Πέντε χρόνια μετά τον σεισμό, οι οικίσκοι παραμένουν ντροπή για το κράτος και ο κ. Κατσαφάδος ρίχνει τις ευθύνες στους σεισμόπληκτους
Πέντε χρόνια μετά τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου 2021 στον Δήμο Μινώα Πεδιάδας και τον Δήμο Αρχανών – Αστερουσίων, οι οικίσκοι εξακολουθούν να αποτελούν τη σκληρή καθημερινότητα δεκάδων σεισμόπληκτων οικογενειών, αποκαλύπτοντας με τον πιο εμφατικό τρόπο την αναλγησία, την αδιαφορία και την πλήρη αποτυχία της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να αποκαταστήσει τις ζημιές ώστε οι πολίτες να επιστρέψουν στα σπίτια τους.
Κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε η Βουλευτής Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής,Ελένη Βατσινά, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Κώστας Κατσαφάδος εμφανίστηκε για ακόμη μία φορά χωρίς συγκεκριμένες απαντήσεις, χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα και χωρίς ουσιαστικές δεσμεύσεις για τους χιλιάδες εκκρεμείς φακέλους των σεισμόπληκτων.
Ωστόσο αυτή τη φορά επέλεξε την τακτική «η καλύτερα άμυνα είναι… η επίθεση». Αντί να αναλάβει την ευθύνη για τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις του κράτους, επέλεξε να μεταθέσει το βάρος στους ίδιους τους σεισμόπληκτους, επικαλούμενος ιδιοκτησιακά ζητήματα και ελλείψεις δικαιολογητικών. «Δηλαδή, πέντε χρόνια μετά τον σεισμό, η κυβέρνηση επιχειρεί να πείσει ότι για το γεγονός πως άνθρωποι παραμένουν χωρίς σπίτι, ευθύνονται οι ίδιοι οι πληγέντες» – αναφέρει η Ηρακλειώτισσα βουλευτής.
Όπως τόνισε η Ελένη Βατσινά στην παρέμβασή της «το πρόβλημα δεν είναι ούτε το ιδιοκτησιακό καθεστώς, ούτε τα ελλιπή δικαιολογητικά των κατοίκων. Το πρόβλημα είναι αν υπάρχει σαφής πρόθεση του Υπουργείου σας να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση των κτηρίων». Και υπενθύμισε το αυτονόητο που η κυβέρνηση αρνείται να παραδεχθεί: «Ο σεισμός, όταν συνέβη το 2021, δε διάλεξε να χτυπήσει μόνο ακίνητα με ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς».
Χιλιάδες πολίτες εξακολουθούν να περιμένουν την εξέταση των φακέλων τους. Οικογένειες ζουν ακόμη σε οικίσκους. Ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρία και παιδιά παραμένουν εγκλωβισμένοι σε συνθήκες προσωρινότητας που έχουν μετατραπεί σε μόνιμη κατάσταση. Η ίδια η βουλευτής περιέγραψε με τον πιο γλαφυρό τρόπο το αδιέξοδο που βιώνουν οι πολίτες: «Θα περιμένει δηλαδή ένας άνθρωπος που έχει μείνει άστεγος να παρέλθουν οι προθεσμίες του Κτηματολογίου ή των Δικαστηρίων που πρέπει να γίνουν; Και ως τότε πού θα μένει;»
«Πέντε χρόνια μετά, η κυβέρνηση συνεχίζει να κρύβεται πίσω από γραφειοκρατικές δικαιολογίες για προβλήματα που γνώριζε από την πρώτη στιγμή. Γνώριζε τη σύνθετη πραγματικότητα των ιδιοκτησιακών σχέσεων στην Κρήτη. Γνώριζε ότι οι διαδικασίες απαιτούν χρόνο. Όφειλε να σχεδιάσει λύσεις. Δεν το έκανε» – αναφέρει η Ελένη Βατσινά, ενώ αποκαλυπτική είναι η εικόνα που επικρατεί ως και σήμερα στην πληγείσα περιοχή, όπως την είδε ιδίοις όμμασι η βουλευτής σε πρόσφατη επίσκεψή της.
«Ποια είναι η προστασία και για ποιο κράτος μιλάμε, όταν έχουν σημειωθεί προς αποκατάσταση κτήρια που ο κάτω όροφος είναι κίτρινος και ο πάνω πράσινος; Δηλαδή άνθρωποι μένουν “ασφαλείς” στον πάνω όροφο, αλλά τα θεμέλια του κτηρίου είναι προβληματικά» – ανέφερε χαρακτηριστικά κατά τη συζήτηση στη Βουλή της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε.
Η ίδια τόνισε ότι οι σεισμόπληκτοι της Κρήτης εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός ή στο περιθώριο κρίσιμων μέτρων στήριξης, αναγκαζόμενοι κάθε φορά να διεκδικούν με πιέσεις και παρεμβάσεις τα αυτονόητα.
Πέντε χρόνια μετά, η εικόνα των οικίσκων αποτελεί μνημείο κυβερνητικής αποτυχίας. Και όσο η κυβέρνηση συνεχίζει να αναζητά άλλοθι αντί για λύσεις, τόσο περισσότερο επιβεβαιώνεται η φράση με την οποία η Ελένη Βατσινά έκλεισε την τοποθέτησή της: «Ένα κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην πρώτη θητεία σας παραμένει άλυτο στη δεύτερη θητεία σας».
Ακολουθήστε μας στο Google News για να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα









