνεχή αστάθεια.
Η απόφασή της να τερματίσει τη σχέση ήταν δύσκολη αλλά αναπόφευκτη. Παρόλα αυτά, η Άννα Καλουτά διατήρησε μια αξιοπρέπεια που την έκανε να ξεχωρίζει. Η ίδια απέφευγε να μιλάει ανοιχτά για τον χωρισμό τους, αναγνωρίζοντας τη συμβολή του Κωνσταντάρα στην καλλιτεχνική της πορεία και αφήνοντας την ιστορία τους να μιλάει από μόνη της.
Αν και ο χωρισμός τους ήταν οριστικός, οι δυο τους φέρεται να διατήρησαν μια σχέση αλληλοεκτίμησης. Η Καλουτά συχνά αναφερόταν με θαυμασμό στο ταλέντο και τη συνεισφορά του Κωνσταντάρα στο ελληνικό θέατρο. Από την πλευρά του, ο Κωνσταντάρας διατήρησε έναν σεβασμό προς την Καλουτά, παρά την ταραχώδη φύση της σχέσης τους.
Ο δεύτερος γάμος με τη Φιλιώ Κεκάτου
Το 1971, ο Κωνσταντάρας έκανε την ανατροπή, καταλήγοντας σε γάμο με τη Φιλιώ Κεκάτου, μια γυναίκα 25 χρόνια μικρότερή του. Η Φιλιώ, γνωστή για την ευγένεια και την αφοσίωσή της, έμελλε να είναι ο πυλώνας στήριξης του ηθοποιού κατά τα δύσκολα χρόνια της ζωής του.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ο Κωνσταντάρας άρχισε να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας. Το 1983 υπέστη το πρώτο του εγκεφαλικό επεισόδιο, το οποίο επηρέασε σημαντικά την κινητικότητά του. Παρά το γεγονός ότι οι δυσκολίες αυξάνονταν, η Φιλιώ παρέμεινε δίπλα του με αφοσίωση και φροντίδα, αναλαμβάνοντας τον ρόλο της βασικής του φροντίστριας.
Κατά τη διάρκεια των επόμενων χρόνων, ο Κωνσταντάρας υπέστη κι άλλα εγκεφαλικά επεισόδια, που τελικά τον ανάγκασαν να αποσυρθεί από τη δημόσια ζωή. Η Φιλιώ ήταν αυτή που τον στήριξε τόσο συναισθηματικά όσο και πρακτικά, εξασφαλίζοντας ότι θα είχε την απαραίτητη φροντίδα και ηρεμία.
Η σχέση τους δεν ήταν απλώς μια ρομαντική ιστορία, αλλά ένας δεσμός γεμάτος σεβασμό και βαθιά κατανόηση. Παρά τις αντιξοότητες που αντιμετώπισαν, η Φιλιώ παρέμεινε στο πλευρό του Κωνσταντάρα μέχρι το τέλος, αποδεικνύοντας την αγάπη της έμπρακτα.
Ο Κωνσταντάρας φέρεται να αναγνώριζε την πολύτιμη συμβολή της Φιλιώς στη ζωή του, εκφράζοντας συχνά την ευγνωμοσύνη του για την αφοσίωση και την ανιδιοτελή της αγάπη.
Το τέλος μιας λαμπρής ζωής
Ο Κωνσταντάρας απεβίωσε στις 28 Ιουνίου 1985, αφήνοντας πίσω του μια ανεκτίμητη παρακαταθήκη στον ελληνικό κινηματογράφο. Με περισσότερες από 70 ταινίες στο ενεργητικό του και αμέτρητες θεατρικές παραστάσεις, κατάφερε να χαρίσει γέλιο και συγκίνηση στο ελληνικό κοινό.
Η προσωπική του ζωή, γεμάτη αντιθέσεις, πάθη και ρομαντικές περιπέτειες, αντικατοπτρίζει έναν άνθρωπο που έζησε στο έπακρο και άφησε ανεξίτηλο στίγμα, τόσο στον καλλιτεχνικό χώρο όσο και στις καρδιές των ανθρώπων που τον γνώρισαν προσωπικά.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα