Ζητούν επαναφορά επιδόματος από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Άμεση επαναφορά του ειδικού επιδόματος από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που έχει καταργηθεί από το 2011, διεκδικούν οι Μηχανικοί του Δημοσίου, οι οποίοι προχωρούν σε απεργιακή κινητοποίηση από την Δευτέρα 22 Ιουνίου. Το θέμα ανέδειξε μέσα από συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο πρόεδρος της ΕΜΔΥΔΑΣ Δυτικής Κρήτης Μάνος Νικολουδάκης.
«Τα μέλη μας δεν θα συμμετέχουν σε επιτροπές, σε συλλογικά όργανα δημοσίων συμβάσεων και έργων, θα απέχουν από τις διαδικασίες του μητρώου μελών δημοπρασιών, θα απέχουν από λειτουργίες στις Υπηρεσίες Δόμησης, από το σύστημα του e-adeies, από πολεοδομικές και χωροταξικές πράξεις, καθώς και από συμμετοχή σε συμβούλια αρχιτεκτονικής, ΣΥΠΟΘΑ και ΚΕΣΑ».
Όπως υποστηρίζουν οι Ομοσπονδίες τους, το ειδικό επίδομα αποτελεί αναγνώριση της διαχρονικής προσφοράς τους στην υλοποίηση των δημόσιων έργων και στην ανάπτυξη της χώρας.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανώτατων Σχολών (ΠΟΕΜΔΥΔΑΣ) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Μηχανικών Τεχνολογικού Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Δημοσίων Υπαλλήλων προκήρυξαν απεργία – αποχή διαρκείας, αρχής γενομένης από την Δευτέρα 22 Ιουνίου μέχρι και την Τρίτη 30 Ιουνίου καθώς και 24ωρη πανελλαδική απεργία την Πέμπτη 25 Ιουνίου.
Όπως είπε ο κ. Νικολουδάκης, οι Μηχανικοί του Δημοσίου αποτελούν βασικό πυλώνα στον σχεδιασμό, την επίβλεψη και την υλοποίηση έργων υποδομής, ενεργειακών παρεμβάσεων και αναπτυξιακών προγραμμάτων.
«Στόχος των δράσεών μας είναι η απαίτηση δίκαιων αποδοχών για τους μηχανικούς, την ανάδειξη του ρόλου των μηχανικών στη λειτουργία των δημόσιων τεχνικών υπηρεσιών, την αντίσταση στις πολιτικές απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης και υποστελέχωσης. Η κινητοποίηση έχει στόχο την αναγνώριση της εξειδικευμένης εργασίας των μηχανικών, προς όφελος του αστικού και δομημένου περιβάλλοντος αλλά και της ποιότητας των υποδομών ανά την Επικράτεια. Η αναγνώριση αυτή παραμένει μόνο στα λόγια και δεν έχει μετουσιωθεί σε πράξη. Οι μηχανικοί του Δημοσίου αποτελούν τον βασικό πυλώνα σχεδιασμού, υλοποίησης, επίβλεψης και ελέγχων των έργων και υποδομών της χώρας. Είναι οι εργαζόμενοι που διασφαλίζουν την απορρόφηση των εθνικών και κοινοτικών πόρων ».
Όπως επισήμανε, παρά τις επανειλημμένες συναντήσεις των εκπροσώπων τους, δεν έχει υπάρξει ουσιαστική πρωτοβουλία για την επίλυση του ζητήματος.
Το ειδικό επίδομα ΠΔΕ είχε θεσπιστεί το 1996 με τον νόμο 2430/96 και καταργήθηκε το 2011 με τον νόμο 4024/11.
Οι μηχανικοί ζητούν την άμεση επαναφορά του καθώς τονίζουν πως πρόκειται για δικαίωμα που συνδέεται με τις ευθύνες και του κλάδου.
Τέλος, ο κ. Νικολουδάκης, απήθυνε κάλεσμα σε όλους τους Μηχανικούς να συμμετάσχουν στην απεργία και να διεκδικήσουν συλλογικά τα αιτήματά τους.
Πηγή: zarpanews.gr
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









