Τα στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η ευρύτερη έκθεση στο κοινό
Την υπεροχή τους στον τομέα των ρομποταξί δείχνουν οι κινεζικές εταιρείες, οι οποίες επεκτείνονται στο εξωτερικό με ταχύτερο ρυθμό από τους αμερικανικούς ανταγωνιστές τους Waymo και Tesla.
Η στιγμή για την αυτόνομη οδήγηση θεωρείται κρίσιμη για το μέλλον της, και ευκαιρία για περαιτέρω δράση, όπως προκύπτει από δηλώσεις CEO της Baidu και Nvidia αλλά και του συμπροέδρου της Xpeng, που σκοπεύει να λανσάρει ρομποταξί στην Γκουάνγκτζου της νότιας Κίνας το επόμενο έτος.
Τα στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η ευρύτερη έκθεση στο κοινό, θα μπορούσε να επιταχύνει την έγκριση από τις ρυθμιστικές Αρχές. Πρόκειται για μια παγκόσμια αγορά με σημαντικό δυναμικό ανάπτυξης, η αξία της οποίας αναμένεται να ξεπεράσει τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Goldman Sachs τον Μάιο.
Για να εκμεταλλευτούν αυτή την ευκαιρία, οι κινεζικές εταιρείες επεκτείνονται επιθετικά στο εξωτερικό και ισχυρίζονται ότι είναι κοντά στο να καταστήσουν τα ρομποταξί μια βιώσιμη επιχείρηση, αντί να ξοδεύουν απλώς χρήματα για να κερδίσουν μερίδιο αγοράς.
Τους τελευταίους 18 μήνες, οι Baidu, Pony.ai και WeRide σύναψαν συνεργασίες με την Uber που επιτρέπουν στους χρήστες της εφαρμογής κλήσης ταξί να παραγγέλνουν ρομποταξί σε συγκεκριμένες τοποθεσίες, ξεκινώντας από τη Μέση Ανατολή.
Επέκταση στην εγχώρια αγορά
Η Baidu αναφέρει ότι από τα τέλη του περασμένου έτους, η μονάδα ρομποταξί Apollo Go έχει επιτύχει κερδοφορία ανά όχημα στη Γιουχάν, όπου η εταιρεία έχει θέσει σε λειτουργία πάνω από 1.000 οχήματα, τη μεγαλύτερη επέκτασή της στην Κίνα.
Αυτό σημαίνει ότι ο αριθμός των επιβατών είναι αρκετός για να αντισταθμίσει το κόστος των ταξί στην περιοχή, το οποίο είναι 30% φθηνότερο από ό,τι στο Πεκίνο ή τη Σαγκάη και πολύ χαμηλότερο από τις τιμές στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη.
Εκτός από την ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, η Baidu έχει επίσης κατασκευάσει ηλεκτρικά οχήματα ρομποταξί – χωρίς να βασίζεται σε τρίτους κατασκευαστές – τα οποία είναι 50% φθηνότερα.
Η σύγκριση με τους ανταγωνιστές στις ΗΠΑ
Στις ΗΠΑ, η Waymo, που ανήκει στην Alphabet, λειτουργεί περισσότερα από 2.500 οχήματα και επεκτείνεται ραγδαία από τις μεγάλες πόλεις της Καλιφόρνιας στο Τέξας και τη Φλόριντα, με σχέδια να εισέλθει στο Λονδίνο το επόμενο έτος, μετά την πρώτη της επιχείρηση στο εξωτερικό στο Τόκιο.
Η Tesla πωλεί τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στην Κίνα και, σύμφωνα με πληροφορίες, παρουσίασε το Cybercab της στη Σαγκάη αυτό το μήνα. Ωστόσο, άρχισε να δοκιμάζει τα ρομποταξί της στο Τέξας μόλις τον Ιούνιο και αυτή την εβδομάδα έλαβε άδεια λειτουργίας στην Αριζόνα.
Η Zoox της Amazon επιταχύνει επίσης την επέκτασή της στις ΗΠΑ, αλλά δεν έχει ανακοινώσει σχέδια για το εξωτερικό.
Την περασμένη εβδομάδα, το Αμπού Ντάμπι χορήγησε στην Apollo Go άδεια να χρεώνει το κοινό για μετακινήσεις με ρομποταξί χωρίς οδηγό, τα οποία λειτουργούν τοπικά με την επωνυμία AutoGo, οκτώ μήνες μετά την έναρξη τοπικών δοκιμών σε ορισμένες περιοχές της πόλης.
Ωστόσο, η κινεζική startup WeRide δήλωσε ότι έλαβε παρόμοια άδεια στις 31 Οκτωβρίου για να χρεώνει ναύλα για τις πλήρως αυτόνομες διαδρομές με ρομποταξί στο Αμπού Ντάμπι και ισχυρίστηκε ότι η αφαίρεση του ανθρώπινου προσωπικού από τα αυτοκίνητα θα της επέτρεπε να αποκομίσει κέρδος από κάθε όχημα.
Ο Yuqian Ding της HSBC προβλέπει πάντως ότι ο αριθμός των ρομποταξί στους δρόμους της Κίνας θα μπορούσε να πολλαπλασιαστεί από μερικές χιλιάδες σε δεκάδες χιλιάδες μεταξύ του τέλους του τρέχοντος έτους και του 2026, μια αλλαγή που θα έδινε στους χειριστές περισσότερες αποδείξεις ότι το μοντέλο τους λειτουργεί, πείθοντας ευκολότερα τις ρυθμιστικές Αρχές.
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









