Απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου και φυσικού αερίου
Το κλείσιμο των στρατηγικής σημασίας Στενών του Ορμούζ εξετάζεται σοβαρά από την Τεχεράνη μετέδωσε η ηλεκτρονική ειδησεογραφική πλατφόρμα IRINN στο Ιράν, επικαλούμενη δηλώσεις του Ισμαΐλ Κοσαρί, που είναι μέλος της επιτροπής Ασφαλείας και Άμυνας του ιρανικού κοινοβουλίου.
Τα Στενά του Ορμούζ που βρίσκονται μεταξύ του Ομάν και του Ιράν, είναι η πιο σημαντική θαλάσσια δίοδος παγκοσμίως, για τη ναυτιλιακή μεταφορά του πετρελαίου.
Απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου και φυσικού αερίου
Τα Στενά του Ορμούζ, πλάτους 55 έως 95 χιλιομέτρων, που συνδέουν τον Περσικό Κόλπο με τη Θάλασσα της Αραβίας, εξυπηρετούν περίπου 20 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων ημερησίως – –σχεδόν το 1/5 των παγκόσμιων εξαγωγών πετρελαίου.
Αξίζει να αναφερθεί ότι το τελευταίο ουσιαστικό κλείσιμο τους έγινε το 1984 κατά τη διάρκεια του «Πολέμου των Τάνκερ» μεταξύ Ιράν και Ιράκ. Παραμένουν κρίσιμο πέρασμα για το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου και φυσικού αερίου – γεγονός που οδήγησε σε άνοδο της τιμής του αργού την Παρασκευή.
Τα Στενά του Ορμούζ είναι επίσης κομβικά για το παγκόσμιο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων. Τα λιμάνια της περιοχής (Jebel Ali και Khor Fakkan) λειτουργούν ως κόμβοι μεταφόρτωσης. Ο κύριος όγκος φορτίου προορίζεται για το Ντουμπάι, το οποίο έχει εξελιχθεί σε κέντρο μεταφοράς φορτίου προς τον Περσικό Κόλπο, τη Νότια Ασία και την Ανατολική Αφρική.
Η βρετανική εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας Ambrey συνέστησε σε πλοία και εταιρείες να προετοιμαστούν για εκτροπή διαδρομών υψηλού κινδύνου. «Σε περίπτωση κλιμάκωσης, τα εμπορικά πλοία καλούνται να επανεξετάσουν τη διέλευση από τα Στενά του Ορμούζ και κοντά στα ιρανικά ύδατα, καθώς και να επιλέξουν σημεία αγκυροβολίας κοντά σε φιλικά και προστατευόμενα εθνικά ύδατα», ανέφερε σε ενημερωτικό δελτίο.
Η Ambrey πρότεινε επίσης στους πλοιοκτήτες να ελέγχουν την εθνική ή επιχειρηματική σύνδεση των πλοίων με το Ισραήλ πριν από πλόες στη Θάλασσα της Αραβίας, τον Κόλπο του Ομάν και τον Περσικό/Αραβικό Κόλπο, καθώς στο παρελθόν τέτοιες συνδέσεις οδήγησαν σε στοχοποίηση πλοίων.
Το BIMCO συνέστησε την εφαρμογή αμυντικών μέτρων πλοίων που περιγράφονται σε επίσημα έγγραφα της βιομηχανίας, την αναφορά ύποπτων κινήσεων στο UK Maritime Trade Operations (UKMTO), την επανεξέταση διαδρομών και την προτεραιότητα στην ασφάλεια των πληρωμάτων.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα